Jautājumi un atbildes | Luminor

Tev ir jautājumi vai nepieciešama palīdzība ikdienas finanšu pakalpojumu lietošanā? Iepazīsties ar noderīgu informāciju par maksājumiem, internetbanku, maksājumu kartēm, kontiem, kredītiem un Luminor kontaktiem. Tā varēsi ietaupīt laiku un atrisināt jautājumu pats!

Maksājumi

Kādā laikā izpildās maksājumi?

Ja maksājumu veiksi darba dienā līdz pulksten 16.00, to ieskaitīs naudas saņēmēja kontā līdz dienas beigām.

Ja maksājumu veiksi pēc pulksten 16.00 – nākamajā darba dienā. Savukārt, ja gaidi ienākošo maksājumu, kas veikts darba laikā – nauda tavā kontā būs līdz pulksten 19.00. Bet, ja maksājums veikts pēc darba laika – tu to saņemsi nākamajā darba dienā.

Kā varu pārliecināties, ka maksājums ir izpildīts?

Tev ir jāpārbauda maksājuma statuss – ja tas ir “Apstrādāts”, kā arī ir redzams konta pārskatā, un konta atlikums ir samazinājies par maksājuma summu, tad maksājums ir izpildīts.

Kā varu atsaukt maksājumu?

Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Maksājumi – Maksājumu saraksts. Atver maksājumu, kuru vēlies atsaukt, un apakšā, kreisajā stūrī klikšķini uz izvēlnes “Atsaukt maksājumu”.

Ņem vērā – par maksājuma atsaukšanu piemēro komisijas maksu saskaņā ar cenrādi.

Kā man rīkoties, ja apstiprināts maksājums ar kļūdaini norādītiem rekvizītiem?

Ja maksājums vēl nav apstrādāts, tas nekavējoties jāatsauc – uzzini, kā to izdarīt pie jautājuma “Kā varu atsaukt maksājumu?”.

Ja maksājums jau ir apstrādāts un līdzekļi vairs nav tavā kontā, ir jāveic maksājuma labojums. Raksti mums ziņu internetbankā, norādot pareizos rekvizītus.

Ņem vērā – par maksājuma labošanu vai atsaukšanu piemēro komisijas maksa saskaņā ar cenrādi.

Cik ilgu laiku maksājums ar statusu “Pieņemts” gaidīs izpildi, ja kontā nav pietiekama naudas summa?

Maksājumu ar statusu “Pieņemts” saglabāsim desmit kalendārās dienas. Ja desmit dienu laikā tavā kontā nebūs pietiekami daudz līdzekļu, tad maksājums būs atcelts un netiks izpildīts.

Kā varu vienkāršāk un ērtāk samaksāt ikmēneša regulāros maksājumus?

Ja rēķinu un citu maksājumu summa katru mēnesi ir nemainīga, izmanto regulāro maksājumu. Ja summa ir atšķirīga un ar pakalpojumu sniedzēju ir noslēgts līgums par ikmēneša rēķinu apmaksu, piesaki regulāro rēķinu apmaksu.

Kā noformē regulāro rēķinu apmaksu un regulārā maksājuma līgumu, kā tos pārtraukt vai veikt izmaiņas?

Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Maksājumi – Regulārā rēķinu apmaksa.

Iepazīsties ar regulārās rēķinu samaksas noteikumiem.

Rēķinu apmaksai var sekot līdzi www.rekini.lv un savā internetbankā.

Cik maksā regulāro maksājumu izpilde un ikmēneša rēķinu apmaksa?

Ja tev ir Mini komplekts, par regulāro maksājumu vai ikmēneša rēķinu apmaksu ietur komisijas maksu saskaņā ar cenrādi. Citos komplektos šis pakalpojums ir iekļauts bez maksas. Pārbaudi savu pakalpojuma komplektu internetbankas pilnās versijas sadaļā Konti un kartes – Komplekti.

Kartes

Kāds ir manas jaunās kartes PIN kods?

Ja tavai kartei ir beidzies derīguma termiņš un tu esi saņēmis automātiski atjaunotu jaunu karti, PIN kods nemainās – tas ir tāds pats, kā tavai iepriekšējai kartei.

Citos gadījumos, kad izsniegta jauna karte, PIN kodu redzēsi brīdī, kad aktivizēsi karti. To vari izdarīt internetbankas pilnajā versijā – dodies uz sadaļu Konti un kartes – Manas kartes, atrodi karti, kuru vēlies aktivizēt. Tālāk spied pogu “Aktivizēt un iegūt PIN”. Seko norādījumiem, kas parādīsies ekrānā uzlecošajā logā.

