Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Luminor Bank AS publicējusi starpposmu pārskatu par 2020. gada trešo ceturksni. Banka veiksmīgi turpina tās transformācijas procesu, un finanšu dati apliecina Luminor spēcīgo finansiālo pozīciju, kas ir kā stabils pamats turpmākai izaugsmei.
Luminor klientu noguldījumu apjoms šī gada trešajā ceturksnī pieauga par 11,6%, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn. Ienākumus nenesošo kredītu īpatsvars ir sarucis līdz 3,7%, un arī kredītu un noguldījumu attiecība gada laikā uzlabojusies no 108% līdz 87%. Luminor peļņa 2020. gada trešajā ceturksnī ir sasniegusi 22,3 miljonus eiro.
Uzlabota finansējuma struktūra un laika gaitā samazināts kredītu portfeļa apjoms ir ļāvis Luminor kļūt par pilnībā pašfinansētu banku ar pilnībā atmaksātu finansējumu no tās līdzšinējām mātes bankām. Turpinājās arī darbs pie tā, lai visās trīs Baltijas valstīs bankas pakalpojumus atdalītu no DNB un Nordea sistēmām. Latvijā un Lietuvā jau šobrīd darbojas neatkarīgas tehnoloģiju platformas. Lai šī gada beigās varētu veikt visu Luminor bankas Igaunijas klientu datu pārcelšanu uz jaunu platformu, tā tika palaista jau trešajā ceturksnī.
Kerli Gabrilovica, Luminor vadītāja Latvijā stāsta: “Šis gads ir bijis izaicinājumu pilns, taču Luminor banka ir spējusi turpināt atbalstīt savus esošos un jaunos klientus. Šogad pirmajos trīs ceturkšņos Latvijā saviem klientiem esam izsnieguši finansējumu 2,82 miljardu eiro apmērā. Salīdzinot ar līdzvērtīgu periodu pirms gada, par 5% pieaudzis arī privātpersonu noguldījumu apjoms Latvijā, sasniedzot 1,294 miljardus eiro. To galvenokārt ir veicinājis fakts, ka cilvēki pandēmijas laikā rūpīgāk pārdomāja savus tēriņus un ikdienā tērēja mazāk naudas nekā iepriekš, līdz ar to vairāk līdzekļu novirzot uzkrājumiem.
Luminor darbinieku un klientu veselība un drošība joprojām ir bankas prioritāte. Bankas stabilā finansiālā pozīcija dod iespēju sniegt atbalstu klientiem arī šajā sarežģītajā laikā. Luminor ir uzlabojusi tās darbības kapacitāti un noturību, lai būtu gatava gadījumā, ja Covid-19 krīze attīstītos. Jau kopš pavasara esam pielāgojuši bankas darbību – gan klientu apkalpošanu, gan iekšējos procesus – jaunajiem apstākļiem un arvien vairāk darbojamies attālināti.”
Luminor bankas valdes priekšsēdētājs Erki Rāzuke stāsta: “Baltijas valstu ekonomikas, sākoties pandēmijai, bija pietiekami spēcīgas, lai spētu saglabāt stabilitāti un pielāgoties situācijai labāk nekā citas eirozonas valstis. Ievērojot piesardzību un cieši uzraugot pandēmijas attīstību, Luminor turpina savu transformācijas procesu.
Esam veltījuši daudz darba un uzmanības tam, lai kļūtu vēl efektīvāki, uzlabotu bankas rentabilitāti un finansiālo pozīciju, kā arī kļūtu par neatkarīgu banku. Pēc tam, kad būsim pabeiguši mūsu Igaunijas klientu datu pārcelšanu uz jauno platformu, varēsim veltīt visus savus spēkus produktu un pakalpojumu attīstīšanai, kā arī klientu pieredzes uzlabošanai.”
Luminor ir trešais lielākais finanšu pakalpojumu sniedzējs Baltijas valstīs ar aptuveni 900 tūkstoši klientu, 2355 darbiniekiem, kā arī 16,3% tirgus daļu noguldījumos un 17,4% tirgus daļu kreditēšanā 2020. gada septembra beigās. Luminor pašu kapitāls sastāda 1.6 miljardus eiro, pirmā līmeņa pamata kapitāla rādītājam (CET1) sasniedzot 22,0%.