Kā liecina DNB bankas veiktā aptauja, kopš mobilās bankas pieejamības būtiski mainījušies respondentu paradumi finanšu ikdienā.

Vairums (44 %) atzinuši, ka, izmantojot viedtālrunī pieejamo mobilo banku, viņi savas finanses kontrolē efektīvāk. Savukārt vairāk nekā katrs ceturtais uzskata, ka mobilās bankas lietotne veicinājusi savlaicīgu rēķinu apmaksu.

Mobilās bankas ātrums un pieejamība ir veicinājusi retāku internetbankas izmantošanu 30 % aptaujāto. Katrs desmitais respondents atzinis, ka līdz ar mobilās bankas lietošanu līdzekļi ir “pārtērēti” arvien mazāk. Savukārt 7 % respondentu norādījuši, ka mobilā banka ir palīdzējusi arī efektīvāk veikt uzkrājumus.

Kopumā Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk izmanto mobilās ierīces, gan veicot ikdienas pārskaitījumus, gan norēķinus internetā. Visbiežāk ar mobilās lietotnes palīdzību tiek iegādāts apģērbs – to atzinis nedaudz vairāk nekā katrs trešais aptaujātais Latvijas iedzīvotājs. Teju tikpat daudz ar mobilajām lietotnēm tiek apmaksātas arī elektroniskās ierīces (35,6 %). Gandrīz katrs ceturtais aptaujātais atzinis, ka mobilās ierīces ir gana ērtas, lai ar tām organizētu ar ceļošanu saistītus procesus – iegādātos biļetes, apmaksātu viesnīcu u.tml. Tāpat jaunās tehnoloģijas tiek izmantotas, lai iegādātos kosmētiskos un ķermeņa kopšanas līdzekļus, kā arī pārtikas preces.

Jautāti par biežāk pārskaitītajām summām, izmantojot internetbankas mobilo versiju jeb mobilo banku, tostarp dažādu pirkumu apmaksai, katrs trešais respondents norāda, ka lielākoties tās ir virs 100 EUR mēnesī. Savukārt katrs piektais aptaujātais atzīst, ka pārskaitījumi mobilās bankas lietotnē ik mēnesi veido vien 5 līdz 20 EUR. Gandrīz tikpat aptaujāto (19 %) atklāj, ka mēneša laikā veic pārskaitījumus no 21 līdz 50 eiro, bet 17 % - 51 līdz 100 EUR apmērā.

“Kopš mobilās bankas aplikācijas ieviešanas bankas pakalpojumi nepārprotami kļuvuši ērtāki un vieglāk pieejami, kas attiecīgi veicinājis arī efektīvāku klientu finanšu ikdienu. Kā liecina aptauja, teju katrs trešais atzinis, ka mobilā banka veicinājusi retāku internetbankas lietošanu, jo mobilais tālrunis ir mums līdzi ik uz soļa,” stāsta Jānis Putniņš, DNB Digitālo kanālu attīstības Vecākais produktu vadītājs. “Turklāt DNB bankas jaunākais piedāvājums – pieteikšanās kredītam un apdrošināšanai mobilās bankas lietotnē – ir paplašinājis klienta iespējas bankas pakalpojumus saņemt vien “pogas attālumā”, kā tas šobrīd ir pieejams jau ar pārskaitījumu veikšanu, konta atlikuma apskatīšanu un citām funkcijām.”
Aptaujas rezultāti liecina, ka finanšu paradumu maiņa vairāk skārusi sieviešu kārtas pārstāves: līdz ar mobilās bankas lietotnes pieejamību tālruņos mazāk pārtērējas sievietes, veidojot 63 % īpatsvaru. Arī finanšu kontrolēšana sievietēm kļuvusi efektīvāka, īpatsvaram šeit sasniedzot 51 %.

Pēc DNB bankas pasūtījuma pētījuma aģentūra “Rait” aptauju īstenoja 2017. gada maijā, un tajā piedalījās 504 respondenti no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

Papildu informācija:
Lelde Sāre - Jansone
P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības
Tālr. 28606399
E-pasts: lelde.sare-jansone@prae.lv