Saskaņā ar Luminor Bankas 2021. gada pārskatu, banka gadu noslēgusi, ievērojami uzlabojot savus biznesa rādītājus, palielinot neto peļņu un turpinot īstenot pārmaiņas.

2021. gadā Luminor palielināja klientu kreditēšanas apmērus gan privātpersonām, gan uzņēmumiem, būtiski palielinot jaunizsniegto kredītu apjomus, kā arī ieviesa jauninājumus Baltijas kapitāla tirgos un banka kļuva  par vadošo Baltijas korporatīvo obligāciju pārvaldnieku. Aizvadītajā gadā Luminor veiksmīgi uzlaboja digitālo pakalpojumu klāstu, ieviešot norēķinus ar digitālajiem maciņiem, tostarp Apple Pay. Vienlaikus tika uzlabota organizatoriskā struktūra un turpināta tehnoloģiskā attīstība, noslēdzot līgumu ar Kyndryl, kā arī sadarbībā ar Worldline tika veikta bankomātu tīkla modernizācija. Pagājušā gada laikā banka uzlaboja arī risku pārvaldību, veica vides, sociālās atbildības un pārvaldības (ESG) novērtējumu, kā arī paaugstināja finanšu noziegumu novēršanas kapacitāti.  
 
Bankas neto peļņa 2021.gadā sasniedza 74,7 miljonus eiro salīdzinoši ar 33,1 miljoniem eiro 2020. gadā. Peļņas pieaugumu galvenokārt veicināja neto procentu un neto komisijas ienākumu pieaugums, kā arī samazinājums izdevumiem un kredītzaudējumu uzkrājumiem. Salīdzinot ar 2,0% gadu iepriekš, Luminor pašu kapitāla atdeve 2021. gadā palielinājās un sasniedza 4,6%, tajā pašā laikā ārkārtas izmaksām sasniedzot 76,8 miljonus eiro. Neņemot vērā šīs izmaksas, Luminor pašu kapitāla atdeve bija 8,7%. Pēc dividenžu izmaksas 190 miljonu eiro apmērā aizvadītā gada decembrī, Luminor kapitāla bāze vēl joprojām ir spēcīga un 1. līmeņa pašu kapitāla rādītājs (CET1) pērnā gada beigās pārsniedza 20%.  
 
“Aizvadītā gada janvārī uzsākām mūsu bankas stratēģijas nākamā posmu ieviešanu, kas ir vērsts uz Baltijas valstu rezidentu – privātpersonu un uzņēmumu – apkalpošanu un biznesa izaugsmi. Mums vēl ir daudz jāpaveic, lai pilnībā realizētu mūsu mērķus, taču esmu patiesi iepriecināts par sasniegto aizvadītā gada laikā, ko apliecina mūsu rezultāti. To ir nodrošinājuši mūsu darbinieki, kuri ir ieguldījuši ievērojamu darbu, kas nereti ir veikts sarežģītos apstākļos. 

Lai gan Covid-19 pandēmija, augošā inflācija un iebrukuma Ukrainā sekas ir lielākie izaicinājumi tuvākajā laikā, mūsu bankas virziens šim gadam ir skaidrs. Atbalstot savus klientus, darbiniekus un sabiedrību, kam sniedzam pakalpojumus,  mums ir trīs prioritātes. Pirmkārt, veikt vairāk darījumu, apkalpojot lielāku klientu skaitu, īpaši izsniedzot finansējumu hipotekārajā un patēriņa kreditēšanā, kā arī palielināt izsniegtā finansējuma apmēru maziem un vidējiem uzņēmumiem. Vienlaikus vēlamies paplašināt mūsu piedāvāto produktu un pakalpojumu klāstu, un arvien uzlabot klientu pieredzi. Otrkārt, paaugstināt efektivitāti un uzlabot mūsu IT darbību, bet treškārt –  veidot mūsu unikālo organizācijas kultūru. Vienlaikus mēs saglabāsim savu spēcīgo finanšu stāvokli, īstenosim piesardzīgu risku pārvaldību un pildīsim mūsu plašos pienākumus,” norāda Peters Boseks, Luminor valdes priekšsēdētājs. 

Luminor 2021. gada pārskats pieejams šeit.