Kartes – jautājumi un atbildes
Kartes
- Saņemta pa pastu: saņemtu karti pa pastu var aktivizēt tikai internetbankas pilnās versijas sadaļā Konti un kartes -> Manas kartes. Pa pastu saņemtu karti ir nepieciešams aktivizēt 90 dienu laikā. Pretējā gadījumā aktivizācijas poga no internetbankas tiks dzēsta.
- Saņemta klientu apkalpošanas centrā: ja saņēmi maksājumu karti mūsu klientu apkalpošanas centrā, vari sākt izmantot to uzreiz. Neizsniegtā karte klientu apkalpošanas centrā tiks iznīcināta.
Rezervētās summas ir veiktie karšu darījumi, kuri jau noņemti no pieejamā atlikuma, bet vēl nav iegrāmatoti/ redzami konta izraksta sistēmā.
Kad no maksājuma saņēmēja (tirgotāja) ir iegūts apstiprinājums par maksājumu ar karti, šī summa tiek noņemta no konta un rezervācija – atcelta. Ja no maksājuma saņēmēja 10 kalendāro dienu laikā kopš rezervācijas datuma apstiprinājums netiek saņemts, rezervācija tiek atcelta automātiski.
Reālais konta atlikums ir redzams pie uzraksta „Pieejamais atlikums”. Uzklikšķinot uz redzamās summas, parādīsies informācija par rezervētajiem darījumiem.
Nē, rezervēto summu nevar atcelt.
Saskaņā ar starptautiskās maksājumu karšu organizācijas Visa noteikumiem, Bankai, saņemot apstiprinājumu darījumam ar maksājumu karti, rezervētā summa ir jāsamaksā maksājuma saņēmējam (tirgotājam). Neatkarīgi no tā, vai tas ir pirkums internetā vai POS termināli.
Kartēm, kuras vairs netiek izsniegtas (informāciju par šiem produktiem atradīsi cenrādī), kredītlimitu palielināt nevar. Ja vēlies esošai kartei palielināt limitu, piesakies kredītlimitam internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes, aizpildot “Luminor Black kartes ar kredītlimitu” pieteikumu.
Par Luminor Black kartes priekšrocībām uzzini šeit.
Uzzini vairāk par Ceļojumu apdrošināšanu un ko darīt, ja iestājies apdrošināšanas gadījums šeit.
Ja tavai kartei ir beidzies derīguma termiņš un tu esi saņēmis automātiski atjaunotu jaunu karti, PIN kods nemainās – tas ir tāds pats, kā tavai iepriekšējai kartei.
Atjaunoto karti aktivizē veicot skaidras naudas darījumu bankomātā vai pirkumu pie tirgotāja, ievietojot karti terminālī un apstiprinot darījumu ar iepriekšējās kartes PIN kodu.
Citos gadījumos, kad izsniegta jauna karte, aktivizē karti un saņem PIN kodu savā internetbankā vai mobilajā lietotnē sadaļā “Konti un kartes” > “Manas kartes”.
Ja izvēlies saņemt karti Luminor filiālē, PIN kods tiks izsniegts kopā ar jauno karti.
Ja aizmirsi PIN kodu, apskaties to savā internetbankā vai mobilajā lietotnē sadaļā “Manas kartes”.
PIN kodu var mainīt Luminor bankomātā.
Ja bankomātā trīs reizes pēc kārtas ievada nepareizu kartes PIN kodu, bankomāts karti aiztur. Līdz ar to tev ir jāpasūta jauna karte. Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Konti un kartes → Manas kartes. Tālāk spied pogu “Aizvietot karti”.
Visām VISA kartēm limits pirkumiem diennaktī ir 5000 € un skaidras naudas izņemšanai diennaktī ir 5000 € (vai ekvivalents citā valūtā) un limits skaidras naudas izņemšanai 30 dienu periodā 20 000 € (vai ekvivalents citā valūtā).
Drošības apsvērumu dēļ limits skaidras naudas izņemšanai no bankomātiem, kas aprīkoti tikai ar magnētiskas joslas nolasīšanas tehnoloģiju, ir 350 € diennaktī.
