Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Luminor banka piedāvā Latvijā inovatīvu iespēju kļūt par bankas klientu, veicot visas nepieciešamās darbības pilnībā attālināti. Šāds risinājums ieviests sadarbībā ar fintech partneri Ondato un ļauj veikt attālinātu klienta identifikāciju. Tas nozīmē, ka kļūt par bankas klientu vai pārvaldīt savus bankas pakalpojumus var atrodoties jebkurā vietā pasaulē, galvenais ir jābūt pasei vai ID kartei un e-parakstam vai Smart-ID.
“Šis ir vēl viens solis, kas apliecina, ka digitālie risinājumi kļūst par mūsu ikdienu. Priecājamies, ka ar šo gadu esam uzsākuši piedāvāt saviem jaunajiem klientiem Latvijā unikālu pakalpojumu – kļūt par Luminor klientu pilnībā attālināti, izmantojot drošu elektronisko parakstu vai Smart-ID Qualified aplikāciju,” stāsta Luminor ikdienas pakalpojumu pārvaldes vadītājs Jevgeņijs Kazaņins.
Luminor pieredze rāda, ka jau šobrīd 85% klientu Baltijā ikdienā bankas pakalpojumus izvēlas saņemt digitālā vidē. Pieaug klientu aktivitāte internetbankā, izmantojot attālinātas konsultāciju iespējas, kā arī bankas aplikācijas lietošana mobilajos telefonos. Inovatīvu, digitālu risinājumu izstrāde un piedāvāšana klientiem ir viens no bankas mērķiem.
Jaunais risinājums ļauj veikt klienta identifikāciju attālināti, izmantojot vairāku līmeņu pārbaudes, tostarp automatizētu klienta datu un dokumentu pārbaudi datu bāzēs un reģistros. Tāpat tiek veikta normatīvajos aktos paredzētā klienta biometrisko datu apstrāde, salīdzinot pasē redzamo bildi ar pieteikšanās laikā uzņemto.
“Ondato ir nozares līderis inovatīvo tehnoloģiju risinājumos, piedāvājot digitālās identitātes apstiprināšanas pakalpojumus. Sadarbība ar Luminor ir labākais piemērs, kā fintech uzņēmumi un banku nozare var apvienot savu pieredzi un izmantot jauno tehnoloģiju digitālās iespējas savu klientu ērtībai,” par sadarbību norāda Liudas Kanapienis, Ondato valdes priekšsēdētājs.
Lai kļūtu par Luminor bankas klientu, vairs nav jāmeklē piemērots laiks, lai dotos uz klientu apkalpošanas centru. Lai atvērtu kontu, tagad pietiek vien ar interneta pieslēgumu. Jaunajam klientam jāautentificējas ar elektronisko parakstu vai Smart-ID Qualified aplikāciju, jāaizpilda anketa ar informāciju par sevi, konta atvēršanas mērķi un citiem jautājumiem, ko paredz normatīvie akti, un jāveic videozvans ar bankas darbinieku, kurš attālināti pārliecināsies, ka dati ievadīti korekti, kā arī atbildēs uz klienta jautājumiem. Pēc klienta sniegtās informācijas izvērtējuma, Luminor pieņems lēmumu par turpmākās sadarbības uzsākšanu. Pēc sekmīgas formalitāšu nokārtošanas tiks aktivizēts jaunā klienta konts un internetbanka, kā arī tiks pievienoti izvēlētie bankas produkti un pakalpojumi.
Šobrīd Luminor piedāvā kļūt par klientu pilnībā attālināti iedzīvotājiem Latvijā (Latvijas iedzīvotājiem), bet jau tuvākajā laikā šāds pakalpojums tiks ieviests arī iedzīvotājiem Lietuvā un Igaunijā.
Papildu informācija: Inese Kronberga