Ko darīt, ja esmu aizmirsis kartes PIN kodu?

Kartes PIN koda atgādinājumu vari pieteikt internetbankas pilnās versijas sadaļā Konti un Kartes – Manas kartes, nospiežot pogu “Atjaunot PIN”.
PIN koda atgādinājumu varēsi apskatīt savā internetbankā:

  • darba dienā pēc pulksten 16.00, ja pieteikums iesūtīsi līdz 13.00;
  • nākamajā darba dienā pēc pulksten 16.00, ja pieteikums iesūtīts pēc 13.00.

Komisijas maksa par PIN koda atgādinājumu – 1.00 EUR.

Kāpēc bankomāts neatgriež manu karti?

Ja bankomātā trīs reizes pēc kārtas ievada nepareizu kartes PIN kodu, bankomāts karti aiztur un vairs neatgriež.  Līdz ar to tev ir jāpasūta jauna karte. Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Konti un kartes – Manas kartes, kur varēsi redzēt savu nobloķēto karti. Tālāk spied pogu “Aizvietot karti”.

Kāds ir norēķinu kartes limits pirkumiem un skaidras naudas izņemšanai?

Visām VISA kartēm limits pirkumiem un skaidras naudas izņemšanai diennaktī ir EUR 5000.00 (vai ekvivalents citā valūtā) un limits 30 dienu periodā EUR 20000.00 (vai ekvivalents citā valūtā).

Drošības apsvērumu dēļ limits skaidras naudas izņemšanai no bankomātiem, kas aprīkoti tikai ar magnētiskas joslas nolasīšanas tehnoloģiju, ir EUR 350.00 diennaktī.

Limits skaidras naudas izņemšanai pie tirgotāja vienā pirkuma reizē – EUR 100.00.

Kā man rīkoties, ja kartei tuvojas derīguma termiņa beigas?

Tavu karti atjaunosim automātiski, ja pēdējo trīs mēnešu laikā to esi izmantojis norēķiniem, un tai ir atzīme par atjaunošanu. To vari pārbaudīt internetbankas sadaļā Konti un kartes – Manas kartes – Kartes atjaunošana.

Vismaz mēnesi pirms kartes derīguma termiņa beigām iesakām pārliecināties, vai ir norādīta pareizā kartes piegādes adrese internetbankā sadaļā Konti un kartes – Manas kartes.

Atjaunoto karti izgatavojam līdz mēneša 15. datumam un nosūtām uz klienta izvēlēto piegādes vietu.

Kartes piegādes izmaksas:

  • pa pastu Latvijas teritorijā – bez maksas;
  • pa pastu uz ārzemēm – 10.00 EUR;
  • klientu apkalpošanas centrā – 10.00 EUR.

Kartes atjaunošanas gadījumā kartei saglabājas iepriekšējās kartes PIN kods.

Kā rīkoties situācijā, ja ar manu karti kāds ir veicis pirkumu, par ko neesmu informēts? Vai arī, ja pirkumu atpazīstu, tomēr preci vai pakalpojumu neesmu saņēmis?

Krāpnieciska darījuma gadījumā nekavējoties jābloķē karte – to iespējams izdarīt internetbankā vai mūsu mājas lapas čatā.

Pēc tam piesaki reklamāciju internetbankas sadaļā Ziņojumi – Jauns iesniegums – Iesniegums no parauga – Pretenzija par kartes darījumu/Reklamācija.

Gadījumā, ja internetbanka nav pieejama, zvani uz mūsu diennakts informatīvo tālruni 1880 vai +371 67 17 1880, ja esi ārzemēs.

Ko darīt, ja man neizdodas veikt pirkumus internetā?

Internetbankas sadaļā Konti un kartes – Manas kartes – Pirkumi internetā (Atļaut/Neatļaut) pārbaudi, vai funkcija norēķinu veikšanai internetā ir aktivizēta.

Tāpat pārliecinies, vai tavā kontā ir pietiekami daudz līdzekļu darījuma veikšanai.

Ja konta atlikums ir pietiekams un pirkumi internetā ir atļauti, sazinies ar mums pa diennakts informatīvo tālruni 1880 vai +371 67 17 1880, ja esi ārzemēs, lai precizētu atteikuma iemeslu.

Kāda ir komisijas maksa par pirkumiem ar karti, ja darījumu ar karti veicu valūtā, kas atšķiras no kartes konta valūtas?