Limits skaidras naudas izņemšanai pie tirgotāja (pie nosacījuma, ja tirgotājs šo pakalpojumu nodrošina) vienā pirkuma reizē – 100 €.
Tavu karti atjaunosim automātiski, ja pēdējo trīs mēnešu laikā to esi izmantojis norēķiniem, un tai ir atzīme par atjaunošanu. To vari pārbaudīt internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes → Kartes atjaunošana.
Vismaz mēnesi pirms kartes derīguma termiņa beigām iesakām pārliecināties, vai ir norādīta pareizā kartes piegādes adrese internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes.
Atjaunoto karti izgatavosim līdz mēneša 15. datumam un nosūtīsim uz Tevis izvēlēto piegādes vietu.
Kartes piegādes izmaksas:
- pa pastu Latvijas teritorijā – 2 €;
- pa pastu uz ārzemēm – 10 €;
- klientu apkalpošanas centrā – 10 €;
Kartes atjaunošanas gadījumā kartei saglabājas iepriekšējās kartes PIN kods.
Nekavējoties nobloķē maksājumu karti! To var izdarīt:
- mobilās lietotnes sadaļā Konti un kartes / Manas kartes / Bloķēt karti;
- internetbankas sadaļā Konti un kartes / Manas kartes / nomainīt statusu uz Bloķēt;
- zvanot uz +371 67 17 1880 (24/7).
Ņem vērā! ja karte nobloķēta mobilajā lietotnē vai internetbankā, tā joprojām paliek aktīva digitālā maka lietotnēs (Apple Pay, Google Wallet). Lai karti bloķētu arī šajās lietotnēs, sazinies ar mums, zvanot uz +371 67 17 1880 (24/7).
Lai apstrīdētu neautorizētus darījumus, aicinām aizpildīt Pretenziju par pirkumu ar maksājumu karti un sniegt detalizētu situācijas aprakstu.
Kartes maksājumu iespējams apstrīdēt, ja:
- neesi saņēmis preces vai pakalpojumus;
- saņemtie pakalpojumi vai preces neatbilst aprakstam vai ir bojātas;
- par vienu un to pašu pirkumu maksa ieturēta vairāk nekā vienu reizi;
- nepiekrīti summai, kas ieturēta no Tava konta;
- esi atcēlis abonēto pakalpojumu, bet no konta maksa par to joprojām tiek ieturēta.
Lai atrisinātu situāciju, aicinām vispirms vērsties pie tirgotāja. Ja vienošanos neizdodas panākt, jāuzsāk darījuma reklamācija, un mēs centīsimies palīdzēt atgūt samaksāto summu.
Lūdzu, aizpildiet Pretenziju par pirkumu ar maksājumu karti un norādiet visu ar apstrīdēto darījumu saistīto informāciju.
Pieprasījumu iesniedz 60 kalendāro dienu laikā, kopš brīža, kad maksājuma summa tika noņemta no Tava konta. Pieprasījuma apstrādes laiks var ilgt no 35 līdz 100 kalendārajām dienām.
Lūdzu aizpildiet pretenzijas pieteikumu par skaidras naudas izmaksu no bankomāta un sniedziet detalizētāku situācijas aprakstu un visu ar darījumu saistīto informāciju.
Jo vairāk informācijas jūs sniegsiet (piemēram, skaidras naudas izņemšanas vai iemaksas datums un laiks, darījuma laikā bankomātā pamanītas tehniskas problēmas), jo ātrāk mēs varēsim noskaidrot attiecīgos apstākļus un sākt izmeklēšanu. Atbildi uz jūsu pieprasījumu varēsim sniegt tikai pēc bankomāta darbības reģistrācijas žurnāla pārbaudes, inkasācijas laikā aprēķinātā skaidras naudas atlikuma un citu saistīto apstākļu izvērtēšanas. Tāpēc, kad jūsu pieprasījums ir saņemts, tā apstrāde var aizņemt kādu laiku:
- līdz 35 kalendārajām dienām, ja darījums veikts Luminor bankomātos;
- līdz 100 kalendārajām dienām, ja darījums veikts citu banku bankomātos.
