Pēdējās nedēļās ir aktivizējušies krāpnieki, kuri zvana un uzdodas par Luminor bankas un Valsts policijas darbiniekiem. Krāpnieki galvenokārt runā krievu valodā un informē klientu par it kā aizdomīgi notikušiem darījumiem bankas kontā, pieprasot tūlītējas darbības un personīgu informāciju.

Atcerieties, ka banka nekad nezvana vai nesūta klientiem e‑pasta vēstules ar lūgumu izpaust internetbankas pieejas paroles, konta numuru, maksājumu kartes datus, kā arī nelūdz autorizēties internetbankā vai apstiprināt maksājumus, sūtot saites.

Tāpat banka nekad neatsaka sarunu valsts valodā.

Lielākoties numuri, no kuriem krāpnieki zvana, ir viltoti, un klients bankas vārdā tiek biedēts, ka radušās problēmas dažādu iepriekšējo darījumu rezultātā. Tāpat krāpnieki norāda, ka kāda trešā persona ir ieguvusi klienta personīgos datus, piemēram, kāds mēģina noformēt aizdevumu klienta vārdā.
 
Zvanot un uzdodoties par policijas darbinieku, krāpnieki saka, ka tūlīt savienos ar atbildīgo bankas darbinieku vai klientam atzvanīs bankas darbinieks, kurš palīdzēs atgūt “izkrāptos” līdzekļus un kuram būs jānosauc personīgā informācija.
 
Luminor atgādina – esiet piesardzīgi, pievērsiet uzmanību detaļām un neatklājiet nevienam savus personīgos datus. Ja tomēr esat kļuvuši par krāpniecības upuri, informējiet banku pēc iespējas ātrāk, lai varam jums palīdzēt.

Ja jums rodas aizdomas vai šaubas par saņemto zvanu, par tā patiesumu jūs varat pārliecināties, sazinoties ar mums pa tālruni +371 67 17 1880. Šajā gadījumā banka var pārliecināties, vai tiešām jūsu kontā ir notikuši kādi aizdomīgi darījumi.