53% Baltijas iedzīvotāji kā noteicošo iemeslu, izvēloties kredīta devēju, min zemākas gada procentu likmes. Līdzvērtīgi svarīgi ir arī citu izdevumu kredīta atmaksas laikā izvērtēšana. Tas parāda pozitīvu tendenci, ka kredīta atmaksas iespējas tiek rūpīgi apsvērtas. Sievietēm iespēja patēriņa kredītu saņemt attālināti, kā arī kredīta saņemšanas ātrums ir svarīgāks nekā vīriešiem. Šāda tendence raksturīga visās Baltijas valstīs, atklāj Luminor veiktais pētījums.

Sievietēm Baltijas valstīs svarīgāk nekā vīriešiem ir kredītu saņemt attālināti, kā arī tā saņemšanas ātrums. Teju 50% sieviešu visās Baltijas valstīs, kā ļoti svarīgu norādījušas iespēju kredītu saņemt attālināti, līdzīgi domā vien trešdaļa vīriešu (Latvijā – 30%; Lietuvā – 28%; Igaunijā – 33%). Tomēr kopumā aptaujas dati parāda, ka patēriņa kredītu visās Baltijas valstīs biežāk ņem vīrieši, sastādot 54% no tiem respondentiem, kas pēdējo divu gadu laikā ir ņēmuši patēriņa kredītu (Igaunijā 54%, Lietuvā 58%, Latvijā 51%).   
 
“Rūpīgi sekojam līdzi klientu paradumiem un tas, ka attālinātie pakalpojumi iegūst arvien lielāku popularitāti, ir novērojams ne tikai kreditēšanas jomā. Vairāk nekā 85% Luminor klientu Baltijā ikdienā izmanto attālinātos kanālus saviem ikdienas finanšu pakalpojumiem. Latvijā kopumā internetu lieto samērā līdzīgs skaits sieviešu un vīriešu1, tādēļ interesanti, ka šis pētījums atklāja dzimumu atšķirību – redzams, ka sievietes ir daudz ieinteresētākas nekā vīrieši iespējā saņemt attālinātus pakalpojumus. Tomēr mūsu pieredze rāda, ka lielākoties lēmuma pieņēmēji ir vīrieši,” saka Ingūna Krieva, Luminor kreditēšanas eksperte.
 
Kopumā paši svarīgākie aspekti Baltijas valstu iedzīvotājiem izvēloties kredīta devēju, ir:

  • Zemāki kopējie izdevumi kredīta atmaksas laikā, kas ietver administrēšanas izdevumus, komisijas maksas (Lietuvā 61%, Latvijā 49%; Igaunijā 52%).
  • Līdzvērtīgi svarīga vērtēta arī zemākā gada procentu likme (Lietuvā 62%, Latvijā 49%, Igaunijā 48%).
  • Kā trešais svarīgākais aspekts Latvijas respondentiem ir iespēja visu nokārtot attālināti (kopā 41% to norādījuši, kā ļoti svarīgu), savukārt Lietuvā – kredīta saņemšanas ātrums (40% ļoti svarīgs), bet Igaunijā – 41% respondentu kā ļoti svarīgu atzīmējuši gan iespēju kredītu saņemt attālināt, gan arī to, ka banka ir vērtēta kā uzticams kredītdevējs.
Par Luminor pētījumu. Luminor pētījums par Baltijas iedzīvotāju paradumiem, saistībā ar patēriņa kredīta aizdevumu izmantošanu, veikts sadarbībā ar tirgus pētījumu aģentūru Norstat. Pētījuma ietvaros 2019. gada jūnijā reprezentatīvā izlasē kopumā tika aptaujāti 3026 respondenti (Latvijā - 1012; Lietuvā - 1009; Igaunijā - 1005).

1Gemius pētījums par Latvijas interneta lietotāju statistiku 2018. gadā: 52% no visiem interneta lietotājiem Latvijā ir sievietes, bet 48% – vīrieši.

Papildu informācija: Inese Kronberga