Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Pēdējās nedēļās ir aktivizējušies krāpnieki, kuri zvana un uzdodas par Luminor bankas, policijas darbiniekiem, kā arī pārstāvjiem no dažādām ar kriptovalūtas uzraudzību saistītām iestādēm. Krāpnieki galvenokārt runā krievu valodā, taču šobrīd novēroti arī atsevišķi zvani latviešu valodā.
Krāpnieki informē klientu par it kā aizdomīgi notikušiem darījumiem bankas kontā, dažādu kredītu noformēšanu uz klienta vārda vai konkrētu pakalpojumu aktivizēšanu, pieprasot tūlītējas darbības un personīgu informāciju, tomēr pēdējā laikā zvani tiek veikti arī latviski.
Nereti numuri, no kuriem krāpnieki zvana, ir viltoti bankas tālruņa numuri, un klients bankas vai kāda cita operatīvā dienesta vārdā tiek biedēts, ka radušās problēmas dažādu iepriekšējo darījumu rezultātā. Krapnieki mēdz zvanīt arī no ārzemju numuriem. Tāpat krāpnieki norāda, ka kāda trešā persona ir ieguvusi klienta personīgos datus, piemēram, kāds mēģina noformēt aizdevumu klienta vārdā.
Atcerieties, ka banka nekad nezvana vai nesūta klientiem īsziņas, e‑pasta vēstules ar lūgumu izpaust internetbankas pieejas paroles, konta numuru, maksājumu kartes datus, kā arī nelūdz autorizēties internetbankā vai apstiprināt maksājumus, sūtot saites.
Luminor atgādina – esiet piesardzīgi, pievērsiet uzmanību detaļām un neatklājiet nevienam savus personīgos datus. Ja tomēr esat kļuvuši par krāpniecības upuri, informējiet banku pēc iespējas ātrāk, lai varam jums palīdzēt.
Tā kā zvani tiek saņemti, otrajai pusei runājot arī latviski, ir jābūt īpaši uzmanīgiem un vērīgiem, sargājot savus personīgos datus. Ja tomēr saruna notiek svešvalodā, atcerieties, ka atbildīgās iestādes neatteiks sarunu valsts valodā.
Ja jums rodas aizdomas vai šaubas par saņemto zvanu, par tā patiesumu jūs varat pārliecināties, sazinoties ar mums pa tālruni +371 67 17 1880. Šajā gadījumā banka var pārliecināties, vai tiešām jūsu kontā ir notikuši kādi aizdomīgi darījumi.