Kartes – jautājumi un atbildes

Kartes

Kā aktivizēt karti?

  • Saņemta pa pastu: saņemtu karti pa pastu var aktivizēt tikai internetbankas pilnās versijas sadaļā Konti un kartes -> Manas kartes. Pa pastu saņemtu karti ir nepieciešams aktivizēt 90 dienu laikā. Pretējā gadījumā aktivizācijas poga no internetbankas tiks dzēsta.
  • Saņemta klientu apkalpošanas centrā: ja saņēmi maksājumu karti mūsu klientu apkalpošanas centrā, vari sākt izmantot to uzreiz. Neizsniegtā karte klientu apkalpošanas centrā tiks iznīcināta.

Ko nozīmē rezervēta summa?

Rezervētās summas ir veiktie karšu darījumi, kuri jau ir noņemti no pieejamā atlikuma, bet vēl nav iegrāmatoti/ redzami konta izraksta sistēmā. Reālais atlikums kontā ir tas, kurš redzams pie uzraksta „Pieejamais atlikums”. 

Pēc uzklikšķināšanas uz summas, parādīsies informācija par rezervētajiem darījumiem.

Kā palielināt kredītkartes limitu?

Kartēm, kuras vairs netiek izsniegtas (informāciju par šiem produktiem atradīsi cenrādī), kredītlimitu palielināt nevar. Ja vēlies esošai kartei palielināt limitu, piesakies kredītlimitam internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes, aizpildot “Luminor Black kartes ar kredītlimitu” pieteikumu.

Kādas ir Luminor Black kredītkartes priekšrocības?

Par Luminor Black kartes priekšrocībām uzzini šeit

Kā darbojas Apdrošināšana, kas nāk kopā ar kredītkarti? Ko darīt ja iestājies apdrošināšanas gadījums?

Uzzini vairāk par Ceļojumu apdrošināšanu un ko darīt, ja iestājies apdrošināšanas gadījums šeit

Kāds ir manas jaunās kartes PIN kods?

Ja tavai kartei ir beidzies derīguma termiņš un tu esi saņēmis automātiski atjaunotu jaunu karti, PIN kods nemainās – tas ir tāds pats, kā tavai iepriekšējai kartei.
Atjaunoto karti aktivizē veicot skaidras naudas darījumu bankomātā vai pirkumu pie tirgotāja, ievietojot karti terminālī un apstiprinot darījumu ar iepriekšējās kartes PIN kodu.

Citos gadījumos, kad izsniegta jauna karte, aktivizē karti un saņem PIN kodu savā internetbankā vai mobilajā lietotnē sadaļā “Konti un kartes” > “Manas kartes”.

Ja izvēlies saņemt karti Luminor filiālē, PIN kods tiks izsniegts kopā ar jauno karti.

Ko darīt, ja esmu aizmirsis kartes PIN kodu?

Ja aizmirsi PIN kodu, apskaties to savā internetbankā vai mobilajā lietotnē sadaļā “Manas kartes”.

PIN kodu var mainīt Luminor bankomātā.
 

Kāpēc bankomāts neatgriež manu karti?

Ja bankomātā trīs reizes pēc kārtas ievada nepareizu kartes PIN kodu, bankomāts karti aiztur. Līdz ar to tev ir jāpasūta jauna karte. Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Konti un kartes → Manas kartes. Tālāk spied pogu “Aizvietot karti”.

Kāds ir norēķinu kartes limits pirkumiem un skaidras naudas izņemšanai?

Visām VISA kartēm limits pirkumiem diennaktī ir 5000 € un skaidras naudas izņemšanai diennaktī ir 5000 € (vai ekvivalents citā valūtā) un limits skaidras naudas izņemšanai 30 dienu periodā 20 000 € (vai ekvivalents citā valūtā).

Drošības apsvērumu dēļ limits skaidras naudas izņemšanai no bankomātiem, kas aprīkoti tikai ar magnētiskas joslas nolasīšanas tehnoloģiju, ir 350 € diennaktī.

Limits skaidras naudas izņemšanai pie tirgotāja (pie nosacījuma, ja tirgotājs šo pakalpojumu nodrošina) vienā pirkuma reizē – 100 €.

Kā man rīkoties, ja kartei tuvojas derīguma termiņa beigas?

Tavu karti atjaunosim automātiski, ja pēdējo trīs mēnešu laikā to esi izmantojis norēķiniem, un tai ir atzīme par atjaunošanu. To vari pārbaudīt internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes → Kartes atjaunošana.