Lūdzu aizpildiet pretenzijas pieteikumu par skaidras naudas iemaksu bankomātā un sniedziet detalizētāku situācijas aprakstu un visu ar darījumu saistīto informāciju.
Jo vairāk informācijas jūs sniegsiet (piemēram, skaidras naudas izņemšanas vai iemaksas datums un laiks, darījuma laikā bankomātā pamanītas tehniskas problēmas), jo ātrāk mēs varēsim noskaidrot attiecīgos apstākļus un sākt izmeklēšanu. Atbildi uz jūsu pieprasījumu varēsim sniegt tikai pēc bankomāta darbības reģistrācijas žurnāla pārbaudes, inkasācijas laikā aprēķinātā skaidras naudas atlikuma un citu saistīto apstākļu izvērtēšanas. Tāpēc, kad jūsu pieprasījums ir saņemts, tā apstrāde var aizņemt līdz 35 kalendārajām dienām.
Internetbankas sadaļā Konti un kartes → Manas kartes → Pirkumi internetā (Atļaut/Neatļaut) pārbaudi, vai funkcija norēķinu veikšanai internetā ir aktivizēta.
Tāpat pārliecinies, vai tavā kontā ir pietiekami daudz līdzekļu darījuma veikšanai.
Ja konta atlikums ir pietiekams un pirkumi internetā ir atļauti, sazinies ar mums pa informatīvo tālruni +371 67 17 1880, lai precizētu atteikuma iemeslu.
Šādiem darījumiem piemēro uzcenojumu 3% apmērā, un to pieskaita valūtas maiņas kursam, brīdī, kad darījums tiek grāmatots (parādās konta izrakstā).
Ņem vērā, ka valūtas maiņa notiek saskaņā ar valūtas maiņas kursu, kas ir spēkā brīdī, kad finanšu pakalpojumu sniedzējs veic darījuma apstrādi.
Skaidras naudas izņemšana ar Visa Debit karti:
- Luminor bankomātos Latvijā, Lietuvā un Igaunijā līdz 750 EUR kalendārā mēneša laikā - bez komisijas maksas, savukārt no summas, kas pārsniedz 750 EUR, ietur komisijas maksu 0,4% apmērā.
- citā bankā, citas bankas bankomātos – 2% no darījuma summas, min. 3,50 EUR/ 4,00 USD (ja darījuma valūta atšķiras no kartes konta valūta).
Skaidras naudas iemaksa savos kontos Luminor bankomātos Latvijā ar karti līdz 2000 EUR kalendārā mēneša laikā ir bez komisijas maksas. Savukārt no summas, kas pārsniedz 2000 EUR, ietur komisijas maksu 0,2% apmērā.
Dodies uz internetbankas sadaļu Konti un kartes → Manas kartes → SMS ziņojumi → Pārskatīt/Mainīt. Atverot šo sadaļu, tu vari izvēlēties piemērotāko SMS uzstādījumu veidu.
Ja karte ir iekļauta kādā no Pakalpojumu komplektiem, tad SMS pakalpojums ir bezmaksas. Citos gadījumos, saskaņā ar cenrādi.
Seko instrukcijās dotajiem norādījumiem:
Ja aizmirsi/ neredzi CVV kodu, apskaties to savā internetbankā vai mobilajā lietotnē sadaļā Konti un Kartes → Manas kartes.
Bezkontakta tehnoloģija
Bezkontakta tehnoloģija ļauj ātri un vienkārši norēķināties par precēm līdz 50 EUR apmērā, neievadot PIN kodu.
Bezkontakta kartē ir iebūvēta antena, kas maksājuma brīdī pārraida darījuma informāciju uz termināli pārdošanas punktā (turpmāk — POS termināls) un no tā. Lai veiktu darījumu, ir tikai īslaicīgi jāpieliek bezkontakta karte POS terminālim.
Bezkontakta norēķini šobrīd ir visātrākais un vienkāršākais norēķinu veids.
Nav jāraizējas par skaidro naudu kabatā, lai veiktu nelielus pirkumus.
Tāpat nav jāievada PIN kods, ja pirkuma summa nepārsniedz 50 EUR (dažos gadījumos drošības un kartes autorizācijas apsvērumu dēļ jums būs jāievada PIN kods, lai pārliecinātos, ka vēl arvien lietojat savu karti).