Šādiem darījumiem piemēro uzcenojumu 3% apmērā, un to pieskaita valūtas maiņas kursam.

Ņem vērā, ka valūtas maiņa notiek saskaņā ar valūtas maiņas kursu, kas ir spēkā brīdī, kad finanšu pakalpojumu sniedzējs veic darījuma apstrādi.

Kāda ir komisijas maksa par skaidras naudas darījumiem ar Visa Debit karti?

Skaidras naudas izņemšana ar Visa Debit karti:

  • Luminor bankomātos Latvijā, Lietuvā un Igaunijā līdz EUR 700.00 kalendārā mēneša laikā - bez komisijas maksas, savukārt no summas, kas pārsniedz EUR 700.00, ietur komisijas maksu 0.2% apmērā.
  • citā bankā, citas bankas bankomātos – 2% no darījuma summas, min. EUR 3,50/ USD 4,00 (ja darījuma valūta atšķiras no kartes konta valūtas, valūtas kursam papildus pieskaita valūtas maiņas uzcenojumu 3% apmērā).

Skaidras naudas iemaksa savos kontos Luminor bankomātos Latvijā ar karti līdz EUR 5000,00 kalendārā mēneša laikā ir bez komisijas maksas. Savukārt no summas, kas pārsniedz EUR 5000,00, ietur komisijas maksu 0.2% apmērā.

Kā es varu pieslēgt/atslēgt SMS paziņojumus par darījumiem kartes kontā?

Dodies uz internetbankas sadaļu Konti un kartes – Manas kartes – SMS ziņojumi – Pārskatīt/Mainīt. Atverot šo sadaļu, tu vari izvēlēties piemērotāko SMS uzstādījumu veidu.


Internetbanka

Kāpēc es saņēmu ziņu no Luminor par klienta datu aktualizēšanu, un kur to varu izdarīt?

Lai izpildītu tiesību aktu prasības saistībā ar pakalpojumiem, kurus Luminor sniedz saviem klientiem, regulāri lūdzam saviem klientiem atjaunot informāciju klienta anketā.

Tā ir atrodama internetbankas pilnās versijas augšējā joslā sadaļā Uzstādījumi – Internetbankas uzstādījumi. Tālāk kreisajā pusē izvēlies sadaļu Klienta anketa.

Kā saglabāt vai iesniegt saņēmējam maksājuma uzdevumu, kas veikts internetbankā?

Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Maksājumi – Maksājumu saraksts.

Atverot vaļā maksājumu sarakstu, izvēlies konta numuru, no kura veici maksājumu, un laika periodu, kad veikts maksājums. Kad to esi izdarījis, labajā pusē spied pogu “Atlasīt”.

Kad esi atradis nepieciešamo maksājumu, atver to un apakšā labajā pusē spied pogu “Drukāt” – tā varēsi maksājumu saglabāt PDF formātā.

Kādi ir maksājumu limiti, veicot maksājumu internetbankā?

Rūpējoties par naudas līdzekļu drošību, esam noteikuši dažādus maksājumu limitus – tie atšķiras, ņemot vērā identifikācijas līdzekli, ko klients izmanto.

Limitus vari norādīt internetbankas sadaļā Uzstādījumi – Internetbankas uzstādījumi – Kontu un klienta uzstādījumi.

Privātpersonām

Kodu karte:

  • Operācijas limits – 1 400 EUR
  • Dienas limits – 4 000 EUR

Kodu kalkulators Digipass Go3 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits

  • Operācijas limits – 3 000 EUR / 75 000 EUR
  • Dienas limits – 9 000 EUR / 75 000 EUR

Kodu kalkulators Digipass DP270 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits

  • Operācijas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR
  • Dienas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR

Uzņēmumiem

Kodu karte

  • Operācijas limits – 5 000 EUR
  • Dienas limits – 5 000 EUR

Kodu kalkulators Digipass Go3 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits

  • Operācijas limits – 15 000 EUR / 75 000 EUR
  • Dienas limits – 45 000 EUR / 75 000 EUR

Kodu kalkulators Digipass DP270 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits

  • Operācijas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR
  • Dienas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR

Ja nav norādīti limiti, Luminor tos nosaka pēc noklusējuma. Limitus var palielināt vai samazināt jebkurā Luminor klientu apkalpošanās centrā, taču tie nevar pārsniegt Luminor noteiktos maksimālos limitus.

Kā rīkoties situācijā, ja aizmirsu savu paroli?

