Aizbraukt, lai atgrieztos

Andra savu unikālo keramikas stilu atklājusi, pamanot, ka uz pārējo dalībnieku fona viņas radītie darbi ir šķībi un pārāk vienkārši. Tajā brīdī nākusi atklāsme – tas ir veids, kā viņa izpaužas caur mālu – šķībās līnijās un neregulārās formās. Dzīves ritējums gan darījis savu, un uz kādu laiku keramika tika pilnībā aizmirsta. Līdz 2013.gadā Andrai radās pēkšņa nojausma par to, ko viņa tiešām vēlas darīt – darboties ar keramiku.
 
Darbs no 9:00 līdz 18:00 viņai esot šķitis garlaicīgs, un visu laiku tirdījusi doma – jākāpj ārā no ierastā. Vēlme mainīt dzīvi un doties atpakaļ pie dabas esot bijusi jau sen. Viņa nonākusi pie domas – es neko nemāku, bet jūtu, kādu dzīvi es gribu!
 
Šī apjausma bijusi tik spēcīga, ka Andra aizgāja no darba Rīgā un atgriezās dzīvot Brocēnos. Tur viņa satika savu pirmo skolotāju, kura parādīja svēpēto keramiku un tās pamatus. Tas licis saprast, ka melnā keramika visvairāk atbilstot viņas būtībai – tā ir vienkārša un dabiska.

Nodarbību vadīšana kā meditācija

Andra stāsta, ka viņai patīk daba, uguns un slodze, taču dažreiz ir piedzīvoti arī lūzuma brīži un uzdots jautājums pašai sev – vai sievietei tas ir jādara? Ziemas salā kurināt cepli nav patīkami, tāpēc viņa cenšas to nedarīt un sākt sezonu aprīlī. Uzdodot sev jautājumu par to, kā šo visu darīt ne tik smagi, lai nebūtu jāpavada vairākas stundas ārā, pie cepļa, viņai atnākusi ideja – vadīt nodarbības grupām un ģimenēm. 
 
Nodarbību vadīšanu Andra uztver kā meditāciju. Visvairāk viņu priecējot redzēt, kā cilvēki “atslēdzas” un pilnībā iegrimst procesā - pat tie, kuri sākotnēji apšaubījuši savas spējas radīt kaut ko no māla. 
 
Andra atzīst: “Jauniešiem, īpaši puišiem, ir stereotips par keramiku - garlaicīgs pasākums. Bet tā vairs nav - sen jau nav. Un liels prieks radīt viņiem sajūtu - pamēģini! Un redzēt, kā viņš ieiet procesā un sanāk!” 

Dabiskums – e-komercijas atslēga

Andra stāsta: “Kad es uzsāku savu ceļu, tad nebija pieejama informācija par e-komercijas uzsākšanu, biznesa izveidi. Strādāt no 9:00 līdz 18:00 ir vieglāk! Man viss ir nācis lēni, pakāpeniski. Dabiskums un īstums - arī e-komercijas vidē man tas ir ļoti, ļoti svarīgi. Es ne reizi neesmu uztaisījusi share & like konkursu, jo gribu, lai process norit dabiski.”
 
Viņa atzīst, ka strādā pēc sajūtām, bet no uzņēmējdarbības viedokļa, biznesa attīstībai ir vajadzīgas papildus zināšanas un racionalitāte. 

Mijiedarbība ar klientu

Andra šobrīd darbojas pie savas mājaslapas uzlabošanas, esot nepieciešami arī kvalitatīvi foto un video materiāli – šīs lietas ir Andras šī gada apņemšanās sarakstā. Viņas pamatnodarbošanās ir tirdziņi, individuāli pasūtījumi, meistarklases. Andra atzīst: “Mans trauks iet kopā ar manu personību, ar mani. Ejošāki tie ir fiziskajā tirgū, kur man ir iespēja mijiedarboties ar cilvēku.” 

Iemūžināt produkta dvēseli

Andrai ir svarīgi, lai viņas sociālajos kontos saglabājas tas dvēseliskums, ko viņa ieliek traukos. Viņa atzīst: “Man nepatīk fotogrāfijas manos sociālajos tīklos, zinu, ka tām vajag būt labākām! Iemūžināt produkta dvēseli - tas arī ir jāprot.”

Novērtējums no citiem palīdz nepadoties

Andra stāsta: Kad uzsāku keramikas ceļu, es iekritu arī tādā neveselīgā konkurences sajūtā, kas mudināja sakārtot birokrātiskos jautājumus. Saņēmos un reģistrējos kā pašnodarbinātā, lai varētu sākt savu produkciju pārdot!”
 
Pēc tam Andra sākusi piedalīties pirmajos tirdziņos. Sākumā viņu atbalstījuši pazīstamie cilvēki, paziņas, bet pirka arī sveši cilvēki. Pirmais tirdziņš esot vainagojies ar nopelnītiem 100 latiem, kas toreiz likās liela nauda. Ar to pietika, lai nostiprinātu pārliecību – interese ir!
 
Andra atzīst: “Kad es dzirdu vārdus - “ļoti skaisti!”, tas iedod patīkamu sajūtu un motivāciju turpināt to, kas ir mana sirdslieta.”

Kā panākt e-biznesa izaugsmi?