Uz visām bezkontakta maksājumu kartēm ir šāda ikona
Saņemot jaunu karti pēc tam, kad ir beidzies esošās kartes derīguma termiņš, vai aizstājot jau esošu karti, automātiski tiks izsniegta bezkontakta karte.
Bezkontakta norēķini
Nē. Vispirms jums būs jāveic standarta maksājums, ievietojot karti POS terminālī un ievadot PIN kodu vai izņemot skaidru naudu no Luminor bankomāta.
- Atrodiet POS termināli ar “bezkontakta” ikonu.
- Norēķinieties par precēm, kuru vērtība nepārsniedz 50 EUR.
- Īsu brīdi pietuviniet karti POS terminālim.
- Maksājums būs apstiprināts, tiklīdz parādīsies zaļā gaisma un izdzirdēsit pīkstienu. Papildu drošībai jums laiku pa laikam būs jāieraksta PIN kods.
Jūs varat izmantot bezkontakta karti jebkurā pārdošanas punktā, kurā ir attēlota šāda ikona
Jūs varat izmantot bezkontakta karti pārdošanas punktos, kuros ir attēlota “bezkontakta” ikona.
Šī opcija ir iespējama bankomātos, kuri ir apzīmēti ar bezkontaktu norēķinu ikonu.
Luminor bankomāti Baltijā pieejami, vien nopīkstinot maksājuma karti, viedierīci vai viedpulksteni. Lai izņemtu vai iemaksātu naudu (attiecas tikai, ja pīkstina maksājumu karti), apskatītu konta bilanci vai izmantotu kādu citu pakalpojumu, ir vien jānopīkstina sava bezkontakta maksājumu karte, viedtālrunis vai viedpulkstenis ar aktivizētu bezkontakta maksājumu funkciju un jāievada PIN kods.
Attālums no bezkontakta kartes līdz POS terminālim nedrīkst pārsniegt vienu centimetru.
Jūs varat izmantot bezkontakta karti, lai norēķinātos par precēm, kuru summa nepārsniedz 50 EUR. Norēķinoties par pirkumiem virs 50 EUR, jums būs jāievada PIN kods.
Par bezkontakta norēķiniem papildu maksu nepiemēro. Taču tiks piemērota standarta maksa.
POS terminālis signalizē, ka maksājums ir izpildīts ar zaļu gaismiņu un pīkstienu.
Bezkontakta maksājumus veic par nelielām summām, cik ātri un ērti vien iespējams. Ja vēlaties saņemt POS termināļa izdruku, lai pārbaudītu bezkontakta maksājumu, palūdziet to kasierim.
Jā, bezkontakta karti varat izmantot gan ārzemēs, gan Lietuvā. Bezkontakta maksājumus pieņem vietās, kurās ir parādīta bezkontakta ikona.
Varat atspējot savas kartes bezkontakta funkciju: pierakstieties internetbankā, sadaļā “Kartes” izvēlieties Bezkontakta karti un uzklikšķiniet uz izvēles “Atspējot bezkontakta norēķinus”. Lai sekmīgi apstrādātu pieteikumu, jums ir jāveic maksājums, novietojot karti uz POS termināļa un ievadot PIN kodu (vai izņemot naudu Luminor no bankomāta).
Jā, tā ir droša. Bezkontakta tehnoloģija ir balstīta uz nākamās paaudzes kodēšanas metodēm (piem., mikroshēma un PIN kods), tāpēc varat būt droši, veicot norēķinus. Viena maksājuma ierobežojums ir 50 EUR, un laiku pa laikam jums pieprasīs ievadīt PIN kodu, lai pārliecinātos, ka esat kartes likumīgais turētājs. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, jūs esat aizsargāts pret krāpniecības radītiem zaudējumiem. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzam mūs informēt pēc iespējas ātrāk.
Nē, tas nav iespējams. Pirkuma brīdī kasierim ir jāievada summa POS terminālī, un tikai tad jums lūgs uzrādīt bezkontakta karti un pietuvināt to pie termināļa vairākas sekundes.