  • Kodu kartes vai GO3 kalkulatora lietotājiem: Ja pieeja internetbankai nav bloķēta, tu vari pats atjaunot sākotnējo paroli. Dodies uz internetbanku vai mobilo banku, klikšķini uz saites “Aizmirsāt paroli?” un seko norādījumiem.
  • Digipass 270 lietotājiem: parole nav nepieciešama, PIN kodu vari atjaunot kādā no Luminor klientu apkalpošanas centriem.

Pieeju internetbankai bloķē pēc pieciem neveiksmīgiem pieslēgšanās mēģinājumiem. Ja vēlies atbloķēt pieeju, zvani mums 1880 vai +371 67 17 1880, visu diennakti.

Kā man darīt, ja aizmirsu internetbankas ieejas vārdu (lietotāja numuru)?

  • Sameklē ieejas vārdu līgumā par internetbankas izmantošanu
  • Saņemt vēlreiz internetbankas ieejas vārdu jebkurā Luminor klientu apkalpošanas centrā. Atceries – paņem līdzi personu apliecinošu dokumentu.

Kā varu atrast konta pārskatu par konkrētu periodu un saglabāt to?

Lai atrastu konta pārskata periodu, dodies uz savu internetbanku:

  • Izvēlies kontu, kura darījumu vēsturi vēlies pārskatīt
  • Izvēlies kādu no mūsu definētajiem biežāk lietotajiem periodiem, piem. „Šodien“
  • Spied pogu “Atlasīt”
  • Lai norādītu citu periodu, klikšķini uz kalendāra ikonas laukā “Datums no”
  • Spied uz datuma, no kura vēlies redzēt darījumus pārskatā
    • Tāpat vari norādīt jebkuru datumu, ierakstot to laukā, ievērojot datuma formātu.
  • Spied uz kalendāra ikonas laukā “Datums līdz”
  • Spied uz datuma, līdz kuram vēlies redzēt darījumus pārskatā, vai ievadi tos ar cipariem, ievērojot datuma formātu
  • Spied bultiņas „<“ vai „>“ kalendāra augšējā joslā, lai pārvietotos pa mēnešiem kalendārā
  • Spied pogu „Atlasīt“
  • Ja vēlies meklēt darījumus pēc atslēgvārda, summas vai darījuma tipa, spied uz „+ Paplašinātā meklēšana“.

Konta pārskatu vari atrast internetbankas pilnās versijas sadaļā Konti un kartes – Konta pārskats.

Ja man ir pieslēgts Smart-ID citā bankā, vai man nepieciešams atsevišķs Smart-ID konts, pieslēdzoties Luminor internetbankai un mobilajai bankai?

Nē, Tev nav nepieciešami vairāki Smart-ID konti, lai izmantotu citas bankas un Luminor tiešsaistes pakalpojumus.

Uzzini, kā pieslēgt Smart-ID Luminor internetbankai.


Luminor kontakti

Kur varu atrast aktuālo bankomātu un klientu apkalpošanas centru atrašanās vietu un darba laiku?

Aktuālo informāciju par bankomātiem un klientu apkalpošanas centriem vari atrast mūsu mājas lapā.
Tāpat ērti informāciju vari aplūkot mobilajā bankā – otrajā lapas izvēlnē “Filiāles un bankomāti”:

Ko darīt, ja man nav kartes, bet nepieciešama skaidra nauda?

Tu vari iemaksāt vai izņemt skaidru naudu no bankomāta bez norēķinu kartes, izmantojot iemaksas/izmaksas kodu. Kodu vari pieteikt tikai internetbankas sadāļā Maksājumi – Jauns maksājums – Iemaksa/Izmaksa ar kodu.

Lai bankomātā izņemtu naudu, tev tas ir “jāpamodina”, uz bankomāta klaviatūras nospiežot taustiņu “Enter”. Pēc tam ievadi bankomātā 10 ciparu kodu. Pirmie pieci koda cipari ir tevis izdomātie, kurus esi norādījis pieteikumā. Otrus piecus koda ciparus saņemsi SMS no mums vai arī tie parādīsies ekrānā Tavā internetbankā – atkarībā no tā, kuru variantu būsi norādījis savā internetbankas pieteikumā. Pieprasītā summa bankomātā ir jāizņem līdz konkrētās dienas pulksten 23.59.

Skaidras naudas iemaksu vai izmaksu ar kodu ir iespējams veikt atsevišķos Luminor bankomātos. Pievērs uzmanību informācijai bankomāta ekrāna.