Vismaz mēnesi pirms kartes derīguma termiņa beigām iesakām pārliecināties, vai ir norādīta pareizā kartes piegādes adrese internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes.

Atjaunoto karti izgatavosim līdz mēneša 15. datumam un nosūtīsim uz Tevis izvēlēto piegādes vietu.

Kartes piegādes izmaksas:

  • pa pastu Latvijas teritorijā – 2 €;
  • pa pastu uz ārzemēm – 10 €;
  • klientu apkalpošanas centrā – 10 €;
Kartes atjaunošanas gadījumā kartei saglabājas iepriekšējās kartes PIN kods.

Ko darīt, ja pamanu neautorizētu darījumu un/vai saskaros ar krāpšanu?

Nekavējoties nobloķē maksājumu karti! To var izdarīt:

  • mobilās lietotnes sadaļā Konti un kartes / Manas kartes / Bloķēt karti; 
  • internetbankas sadaļā Konti un kartes / Manas kartes / nomainīt statusu uz Bloķēt; 
  • zvanot uz  +371 67 17 1880 (24/7). 

Ņem vērā! ja karte nobloķēta mobilajā lietotnē vai internetbankā, tā  joprojām paliek aktīva digitālā maka lietotnēs (Apple Pay, Google Wallet). Lai karti bloķētu arī šajās lietotnēs, sazinies ar mums, zvanot uz +371 67 17 1880 (24/7).

Lai apstrīdētu neautorizētus darījumus, aicinām aizpildīt Pretenziju par pirkumu ar maksājumu karti un sniegt detalizētu situācijas aprakstu. 

Kādos gadījumos es varu pieprasīt atmaksu par iegādātajām precēm vai pakalpojumiem?

Kartes maksājumu iespējams apstrīdēt, ja:

  • neesi saņēmis preces vai pakalpojumus;
  • saņemtie pakalpojumi vai preces neatbilst aprakstam vai ir bojātas; 
  • par vienu un to pašu pirkumu maksa ieturēta vairāk nekā vienu reizi; 
  • nepiekrīti summai, kas ieturēta no Tava konta; 
  • esi atcēlis abonēto pakalpojumu, bet no konta maksa par to joprojām tiek ieturēta. 

Lai atrisinātu situāciju, aicinām vispirms vērsties pie tirgotāja. Ja vienošanos neizdodas panākt, jāuzsāk darījuma reklamācija, un mēs centīsimies palīdzēt atgūt samaksāto summu.

Lūdzu, aizpildiet Pretenziju par pirkumu ar maksājumu karti un norādiet visu ar apstrīdēto darījumu saistīto informāciju.

Svarīgi! Aicinām iesniegt pēc iespējas detalizētāku situācijas aprakstu un visus ar to saistītos dokumentus (piemēram, iegādātās preces vai pakalpojuma aprakstu, fotogrāfijas, pasūtījuma apstiprinājuma kopijas un saraksti ar pārdevēju, pierādījumus, ka esi atcēlis pasūtījumu vai abonementu utt.). Jo vairāk informācijas iesniegsi, jo lielāks pamatojums darījuma reklamācijas uzsākšanai.
Pieprasījumu iesniedz 60 kalendāro dienu laikā, kopš brīža, kad maksājuma summa tika noņemta no Tava konta. Pieprasījuma apstrādes laiks var ilgt no 35 līdz 100 kalendārajām dienām.  

Ko darīt, ja man neizdodas veikt pirkumus internetā?

Internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes → Pirkumi internetā (Atļaut/Neatļaut) pārbaudi, vai funkcija norēķinu veikšanai internetā ir aktivizēta.

Tāpat pārliecinies, vai tavā kontā ir pietiekami daudz līdzekļu darījuma veikšanai.

Ja konta atlikums ir pietiekams un pirkumi internetā ir atļauti, sazinies ar mums pa informatīvo tālruni  +371 67 17 1880, lai precizētu atteikuma iemeslu.

Kāda ir komisijas maksa par pirkumiem ar karti, ja darījumu ar karti veicu valūtā, kas atšķiras no kartes konta valūtas?

Šādiem darījumiem piemēro uzcenojumu 3% apmērā, un to pieskaita valūtas maiņas kursam, brīdī, kad darījums tiek grāmatots (parādās konta izrakstā).

Ņem vērā, ka valūtas maiņa notiek saskaņā ar valūtas maiņas kursu, kas ir spēkā brīdī, kad finanšu pakalpojumu sniedzējs veic darījuma apstrādi.

