Nordea Baltijas valstīs paziņojusi 2017. gada pirmo sešu mēnešu finanšu rezultātus, uzrādot operacionālo peļņu 49 miljonu eiro apmērā. Tas, salīdzinot ar iepriekšējā gada periodu, ir pieaugums par 19%. Kopējie ieņēmumi liecina par stabilitāti salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo periodu un pozitīviem finanšu rezultātiem visās pamatdarbības jomās.

Komisiju ieņēmumi, salīdzinot ar 2016. gada pirmo pusi, ir palielinājušies par 13% galvenokārt uzkrājumu, investīciju un kreditēšanas jomās. Ieņēmumi no risku pārvaldības risinājumiem ir samazinājušies salīdzinājumā ar rekordaugsto līmeni pagājušajā gadā, tomēr joprojām ir stabili, ņemot vērā to klientu lielo īpatsvaru, kuri jau izmanto Nordea risku pārvaldības produktus. Tajā pašā laikā izdevumi palielinājušies par 35% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pagājušajā gadā, kas saistīts ar pastiprinātu uzmanību dažādiem atbilstības pasākumiem. Pieprasījums pēc dažādiem ieguldījumu produktiem saglabājies augsts, kā rezultātā pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar pagājušo gadu pieauguši par 75%. Turpinot stiprināt attiecības ar mājas bankas klientiem, arī kopējais noguldījumu apjoms kopš pagājušā gada ir ievērojami palielinājies - par 11%.

 

“Nordea Baltijā turpina uzrādīt ievērojamu progresu ceļā uz visu 2017. gadam noteikto stratēģisko mērķu sasniegšanu. Esam strādājuši, lai aktivizētu mūsu esošo klientu bāzi un nodrošinātu spēcīgākas mājas bankas attiecības ar mūsu klientiem. Tā rezultātā palielinājušies arī kopējie noguldījumu apjomi un tādējādi samazinājies finansējuma deficīts. Arī mūsu klientu interese par investīciju produktiem nepārtraukti palielinās, kā rezultātā pārdošanas apjomi Baltijas valstīs pieauguši par 75%, salīdzinot ar 2016. gadu. Palielinās arī aktīvo klientu skaits, uzrādot pieaugumu ikdienas bankas produktu un pakalpojumu izmantošanā,” saka Inga Skisaker, Nordea Baltijas organizācijas vadītāja. “Nordea turpina uzrādīt redzamas izmaiņas digitālajā jomā, lai nodrošinātu vienkāršākas un ērtākas ikdienas attiecības starp Nordea un visiem mūsu klientu segmentiem. Lielākie pēdējā laika panākumi jaunu produktu un pakalpojumu nodrošināšanā, piemēram, Nordea attālinātās konsultācijas korporatīvajiem klientiem un jaunie, drošie autentifikācijas rīki (Nordea kodu lietotne un Kodu kalkulators), pirmais pirkstu nospiedumu identifikators Baltijā, korporatīvais interneta portāls ar tiešsaistes konta atvēršanas risinājumu, kā arī jaunā, modernā mobilā lietotne, jau ir izpelnījušies mūsu klientu atzinību."

Nordea Latvijā operacionālā peļņa 2017. gada 1. pusgadā 14,7 miljoni eiro

 

Nordea Latvijā noslēgusi 2017. gada pirmo pusgadu ar operacionālās peļņas rādītājiem 14,7 miljonu eiro apmērā un kopējiem ieņēmumiem 32,7 miljonu eiro apmērā. Kopējie komisiju ieņēmumi palielinājušies par 16%, sasniedzot 6,7 miljonus eiro, savukārt tīrie procentu ieņēmumi, neraugoties uz negatīvo procentu likmju vidi un palielināto stabilitātes nodevu, gada laikā saglabājušies iepriekšējā līmeni, sasniedzot 24,4 miljonus eiro.

 

Kopējie aizdevumu apjomi palielinājušies par 2%, no kuriem aizdevumi korporatīvajiem klientiem pieauguši par 5%, bet mājsaimniecību kreditēšanas apjomi ir nedaudz samazinājusies. Privātpersonu noguldījumu apjomi saglabājušies 2016. gada 1. pusgada līmenī, kamēr kopējais noguldījumu apjoms uzņēmumiem ir samazinājies. Kopējie kredītu zaudējumi ir samazinājušies par 84%.

 

“2017. gada pirmajā pusē Nordea Latvijā strādājusi ar stabiliem biznesa rezultātiem. Kopējie ieņēmumi gada pirmajā pusē ir samazinājušies, kas saistīts ar pieaugošajām izmaksām un lielākiem ieguldījumiem atbilstības iniciatīvās un mazāku Markets darījumu skaitu, salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Lai gan salīdzinājumā pagājušā gada periodu operacionālās peļņas pieaugums ir zemāks, strādājam saskaņā ar finanšu plānu šim periodam. Pēdējā laikā banku sektora attīstību nosaka divas jomas - digitalizācija un stingrākas regulatoru prasības atbilstības jomā. Kavēšanās pirmajā no tām var izraisīt rentabilitātes samazināšanos un tirgus daļu samazināšanos, savukārt nespēja nodrošināt prasību izpildi atbilstības jomā var radīt lielākas sekas, tostarp reputācijas un finanšu riskus. Nordea pēdējo gadu laikā pievērsusi īpašu uzmanību abām no šīm jomām,” saka Jānis Buks, Nordea bankas vadītājs Latvijā. “Kas attiecas uz digitalizāciju, Nordea turpina attīstīt esošos un ieviest arvien jaunus digitālos risinājumus, kurus mūsu klienti novērtē un kuri padara klientu ikdienas bankas operācijas ērtākas.”


Papildu informācijai:
Signe Lonerte, Komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīs, tālr.: 6 700 5469, mob.: 29 116 146, signe.lonerte@nordea.com