Bezkontakta norēķini notiek, kad karte ir pietuvināta POS terminālim. Tas būtībā novērš risku, ka informācija maksājuma brīdī tiks pārtverta. Turklāt visi POS termināļi ir aprīkoti ar nepieciešamajiem drošības elementiem atbilstoši nozares standartiem.
Nē, tas nav iespējams. Bezkontakta POS termināļi vienlaicīgi var apstrādāt tikai vienu maksājumu. Papildu drošības līdzeklis: maksājumam ir jābūt pabeigtam vai noraidīta, pirms var veikt nākamo.
Bezkontakta maksājumi ir balstīti uz pārbaudītām mikroshēmu un PIN tehnoloģijām, kas nodrošina gan datu aizsardzību, gan maksājumu drošību, izmantojot atslēgu un nākamās paaudzes kodēšanas metodes.
Maksājumus apstrādā ar to pašu maksājumu infrastruktūru, ko izmanto standarta mikroshēmu un PIN maksājumiem.
Lai veiktu bezkontakta maksājumus tikpat ērti un vienkārši kā skaidras naudas norēķinus, komersanti, kas pieņem bezkontakta maksājumus, nepieprasa ievadīt PIN kodu pirkumiem zem 50 EUR.
Ja kāds veic vairākus bezkontakta maksājumus pēc kārtas, tiks pieprasīts ievadīt PIN kodu, lai pārbaudītu kartes turētāja identitāti. Bezkontakta maksājumu maksimālā summa ir 50 EUR, un šajā 50 EUR summā ir iespējams veikt vienu vai vairākus maksājumus. Ja pirkuma summa pārsniedz 50 EUR, PIN kods ir jāievada obligāti vai karte jāievieto POS terminālī. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzu, informējiet banku, tiklīdz tas ir iespējams, lai varam bloķēt vai nomainīt jūsu karti.
Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzu, informējiet banku, tiklīdz tas ir iespējams. Zvaniet uz tālruni +371 67 17 1880.
Kartes apdrošināšana
Nē, kartei nav jābūt obligāti līdz, šādas prasības nav.
Nē, nav šādas prasības.
Apdrošināšana darbojas bez apliecinājuma. Ceļošanas nosacījumi katrā valstī ir atšķirīgi – dažas valstis pieprasa uzrādīt polisi. Šajos gadījumos, lūdzam pieprasīt bankai sertifikātus, zvanot uz Klientu atbalstu +371 67 17 1880 vai aizpildot pieteikumu savā Internetbankā sadaļā Ziņojumi / Jauns iesniegums / Ceļojumu apdrošināšanas sertifikāta pieprasījums, norādot savus un / vai savus ģimenes locekļu datus.
Ceļojumu apdrošināšanas sertifikātus var pieprasīt, zvanot uz Klientu atbalstu +371 67 17 1880 vai aizpildot pieteikumu savā Internetbankā sadaļā Ziņojumi / Jauns iesniegums / Ceļojumu apdrošināšanas sertifikāta pieprasījums, norādot savus un/ vai savus ģimenes locekļu datus.
Polises numurs ir uzrādīts sertifikātā. Lai pieteiktu atlīdzību, nepieciešams norādīt tikai esošo karti.
Ja karte ir aktīva (nav slēgta), tad ceļojumu apdrošināšana ir pieejama.
Nē, viņi apdrošināti netiek. Apdrošināti tiek Kartes lietotāja laulātais vai kopdzīves partneris, kuram ar Kartes lietotāju ir kopīga mājsaimniecība vismaz vienu gadu, un Kartes lietotāja bērni (bioloģiskie un adoptētie) līdz 18 gadu (ieskaitot) vecumam un Kartes lietotāja bērni (bioloģiskie un adoptētie) no 19 gadu vecuma līdz 24 gadu (ieskaitot) vecumam, ja tie ir pilna laika studenti.
Nodarbošanās ar kalnu slēpošanu, snovbordu un braukšana ar sniega motociklu ir apdrošināta tikai speciāli šim nolūkam aprīkotās trasēs.