Kāda ir komisijas maksa par skaidras naudas darījumiem ar Visa Debit karti?

Skaidras naudas izņemšana ar Visa Debit karti:

  • Luminor bankomātos Latvijā, Lietuvā un Igaunijā līdz 600 EUR kalendārā mēneša laikā - bez komisijas maksas, savukārt no summas, kas pārsniedz 600 EUR, ietur komisijas maksu 0,2% apmērā.
  • citā bankā, citas bankas bankomātos – 2% no darījuma summas, min. 3,50 EUR/ 4,00 USD (ja darījuma valūta atšķiras no kartes konta valūta).
Skaidras naudas iemaksa savos kontos Luminor bankomātos Latvijā ar karti līdz 2000 EUR kalendārā mēneša laikā ir bez komisijas maksas. Savukārt no summas, kas pārsniedz 2000 EUR, ietur komisijas maksu 0,2% apmērā.

Kā es varu pieslēgt/atslēgt SMS paziņojumus par darījumiem kartes kontā?

Dodies uz internetbankas sadaļu Konti un kartes → Manas kartes → SMS ziņojumi → Pārskatīt/Mainīt. Atverot šo sadaļu, tu vari izvēlēties piemērotāko SMS uzstādījumu veidu.

Ja karte ir iekļauta kādā no Pakalpojumu komplektiem, tad SMS pakalpojums ir bezmaksas. Citos gadījumos, saskaņā ar cenrādi.

Kā es varu izņemt skaidru naudu bankomātā, ja mana maksājumu karte man nav pieejama?
Ko darīt, ja esmu aizmirsis (vai neredzu uz kartes) kartes CVV kodu?

Ja aizmirsi/ neredzi CVV kodu, apskaties to savā internetbankā vai mobilajā lietotnē sadaļā Konti un KartesManas kartes.

Bezkontakta tehnoloģija

Bezkontakta tehnoloģija (bezkontakta norēķini) — ko tas nozīmē?

Bezkontakta tehnoloģija ļauj ātri un vienkārši norēķināties par precēm līdz 50 € apmērā, neievadot PIN kodu.

Bezkontakta kartē ir iebūvēta antena, kas maksājuma brīdī pārraida darījuma informāciju uz termināli pārdošanas punktā (turpmāk — POS termināls) un no tā. Lai veiktu darījumu, ir tikai īslaicīgi jāpieliek bezkontakta karte POS terminālim.

Kādi ir bezkontakta karšu lietošanas ieguvumi?

Visas Luminor izsniegtās maksājumu kartes ir ar bezkontakta norēķinu funkciju.

Bezkontakta norēķini šobrīd ir visātrākais un vienkāršākais norēķinu veids.

Nav jāraizējas par skaidro naudu kabatā, lai veiktu nelielus pirkumus.

Tāpat nav jāievada PIN kods, ja pirkuma summa nepārsniedz 50 € (dažos gadījumos drošības un kartes autorizācijas apsvērumu dēļ tev būs jāievada PIN kods, lai pārliecinātos, ka vēl arvien lieto savu karti).

Kā varu uzzināt, vai ar manu karti var veikt bezkontakta maksājumus?

Uz visām bezkontakta maksājumu kartēm ir šāda ikona .

Bezkontakta norēķini

Vai es varēšu veikt bezkontakta maksājumus uzreiz pēc kartes saņemšanas?

Nē. Vispirms tev būs jāveic standarta maksājums, ievietojot karti POS terminālī un ievadot PIN kodu vai izņemot skaidru naudu no Luminor bankomāta.

Kā man rīkoties ar bezkontakta karti?

  • Atrodi POS termināli ar “bezkontakta” ikonu.
  • Norēķinies par precēm, kuru vērtība nepārsniedz 50 €.
  • Īsu brīdi pietuvini karti POS terminālim.
  • Maksājums būs apstiprināts, tiklīdz parādīsies zaļā gaisma un izdzirdēsi pīkstienu. Papildu drošībai tev laiku pa laikam būs jāievada PIN kods.

Kā zināšu, vai veikalā pieņem bezkontakta maksājumus?

Tu vari izmantot bezkontakta karti jebkurā pārdošanas punktā, kurā ir attēlota šāda ikona

Kur es varu izmantot bezkontakta karti?

Tu vari izmantot bezkontakta karti pārdošanas punktos, kuros ir attēlota šāda ikona .

