Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Ziemassvētki ir laiks, kad vēlamies iepriecināt savus tuviniekus un mīļos cilvēkus, pārsteidzot viņus ar rūpīgi pārdomātām dāvanām. Ir cilvēki, kuri dāvanu iegādi plāno jau savlaicīgi, ik mēnesi atliekot nepieciešamo naudas summu, taču ir tādi, kuri kāroto cer atrast pēdējā brīdī, ļaujoties lielo izpārdošanu vilinājumam. Luminor bankas finanšu eksperte Jekaterina Ziniča ir apkopojusi piecus tipiskākos dāvinātāju tipus, balstoties uz viņu tērēšanas paradumiem svētku laikā.
Tie ir cilvēki, kuri dāvanas izvēlas iegādāties pēdējā brīdī, dažkārt pat Ziemassvētku priekšvakarā. Lielākie finanšu riski, atliekot dāvanu iegādi uz pēdējo mirkli – vēlamā prece var nebūt pieejama par izdevīgāko cenu vai nepieciešams atvēlēt lielāku naudas summu, lai nodrošinātu ātru preces piegādi. Nereti pēdējā brīža dāvanu iegāde ir finansiāli neizdevīga, un šādi dāvinātāju tipi mēdz iztērēt vairāk nekā tad, ja vēlamās preces tiktu iegādātas savlaicīgi. Arī tad, ja dāvanas nākas iegādāties novēloti, svarīgi ir sagatavot budžetu, lai parūpētos par to, ka tām netiek iztērēts vairāk, nekā paredzēts.
Šie cilvēki teju visa gada garumā plāno un sarūpē Ziemassvētku dāvanas saviem tuviniekiem un draugiem. Ja plānots iegādāties finansiāli dārgāku dāvanu, nereti šie dāvinātāji jau laicīgi sāk veidot uzkrājumu. Iegādājoties dāvanas savlaicīgi, liela iespēja dažādu izpārdošanu laikā tās iegūt par izdevīgākām cenām, tādējādi būtiski ietaupot un izvairoties no pēdējā brīža nepārdomātiem pirkumiem. Lai izvairītos no tā, ka garajā sagatavošanās posmā nejauši tiek iegādāts vairāk dāvanu nekā nepieciešams, šiem dāvinātājiem ir svarīgi sagatavot dāvanu sarakstu, kas regulāri tiek pārskatīts.
Tā vietā, lai dāvinātu fiziskus priekšmetus, šie cilvēki dod priekšroku pieredzes dāvanām – koncerta biļetes, nedēļas nogales ceļojums vai kulinārijas kursi. Šiem dāvinātājiem svarīgākas ir kopīgas atmiņas, nevis taustāmas lietas, tāpēc bieži vien viņi mēdz izvēlēties dāvanas, kurām ir sentimentāla vērtība. Arī šādu dāvanu sagatavošanā svarīga ir finanšu plānošana – būtiski ņemt vērā, ka, piemēram, dāvinot ceļojumu, izmaksās jāparedz līdzekļi ne tikai transporta izdevumiem, bet arī ēdināšanai, naktsmītnēm, apskates objektiem un citām aktivitātēm. Tāpēc pirms šādu dāvanu plānošanas, nepieciešams apkopot visas potenciālās izmaksas un izvērtēt, vai tās atbilst dāvanai atvēlētajam budžetam.
Šie dāvinātāji ir ļoti praktiski un koncentrējas uz tādām dāvanām, kas būs noderīgas un funkcionālas. Viņi nav pārlieku sentimentāli un dāvanas emocionālā pievienotā vērtība nav tik svarīga, cik tās praktisks pielietojums. Raugoties no finanšu aspekta, svarīgi noskaidrot kas tieši dāvanas saņēmējam ir nepieciešams, jo tā iespējams izvairīties no nevajadzīgiem tēriņiem, iegādājoties nepiemērotas dāvanas. Tāpat ieteicams noteikt dāvanas iegādei atvēlēto budžetu, kā arī, ja iespējams, pirkumus veikt specializētos veikalos vai internetā, kur bieži vien pieejams plašāks piedāvājums un izdevīgākas cenas.
Tie ir dāvinātāji, kuri apzinās ilgtspējas nozīmi ikdienā, cenšas samazināt atkritumu daudzumu un cilvēku ietekmi uz vidi. Viņi dod priekšroku videi draudzīgām dāvanām, kas ir pārdomātas un bieži vien ar pašu rokām darinātas. Raugoties no finanšu viedokļa, arī šādām dāvanām svarīgi ir noteikt budžeta griestus, sagatavot nepieciešamo materiālu sarakstu un pēc iespējas optimizēt to izmantošanu, piemēram, sagatavojot viena veida pašdarinātas dāvanas visai ģimenei.
Vairāk brīvības ar Luminor Black