Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Aktivizējoties finanšu krāpniekiem, Luminor aicina klientus rūpīgi pārbaudīt izmantotās internetbankas adresi un uzmanīties no viltus mājaslapām, kas vizuāli līdzinās īstajai internetbankas vietnei. Luminor atgādina, ka drošākais veids, kā atvērt internetbanku, ir bankas mājaslapā vai pieslēdzoties mobilajai lietotnei.
“Pēdējā mēneša laikā palielinājies krāpnieku uzbrukumu skaits, veidojot viltus Luminor internetbankas mājaslapas Google meklētājā. Tā ir noformēta kā reklāma un parādās lietotājam meklēšanas rezultātu augšgalā. Sekojot reklāmas saitei, lietotājs nonāk mājaslapā, kas līdzinās Luminor internetbankai. Tajā ievadot savu personīgo informāciju, krāpnieks nokļūst pie klientu datiem, kas nepieciešami naudas izkrāpšanai. Aktīvi sekojam līdz situācijai un līdz šim brīdim mums ir izdevies bloķēt jau teju 30 viltus tīmekļa vietnes. Sadarbībā ar Valsts policiju rūpīgi izmeklējam katru gadījumu, lai apturētu krāpnieciskus maksājumus,” stāsta Anrijs Šmits, Luminor krāpšanas novēršanas speciālists.
Luminor iesaka nemeklēt internetbankas adresi dažādos interneta meklētājos, bet lietot pakalpojumu tikai caur bankas mājaslapu vai mobilo lietotni. Viltus mājaslapas vizuāli līdzinās īstajai internetbankai, tāpēc klientiem jābūt vērīgiem, īpaši, ja tiek pieprasīta informācija, kas parasti nav neieciešama, lai saņemtu internetbankas pakalpojumus, piemēram, par maksājumu karšu drošības vai PIN kodiem, SMS kodiem. Banka nekad neprasīs klientiem izpaust savus personīgos datus. Tāpat jāuzmanās, ja parādās netipiski kļūdu paziņojumi vai strādā tikai tās pogas, kas saistītas ar datu ievadi.
“Ja klients interneta tīmekļa vietnē pamana ko aizdomīgu, nekavējoties jāpārtrauc darbība un jāziņo bankai un Valsts policijai. Jo savlaicīgāka būs rīcība, jo lielāka iespēja novērst vai atklāt krāpniecību. Nelikumīgas darbības ar karti var palīdzēt atklāt arī SMS ziņojumu pieslēgšana par veiktajiem darījumiem,” skaidro A.Šmits.
Luminor pastiprināti pievērš uzmanību drošības jautājumiem, kas saistīti ar klientu datu aizsardzību, regulāri brīdinot un izglītojot savus klientus par drošības jautājumiem e-pastos, mājaslapā un sociālajos tīklos.