Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Luminor Bank AS šī gada pirmajā ceturksni ir palielinājusi savus biznesa apjomus un, izvērtējot situāciju apliecina, ka tai nav būtisku darījumu ar Krieviju, Baltkrieviju un Ukrainu.
Luminor Bankas neto peļņa pirmajā ceturksnī sasniedza 15 miljonus eiro, salīdzinot ar 5,8 miljoniem eiro attiecīgajā laika periodā pērn. Peļņas pieaugumu veicināja ieņēmumu pieaugums un izdevumu samazinājums pēc vairāku plānoto iniciatīvu pabeigšanas 2021. gadā, bet pozitīvo efektu negatīvi ietekmēja lielāki uzkrājumi ienākumus nenesošiem kredītiem. Bankas pašu kapitāla atdeve palielinājās līdz 3,9%, salīdzinot ar 1,4% attiecīgajā periodā pērn. Luminor saglabā spēcīgu kapitāla pozīciju un ceturkšņa beigās 1. līmeņa pašu kapitāla rādītājs, Tier1 un kopējais kapitāla rādītājs bija 21,2%.
Pirmajā ceturksnī pieaudzis Luminor izsniegto aizdevumu apjoms privātpersonām un uzņēmumiem Baltijā. Banka turpināja ieviest inovācijas un Lietuvā sāka veikt zibmaksājumus, kā arī tika veikta bankomātu tīkla modernizācija un, lai paplašinātu digitālo maksājumu risinājumus, tika noslēgts līgums par Baltijas reģionā vadošā e-komercijas maksājumu pakalpojumu sniedzēja Maksekeskus iegādi. Banka uzlaboja ilgtspējas (ESG) risku novērtējumu, izstrādājot jaunas stratēģijas sektoriem, kuri ir visvairāk pakļauti klimata riskam.
“Gadu iesākām ar lielām cerībām par ekonomiskās aktivitātes pieaugumu un Covid ierobežojumu mazināšanos, taču karš Ukrainā satrieca visus un atnesa jaunus izaicinājumus. Bankas pirmā ceturkšņa rezultāti liecina, ka Baltijas iedzīvotāji un uzņēmēji kopumā nav zaudējuši stabilitāti un optimismu – mazie, vidējie uzņēmumi ir spējuši ne tikai pielāgoties, savukārt vairāk skartie uzņēmēji cenšas pārorientēt savu darbību uz citiem tirgiem, tāpēc turpinām tos aktīvi atbalstīt, izsniedzot finansējumu attīstības īstenošanai. Vienlaikus novērojam noturīgu klientu interesi par digitāliem pakalpojumiem, īpaši norēķiniem ar digitālajiem maciņiem Google Pay un Apple Pay,” stāsta Kerli Vares, Luminor vadītāja Latvijā. “Sākoties karam darījām visu, lai jaunajos apstākļos nezaudētu fokusu un operatīvi pārorientētos, sniedzot atbalstu saviem klientiem un darbiniekiem. Sniedzām ne tikai finansiālu atbalstu Ukrainas bēgļiem, bet ieviesām arī vairākus bez maksas bankas pakalpojumus, atceļot pārskaitījuma maksu uz Ukrainas banku kontiem, kā arī piedāvājot darba vietas Ukraiņiem, kuri patvērumu raduši Latvijā.”
Pirmo ceturksni aizēnoja Krievijas iebrukuma Ukrainā ģeopolitiskās un ekonomiskās sekas. Šajā laikā banka aktīvi strādāja, lai saviem klientiem Baltijas valstīs - privātpersonām un uzņēmumiem – nodrošinātu apkalpošanas nepārtrauktību, sniegtu atbalstu saviem darbiniekiem un palīdzētu Ukrainas iedzīvotājiem, kuri ieradās reģionā. Pielāgojot savu darbību atbilstoši jaunajai situācijai, Luminor uzlaboja biznesa rādītājus, palielināja efektivitāti un neto peļņu, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo ceturksni. Veicot kredītportfeļa novērtējumu, Luminor apstiprināja, ka banka nav tiešā veidā saistīta ar Krievijas, Baltkrievijas vai Ukrainas uzņēmumiem.
“Luminor prioritāte gada pirmajā ceturksnī bija pakalpojumu sniegšana saviem klientiem, atbalsts darbiniekiem un tiem, kurus visvairāk skārusi ietekme pēc iebrukuma Ukrainā. Neskatoties uz sarežģīto ģeopolitisko situāciju, Luminor pirmajā ceturksnī turpināja izaugsmi un panāca progresu savas stratēģijas īstenošanā. Lai gan mums vēl ir daudz darāmā, es augstu novērtēju mūsu darbinieku pūles, centienus un apņēmību, kas man sniedz pārliecību par bankas turpmākajiem soļiem, jo īpaši par mūsu ilgtspējīgā biznesa izaugsmē,”
pauž Luminor bankas valdes priekšsēdētājs Peters Boseks.
Luminor 2022. gada 1. ceturkšņa pārskats angļu valodā ir pieejams šeit.