Komisijas maksu par šo pakalpojumu ietur saskaņā ar cenrādi.


Konti

Kur es varu uzzināt sava konta atlikumu, ja man šobrīd nav piekļuves internetbankai?

Ja izmanto viedtālruni, izmanto Luminor mobilo banku, kurā vari apskatīt viena vai vairāku kontu atlikumu un izmantot citas internetbankas funkcijas ērtākai ikdienai.

Ja esmu Luminor klients, kā es varu atvērt jaunu norēķinu kontu vai slēgt kādu no esošajiem kontiem?

Atvērt norēķinu kontu tu vari internetbankas pilnajā versijā, uzrakstot iesniegumu sadaļā Ziņojumi – Jauns iesniegums – Iesniegums no parauga – Norēķinu konta atvēršana.

Savukārt slēgt norēķinu kontu vari, uzrakstot internetbankā iesniegumu par konta slēgšanu sadaļā Ziņojumi – Jauns iesniegums.

Lai mēs varētu slēgt tavu norēķinu kontu, tā atlikumam jābūt 00.00 EUR, kā arī tev nevar būt aktīvu kredītsaistību.


Kredīti

Kā rīkoties, ja vēlos mainīt īpašnieku Luminor ieķīlātam nekustamajam īpašumam?

Ķīlas devēja maiņai vairumā gadījumu ir divi iemesli:

  • nekustamā īpašuma pārdošanas gadījumā;
  • ieķīlātā nekustamā īpašuma īpašnieka maiņa uz dzīvesbiedru, kredītņēmēju vai galvotāju.

Ņemot vērā to, ka ķīlas devēja maiņa nav iespējama bez Luminor rakstiskas piekrišanas, nepieciešams tavs rakstisks iesniegums ar lūgumu izsniegt piekrišanu nekustamā īpašuma īpašnieka maiņai.

Iesniegumu vari uzrakstīt internetbankas sadaļā Ziņojumi.

Komisijas maksa par mūsu piekrišanu darbībām ar ieķīlāto īpašumu, kā arī informācija par komisijas maksas apmēru par izmaiņu veikšanu kreditēšanas darījuma dokumentos pieejama: Hipotekārais kredīts un Privātais kredīts.

Ņemot vērā to, ka mūsu piekrišana nodrošinājuma devēja maiņai ir derīga 3 (trīs) mēnešus, nekustamā īpašuma pārdošanas gadījumā iesakām sākumā saņemt pircēja akceptu īpašuma iegādei un tikai pēc tam rakstīt iesniegumu mūsu piekrišanas saņemšanai.

Kā rīkoties, ja vēlos pārbūvēt vai atjaunot Luminor ieķīlāto nekustamo īpašumu?

Nekustamā īpašuma pārbūve (t.sk. pārplānošana, rekonstrukcija, renovācija) ir atļauta tikai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, saskaņojot to atbilstošajās institūcijās.

Pirms doties uz būvvaldi, tev būs nepieciešama mūsu piekrišana. Iesniegumu piekrišanas saņemšanai vari uzrakstīt internetbankas sadaļā Ziņojumi.

Komisijas maksa par Luminor piekrišanu darbībām ar ieķīlāto īpašumu: Hipotekārais kredīts un Privātais kredīts.

Kā es varu pieteikties kredītbrīvdienām?

Lai pieteiktos kredītbrīvdienām, internetbankā sadaļā Ziņojumi tev jāuzraksta iesniegums (brīvā formātā) ar lūgumu piešķirt kredītbrīvdienas nākamajam maksājumam, papildus norādot, ka piekrīti komisijas maksai.

Komisijas maksa par kredītbrīvdienu iesnieguma apstrādi ir 35.00 EUR, un to ietur no kredītņēmēja konta iesnieguma apstrādes brīdī.

Kredītbrīvdienām iespējams pieteikties 10 (desmit) dienas pirms kredīta maksājuma un, pēc tā izvērtēšanas (nav aktuālu parādu par Luminor pakalpojumiem (t.sk. kredītu); kā arī līdzšinējā kredīta atmaksas disciplīna bijusi laba), kredītbrīvdienas reģistrēs nākamajam maksājumam.

Noderīgas saites

 Tava internetbanka – ieteikumi ērtākai ikdienai
Biežāk uzdotie jautājumi par internetbanku
Personīgo datu aizsardzības ieteikumi darījumu noformēšanai digitālajā vidē
 

Neatradi atbildi uz savu jautājumu?