Vai es varu izmantot bezkontakta tehnoloģiju, lai izņemtu naudu no bankomāta?

Šī opcija ir iespējama bankomātos, kuri ir apzīmēti ar bezkontaktu norēķinu ikonu

Luminor bankomāti Baltijā pieejami, vien nopīkstinot maksājuma karti, viedierīci vai viedpulksteni. Lai izņemtu vai iemaksātu naudu (attiecas tikai, ja pīkstina maksājumu karti), apskatītu konta bilanci vai izmantotu kādu citu pakalpojumu, ir vien jānopīkstina sava bezkontakta maksājumu karte, viedtālrunis vai viedpulkstenis ar aktivizētu bezkontakta maksājumu funkciju un jāievada PIN kods.

Kā varu zināt, ka maksājums ir izpildīts?

POS terminālis signalizē, ka maksājums ir izpildīts ar zaļu gaismiņu un pīkstienu.

Vai es saņemšu POS termināļa izdruku, lai pārbaudītu maksājumu?

Bezkontakta maksājumus veic par nelielām summām, cik ātri un ērti vien iespējams. Kasieris Tev izsniegs POS termināļa izdruku, lai pārbaudītu bezkontakta maksājuma darījumu.

Vai es varu izmantot bezkontakta karti ārzemēs?

Jā, bezkontakta karti vari izmantot gan ārzemēs, gan Latvijā bezkontakta maksājumus pieņem vietās, kurās ir parādīta šāda ikona .

Kā pieslēgt / atslēgt bezkontakta funkciju?

Bezkontakta funkcijas atslēgšana notiek divos posmos:

  1. Bezkontakta maksāšanas funkcija ir atslēdzama internetbankas pilnajā versijā sadaļā Konti un kartes / Manas kartes / Bezkontakta maksājumi / Atslēgt.
  2. Veiciet pirkumu virs 10,00 EUR, ievietojot karti terminālī, un ievadot PIN kodu. Bezkontakta funkcija tiks atslēgta 24 stundu laikā pēc darījuma.

Līdzīgi jārīkojas, ja vēlies iespējot savas kartes bezkontakta funkciju.

Vai bezkontakta tehnoloģija ir droša?

Jā, tā ir droša. Bezkontakta tehnoloģija ir balstīta uz mikroshēmu (kartes čipu) un PIN kodu, tāpēc vari būt drošs, veicot norēķinus. Viena maksājuma ierobežojums ir 50 €, un laiku pa laikam tev pieprasīs ievadīt PIN kodu, lai pārliecinātos, ka esi kartes likumīgais turētājs. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, tu esi aizsargāts pret krāpniecības radītiem zaudējumiem. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, nekavējoties zvani mums jebkurā diennakts laikā pa tālruni +371 67 17 1880.

Vai ir iespējams nejauši veikt maksājumu, vienkārši paejot garām POS terminālim?

Nē, tas nav iespējams. Pirkuma brīdī kasierim ir jāievada summa POS terminālī, un tikai tad tev lūgs uzrādīt bezkontakta karti un pietuvināt to pie termināļa vairākas sekundes.

Vai ir kaut vismazākā iespēja, ka viens maksājums tiks veikts divreiz?

Nē, tas nav iespējams. Bezkontakta POS termināļi vienlaicīgi var apstrādāt tikai vienu maksājumu. Papildu drošības līdzeklis: maksājumam ir jābūt pabeigtam vai noraidīta, pirms var veikt nākamo.

Kāpēc man nepieprasa ievadīt kartes PIN kodu?

Lai veiktu bezkontakta maksājumus tikpat ērti un vienkārši kā skaidras naudas norēķinus, komersanti, kas pieņem bezkontakta maksājumus, nepieprasa ievadīt PIN kodu pirkumiem zem 50 €.

Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, vai to var atkārtoti izmantot cita persona?

Ja kāds veic vairākus bezkontakta maksājumus pēc kārtas, tiks pieprasīts ievadīt PIN kodu, lai pārbaudītu kartes turētāja identitāti. Bezkontakta maksājumu maksimālā summa ir 50 €, un šajā 50 € summā ir iespējams veikt vienu vai vairākus maksājumus. Ja pirkuma summa pārsniedz 50 €, PIN kods ir jāievada obligāti vai karte jāievieto POS terminālī. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzu, informē banku, tiklīdz tas ir iespējams, lai varam bloķēt vai nomainīt tavu karti.

Kā man rīkoties, ja karte ir nozaudēta vai nozagta?

Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzu, informē banku, tiklīdz tas ir iespējams, zvanot pa tālruni +371 67 17 1880.

Kartes apdrošināšana

Vai ceļojumā līdzi jābūt kartei, lai apdrošināšana būtu spēkā?

Nē, kartei nav jābūt obligāti līdz, šādas prasības nav.

Vai par ceļojuma iegādi (aviobiļetēm, citu transportu) nepieciešams maksāt ar Black karti, lai apdrošināšana būtu spēkā?

Nē, nav šādas prasības.

Vai man pirms došanās ceļojumā jāpieprasa apdrošināšanas apliecinājums? Kā to var izdarīt?

Apdrošināšana darbojas bez apliecinājuma. Ceļošanas nosacījumi katrā valstī ir atšķirīgi – dažas valstis pieprasa uzrādīt polisi. Šajos gadījumos, lūdzam pieprasīt bankai sertifikātus, zvanot uz Klientu atbalstu +371 67 17 1880 vai aizpildot pieteikumu savā Internetbankā sadaļā Ziņojumi / Jauns iesniegums / Ceļojumu apdrošināšanas sertifikāta pieprasījums, norādot savus un / vai savus ģimenes locekļu datus.

Ceļotāju grupas vadītājs pieprasa iesniegt apliecinājumu, ka esmu apdrošināts. Kur to varu saņemt?

Ceļojumu apdrošināšanas sertifikātus var pieprasīt, zvanot uz Klientu atbalstu +371 67 17 1880 vai aizpildot pieteikumu savā Internetbankā sadaļā Ziņojumi / Jauns iesniegums / Ceļojumu apdrošināšanas sertifikāta pieprasījums, norādot savus un/ vai savus ģimenes locekļu datus.

Kāds ir mans apdrošināšanas polises numurs? Kur to varu redzēt?

Polises numurs ir uzrādīts sertifikātā. Lai pieteiktu atlīdzību, nepieciešams norādīt tikai esošo karti.

Ja man ir Luminor Black karte, bet nekad neesmu to izmantojis, vai esmu apdrošināts?

Ja karte ir aktīva (nav slēgta), tad ceļojumu apdrošināšana ir pieejama.

Ja kopā ar mani ceļojumā dodas manas māsas bērni, vai arī viņi ir apdrošināti?

Nē, viņi apdrošināti netiek. Apdrošināti tiek Kartes lietotāja laulātais vai kopdzīves partneris, kuram ar Kartes lietotāju ir kopīga mājsaimniecība vismaz vienu gadu, un Kartes lietotāja bērni (bioloģiskie un adoptētie) līdz 18 gadu (ieskaitot) vecumam un Kartes lietotāja bērni (bioloģiskie un adoptētie) no 19 gadu vecuma līdz 24 gadu (ieskaitot) vecumam, ja tie ir pilna laika studenti.

Vai esmu apdrošināts, dodoties uz kalnu slēpošanas, snovošanas un sniega motociklu braucienu?

Nodarbošanās ar kalnu slēpošanu, snovbordu un braukšana ar sniega motociklu ir apdrošināta tikai speciāli šim nolūkam aprīkotās trasēs.

Vai apdrošināšana kompensēs zaudējumus, kas radušies, atceļot ceļojumu, ja pirms ceļojuma inficēšos ar Covid-19?

Ja pirms ceļojuma uzsākšanas apdrošinātā persona inficējas ar Covid-19, apdrošinātājs kompensē neatgūstamos zaudējumus, kas radušies ceļojumu atceļot. Maksimālais apdrošināšanas atlīdzības limits par vienu gadījumu ir vienāds ar polisē norādīto riska “Ceļojuma anulēšana” apdrošinājuma summu.

Vai Apdrošināšana kompensēs zaudējumus, kas radušies, atceļot ceļojumu, ja viens no ģimenes locekļiem ir kontaktpersona ar Covid 19 inficētu personu, uz kuru attiecas izolācijas noteikumi?

Apdrošinātājs nesedz zaudējumus, kas radušies, atceļot ceļojumu, ja viens no ģimenes locekļiem ir kontaktpersona ar Covid-19 inficētu personu.

Ja lidojums ir jāatceļ, kādā apmērā Compensa kompensēs zaudējumus?

Ja tiek atcelts ceļojums, apdrošinātājs kompensē neatgūstamos zaudējumus, kas radušies ceļojumu atceļot. Maksimālais apdrošināšanas atlīdzības limits par vienu gadījumu ir vienāds ar polisē norādīto riska “Ceļojuma anulēšana” apdrošinājuma summu.

