Ar Luminor bankas atbalstu izveidotais interneta veikals ļāvis ģimenes uzņēmumam SIA Rich Berry kāpināt apgrozījumu par 20 %, salīdzinot ar 2019. gadu. Ieviestie tiešsaistes risinājumi un uzlabotā iepirkšanās pieredze palīdzējuši uzņēmumam audzēt arī klientu loku, aptuveni piektdaļa no visiem ir kļuvuši arī par pastāvīgiem interneta veikala klientiem.

Uzņēmums SIA Rich Berry ir viens no trim finālistiem, kas pērn apliecināja savu apņemšanos uzsākt tirdzniecību internetā Luminor bankas organizētajā atbalsta programmā “No biznesa uz e-biznesu!” Programmas ietvaros uzņēmums ar bankas nodrošināto profesionāļu atbalstu izveidoja savu interneta veikalu, un kopš tā brīža uzņēmumam ir izdevies audzēt apgrozījumu par piektdaļu, salīdzinot ar gadu iepriekš. Daļa no jaunajiem pasūtījumiem šobrīd ienāk no kaimiņvalstīm – Igaunijas un Lietuvas, kas galvenokārt noticis tāpēc, ka uzņēmuma produkciju tagad var iepazīt un iegādāties arī internetā. 

“Pērn pavasarī, sākoties Covid-19 pandēmijai, bijām vieni no pirmajiem, kas sniedza atbalstu vietējiem uzņēmumiem, uzsākot darbību tiešsaistē. Novērojām, ka visaktīvāk e-komercijas attīstībai pievērsās mazie uzņēmumi, kuri līdz tam savus produktus un pakalpojumus galvenokārt pārdeva tirdziņos, izstādēs un veikalos. Viens no tiem ir arī RichBerry, kas ar mūsu speciālistu palīdzību izveidoja un pašu spēkiem turpina attīstīt biznesu tiešsaistē. Esam gandarīti, ka varējām būt daļa no uzņēmuma veiksmes stāsta, atbalstot ar savām zināšanām un pieejamiem e-komercijas risinājumiem. Pandēmija veicinājusi e-komercijas attīstību un aktīvāku iepirkšanos internetā un lielai daļai Baltijas iedzīvotāju iepirkšanās tiešsaistē kļuvusi par ieradumu,” saka Kerli Gabrilovica, Luminor vadītāja Latvijā.

SIA Rich Berry ir ģimenes uzņēmums, kas kopš 2019. gada nodarbojas ar bezglutēna pārtikas ražošanu. Uzņēmums piedāvā dabīgu un veselīgu produkciju, kas tiek pārbaudīta un testēta sertificētās laboratorijās Latvijā un Polijā – ķirbju sēklu miltus, maisījumus, marcipānu un dabīgi aromatizētas ķirbju sēklu eļļas. Savukārt ar Luminor bankas atbalstu attīstītā mājaslapa ar e-komercijas iespējām radījusi vairākas priekšrocības ne tikai pandēmijas sākumposmā, bet arī šobrīd.

“Dalība Luminor atbalsta programmā “No biznesa uz e-biznesu!” sniedza mums iespēju ne tikai turpināt produkcijas pārdošanu attālināti pandēmijas laikā, bet kalpoja arī kā mārketinga rīks, piesaistot jaunus klientus un sadarbības partnerus arī ārpus Latvijas. Ar mājaslapas starpniecību mūsu ražojumi šobrīd ir atrodami ekoloģiskajos konceptveikalos Lietuvā un Igaunijā. Iegūtās zināšanas un pieredze ļāvusi lūkoties arī eksporta virzienā un esam iecerējuši mājaslapas uzlabojumus. Piemēram, tiešsaistes veikalam tiks izveidota versija angļu valodā, kā arī iecerēts e-platformu padarīt vēl interaktīvāku,” norāda Elīna Romašova ir uzņēmuma “Rich Berry” vadītāja.

Luminor organizētajā e-komercijas atbalsta programmā efektīvu un ātru mājaslapas izstrādi ar e-komercijas iespējām palīdzēja nodrošināt pieredzējuši mājaslapu un citu digitālo risinājumu izstrādātāji “SMARTi”, “Mozello” un “Born”. Savukārt ar digitālā mārketinga konsultācijām palīdzēja digitālā mārketinga aģentūra “Infinitum Agency”, bet piemērotākos loģistikas risinājumus ieteica sūtījumu pārvadātāji “DPD Latvija”. Kopumā programmai “No biznesa uz e-biznesu!” pieteicās vairāk nekā 100 uzņēmumi no visas Latvijas.

Kopumā pērn ieviestais Luminor tiešsaistes risinājums tirgotājiem ļauj ērtā veidā saņemt maksājumus no pircējiem interneta vidē un atvieglo pirkuma atmaksu. Rīks uzņēmējiem ļauj saņemt maksājumus no pircējiem interneta vidē bez nepieciešamības slēgt līgumus ar vairākām bankām atsevišķi, vienlaikus klientiem tas atvieglo pirkumu apmaksu, jo ir viegli izvēlēties sev piemērotāko maksājumu veikšanas veidu.