Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Mazinoties Covid-19 pandēmijas ierobežojumiem, atjaunojas aktivitāte tūrisma, ēdināšanas, kultūras, izklaides un sporta aktivitāšu jomās. Tāpat cilvēku ikdienā ir atgriezusies interešu izglītība un dažādu kursu apmeklēšana. Kā liecina Luminor bankas e-komercijas dati, šī gada pirmajā ceturksnī norēķinu apmērs šajās nozarēs audzis par aptuveni ceturto daļu, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu.
Ceļojumu aģentūrās norēķinu skaits, apmaksājot pakalpojumu caur internetbanku vai iepērkoties ar maksājumu karti, pieaudzis par aptuveni 25%, viesnīcās par 20%, izglītības iestādēs, kas nodrošina kursus vai interešu izglītību, par 30%.
“E-komercijas dati liecina, ka pandēmijas ierobežojumu ietekme uz noteiktām nozarēm ir ļoti izteikta. Ja rudenī tūrisma jomā aktivitāte bija zema, jo ierobežojumi skāra ne tikai Latviju, bet daudzus tūrisma galamērķus pasaulē, tad šī gada pirmajā ceturksnī, arvien mazinoties dažādiem aizliegumiem, vērojams straujš kāpums. Arī viesnīcu nozarē, tuvojoties vasarai, darījumu skaits jūtami pieaug. Arvien vairāk tiek rīkoti dažādi pasākumi, kur pulcējas lielāks dalībnieku skaits, iedzīvotāji aktīvi apmeklē sporta klubus un izglītojošus pasākumus,” stāsta Viktors Saulītis, Luminor E-komercijas un karšu risinājumu daļas vadītājs.
Februāra sākumā par aptuveni 13% pieauga maksājumu apjoms dažādās izklaides vietās, piemēram, SPA centros, bērnu atrakciju parkos, bet martā tas sasniedza pat jau 50% pieaugumu, salīdzinot ar to pašu periodu pērn. Tāpat par aptuveni ceturto daļu pieaugusi teātra un koncertu biļešu iegāde, izmantojot internetbanku vai maksājumu kartes.
“Mēs redzam, ka iedzīvotāju un uzņēmēju rīcību ietekmēja arī iebrukums Ukrainā. Būtiski pieauga maksājumu skaits labdarības organizācijām, un pirmajā ceturksnī tas sasniedza 25%, salīdzinot ar 2021. gada beigām un šā gada janvāri. Februāra beigās un marta sākumā samazinājās pieteikumu skaits e-komercijas risinājumu ieviešanai uzņēmumos, jo uzņēmēji piesardzīgi raudzījās uz situācijas attīstību, bet jau marta vidū aktivitāte sāka pakāpeniski atjaunoties. Krievijai uzsākot karu Ukrainā arī iedzīvotāji mazāk iepirkās internetā un veica maksājumus ar maksājumu kartēm – ja janvārī pirkumiem internetā joprojām bija vērojams pieaugums par aptuveni 20%, salīdzinot ar gadu iepriekš, tad februārī notika kritums jau par 12%,” informē V.Saulītis.
Joprojām bankas klienti 85% gadījumu dod priekšroku maksājumiem ar internetbanku iepretim darījumiem ar maksājumu karti.