Karte bērniem un jauniešiem - jautājumi un atbildes

Kādi ir kartes skaidras naudas un pirkumu darījumu limiti?

Bērna vecums Naudas izmaksas dienas limits Pirkumu (tajā skaitā internetā) dienas limits Naudas izmaksas mēneša limits
6-15 gadi 30 EUR 150 EUR* 300 EUR
16-17 gadi 70 EUR 700 EUR* 700 EUR
*Noteiktajā limitā netiek iekļautas to darījumu summas, kas tiek veikti, maksājuma saņēmējam nepārliecinoties, vai kontā ir pieejami naudas līdzekļi attiecīgā darījuma veikšanai (t.s. off‑line darījumiem, kad darījuma brīdī tirgotājs nepārbauda kartes konta atlikumu).

Kā rīkoties, ja bērnam jau ir konts, bet tagad nepieciešama karte un internetbanka?

Ja bērnam ir tikai konts un nav piekļuves internetbankai, vecāks var pieslēgt bērnam internetbanku attālināti, sekojot norādēm šeit. Ja vecākam / bērna pārstāvim nav elektroniskā paraksta, tad internetbanku var pieslēgt arī kādā no mūsu klientu apkalpošanas centriem.

Ja ir atvērts konts un nepieciešama karte, vecāks var pasūtīt karti bērna internetbankā (sadaļā Konti un kartes / Manas kartes / Pasūtīt jaunu karti).

Vai ir iespējams bērnam pasūtīt karti, kas piesaistīta vecāka kontam? Kā to izdarīt?

Ja papildkartes lietotājs ir Luminor klients, konta īpašnieks pasūta papildkarti internetbankā Konti un kartes / Manas kartes / Pasūtīt jaunu karti citai personai / Ja papildkartes īpašnieks ir Luminor klients / Ievadīt lietotāja personas kodu.

Ja papildkartes īpašnieks nav Luminor klients, viņam / viņai vajadzēs internetbankas piekļuvi, lai aktivizētu karti. Piekļuve internetbankai vecākam jāpieprasa iepriekš (skatīt atbildi uz iepriekšējo jautājumu).

Papildkartes vecuma ierobežoumi:

  • Luminor Debit pieejama no 6 gadu vecuma
  • Luminor Black pieejama no 12 gadu vecuma
  • Infinite (Private Banking klientiem) pieejama no 12 gadu vecuma

No kāda vecuma bērns var izmantot internetbanku?

Internetbankas piekļuvei nav vecuma ierobežojumu, bet internetbankas identifikācijas rīkiem vecums var atšķirties:

  • Lai piekļūtu internetbankai attālināti, banka izsniegs kodu kalkulatoru (bez vecuma ierobežojuma).
  • Piekļuvi Smart-ID var aktivizēt klientu apkalpošanas centrā un arī attālināti (ir nepieciešams, lai kontu apstiprinātu kāds no vecākiem vai likumiskais aizbildnis). Smart-ID nav vecuma ierobežojumu lietotājiem, bet vecuma ierobežojumi ir noteikti atkarībā no Smart-ID konta veida un izvēlētās autentifikācijas metodes.

Vai ir iespējams atvērt kontu bērnam, kas jaunāks par 6 gadiem?

Jā, bet karte ir pieejama tikai no sešu gadu vecuma.

Kā vecāki var mainīt internetbankas ierobežojumus/tiesības bērnam pēc konta atvēršanas?

Vecākam bērna internetbankā jāaizpilda kāds no šiem pieteikumiem: Pieteikumi / Internetbanka / Izmaiņas esoša lietotāja uzstādījumos / Maksājumu limitu maiņa / Piešķirto tiesību maiņa.
 

Ja bērnam ir Luminor Black, kādi ir ceļojumu un pirkumu apdrošināšanas noteikumi?

  • Bērns ir nepilngadīga persona vecumā līdz 18 gadiem (vai līdz 16 gadiem, ja tiesa atzinusi bērna patstāvību). 
  • Ceļojumu apdrošināšanas noteikumi un limiti tiek piemēroti neatkarīgi no kartes īpašnieka vecuma.  
  • Pirkumu apdrošināšanas noteikumi un limiti tiek piemēroti neatkarīgi no kartes īpašnieka vecuma.  
  • Pieteikumu par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos var iesniegt tikai bērna vecāks vai likumīgais aizbildnis.

Neatradi atbildi? Rezervē tikšanos klātienē