Ja pirms ceļojuma uzsākšanas apdrošinātā persona inficējas ar Covid-19, apdrošinātājs kompensē neatgūstamos zaudējumus, kas radušies ceļojumu atceļot. Maksimālais apdrošināšanas atlīdzības limits par vienu gadījumu ir vienāds ar polisē norādīto riska “Ceļojuma anulēšana” apdrošinājuma summu.
Apdrošinātājs nesedz zaudējumus, kas radušies, atceļot ceļojumu, ja viens no ģimenes locekļiem ir kontaktpersona ar Covid-19 inficētu personu.
Ja tiek atcelts ceļojums, apdrošinātājs kompensē neatgūstamos zaudējumus, kas radušies ceļojumu atceļot. Maksimālais apdrošināšanas atlīdzības limits par vienu gadījumu ir vienāds ar polisē norādīto riska “Ceļojuma anulēšana” apdrošinājuma summu.
Karte bērniem un jauniešiem - jautājumi un atbildes
Bērna vecums | Naudas izmaksas dienas limits | Pirkumu (tajā skaitā internetā) dienas limits | Naudas izmaksas mēneša limits |
---|---|---|---|
6-15 gadi | 30 EUR | 150 EUR* | 300 EUR |
16-17 gadi | 70 EUR | 700 EUR* | 700 EUR |
Ja bērnam ir tikai konts un nav piekļuves internetbankai, vecāks var pieslēgt bērnam internetbanku attālināti, sekojot norādēm šeit. Ja vecākam / bērna pārstāvim nav elektroniskā paraksta, tad internetbanku var pieslēgt arī kādā no mūsu klientu apkalpošanas centriem.
Ja ir atvērts konts un nepieciešama karte, vecāks var pasūtīt karti bērna internetbankā (sadaļā Konti un kartes / Manas kartes / Pasūtīt jaunu karti).
Ja papildkartes lietotājs ir Luminor klients, konta īpašnieks pasūta papildkarti internetbankā Konti un kartes / Manas kartes / Pasūtīt jaunu karti citai personai / Ja papildkartes īpašnieks ir Luminor klients / Ievadīt lietotāja personas kodu.
Ja papildkartes īpašnieks nav Luminor klients, viņam / viņai vajadzēs internetbankas piekļuvi, lai aktivizētu karti. Piekļuve internetbankai vecākam jāpieprasa iepriekš (skatīt atbildi uz iepriekšējo jautājumu).
Papildkartes vecuma ierobežoumi:
- Luminor Debit pieejama no 6 gadu vecuma
- Luminor Black pieejama no 12 gadu vecuma
- Infinite (Private Banking klientiem) pieejama no 12 gadu vecuma
Internetbankas piekļuvei nav vecuma ierobežojumu, bet internetbankas identifikācijas rīkiem vecums var atšķirties:
- Lai piekļūtu internetbankai attālināti, banka izsniegs kodu kalkulatoru (bez vecuma ierobežojuma).
- Piekļuvi Smart-ID var aktivizēt klientu apkalpošanas centrā un arī attālināti (ir nepieciešams, lai kontu apstiprinātu kāds no vecākiem vai likumiskais aizbildnis). Smart-ID nav vecuma ierobežojumu lietotājiem, bet vecuma ierobežojumi ir noteikti atkarībā no Smart-ID konta veida un izvēlētās autentifikācijas metodes.
Jā, bet karte ir pieejama tikai no sešu gadu vecuma.
Vecākam bērna internetbankā jāaizpilda kāds no šiem pieteikumiem: Pieteikumi / Internetbanka / Izmaiņas esoša lietotāja uzstādījumos / Maksājumu limitu maiņa / Piešķirto tiesību maiņa.
- Bērns ir nepilngadīga persona vecumā līdz 18 gadiem (vai līdz 16 gadiem, ja tiesa atzinusi bērna patstāvību).
- Ceļojumu apdrošināšanas noteikumi un limiti tiek piemēroti neatkarīgi no kartes īpašnieka vecuma.
- Pirkumu apdrošināšanas noteikumi un limiti tiek piemēroti neatkarīgi no kartes īpašnieka vecuma.
- Pieteikumu par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos var iesniegt tikai bērna vecāks vai likumīgais aizbildnis.
Neatradi atbildi? Rezervē tikšanos klātienē