Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Mobilo ierīču tehnoloģijas attīstās tik strauji, ka patlaban ierīču ekrāna izmēram nav nozīmes, – no viedierīcēm iepirkties internetā, izmantot e-pakalpojumus, apmaksāt rēķinus, veikt naudas pārskaitījumus un citas darbības ir iespējams tikpat ērti kā no datoriem. Šis aspekts savukārt rada pieprasījumu pēc augstiem drošības standartiem. Attālinātie pakalpojumi un drošība ir divas būtiskas komponentes, par kurām, attīstot mobilo banku, domā arī DNB banka.
Kā liecina interneta mārketinga aģentūras “Infinitum 8” veiktais pētījums, pēdējo gadu laikā mobilajām ierīcēm (viedtālruņiem un planšetēm) ir novērojams stabils lietošanas pieaugums. Piemēram, e-komercijas veikalu apmeklējuma un darījumu apjoms gan 2014., gan 2015. gadā ir pieaudzis vairāk nekā 2,5 reizes. Kopējais e-komercijas veikalu apmeklējums 2015.gadā palielinājies par 47%, bet darījumu skaits - par 23%. Savukārt Eiropas Komisijas “Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss” liecina, ka Latvijā banku pakalpojumus tiešsaistē lieto 81%, kamēr Eiropas Savienībā – tikai 57% iedzīvotāju.
Šīs tendences ir signāls ikvienam modernam uzņēmumam, kurš savus pakalpojumus piedāvā arī digitālajā vidē. Tieši tādēļ arī DNB banka ir rūpīgi strādājusi pie bankas mobilās aplikācijas izstrādes un tās uzlabojumiem. Patlaban DNB mobilo aplikāciju lieto jau katrs sestais internetbankas lietotājs, turklāt šo lietotāju vidū ir visu vecumu grupu klienti. Mobilās bankas visvairāk izmantotās funkcijas ir „Ātrais atlikums”, kas ļauj jebkurā vietā un laikā ātri uzzināt sava galvenā konta atlikumu. Tam seko „Konti un kartes”, kas ļauj apskatīt visos kontos esošos atlikumus un veikt pārskaitījumus starp tiem (maijā 10,5% pieaugums salīdzinājumā ar aprīli). Trešo vietu ieņem „Pēdējie maksājumi”, kas ļauj pārskatīt 10 pēdējās darbības kontā. Visbeidzot, augsti tiek novērtēta arī iespēja ātri, ar četru zīmju PIN kodu pārskaitīt summas līdz 300 eiro, kas ir daudz augstāks limits nekā citās Latvijā pieejamajās internetbanku aplikācijās.
Palielinoties mobilās aplikācijas iespējām un attiecīgi tās lietošanas biežumam, palielinās arī nepieciešamība pēc drošības. „Mūsdienu dzīves ritmā mobilās ierīces atvieglo ikdienu un taupa mūsu laiku, ļaujot dažādas darbības veikt attālināti. Tajā pašā laikā jauns mobilais tālrunis ir arī garnadžu iecienīts mērķis, kā arī nav izslēgtas situācijas, kad pašiem gadās to pazaudēt. Šī iemesla dēļ esam parūpējušies par dažādiem pasākumiem, lai DNB mobilās bankas aplikācijas lietošanas būtu droša. Piemēram, ja garnadži ir nozaguši somu, kurā atrodas gan telefons, gan internetbankas kodu karte, tad šāds “guvums” joprojām nedos pieeju klienta internetbankai. Papildus esam padomājuši arī par to, lai brīdī, kad aplikācija vairs netiek lietota, tā pati automātiski aizvērtos un sensitīvā informācija nebūtu pieejama svešiem skatieniem,” stāsta DNB bankas Ikdienas pakalpojumu vadītājs Jānis Dambergs.
Lai izvairītos no nepatīkamiem gadījumiem, līdzatbildība jāuzņemas arī pašiem internetbanku mobilo versiju lietotājiem, sargājot savus datus. Tam piekrīt arī tehnoloģiju eksperts Kristaps Skutelis. „Arvien vairāk uzņēmumu arī Latvijā izvēlas atvieglot savu klientu ikdienu un piedāvāt mobilās aplikācijas. Tas ir saprotams, jo mobilās ierīces ir pie rokas faktiski visu dienu un sagaidām, ka arvien vairāk darbu varēsim veikt ar to palīdzību. Bankas pakalpojumu izmantošana no mobilās ierīces drošības ziņā neko daudz neatšķiras no internetbankas lietošanas datorā. Tomēr savu finanšu līdzekļu drošības nodrošināšanai der ievērot dažas vienkāršas lietas. Bankas mobilo lietotni iegūstam no oficiālā aplikāciju veikala (Android ierīcēm - Google Play un App Store - Apple mobilajām ierīcēm), jo tikai tā varam garantēt, ka aplikācija ir droša un autentiska. Tāpat pašai mobilajai ierīcei jāiestata ekrāna bloķēšanas parole, lai pie mūsu datiem nepiekļūtu svešinieki, kas kaut uz īsu brīdi paņēmuši rokās mūsu telefonu. Visādi citādi sargājam savus bankas pieejas datus gluži tāpat, kā to darītu internetbankas gadījumā. Ja ievērosim šīs pamatlietas, darbības ar mūsu naudu būs ērtas un ātras!” komentē Latvijas ietekmīgākā tehnoloģiju bloga Kursors.lv galvenais redaktors Kristaps Skutelis.
Papildu informācija:
Anita Irbīte
DNB bankas Korporatīvās komunikācijas vadītāja
Tālr. 27875239
e-pasts: anita.irbite@dnb.lv
Lelde Sāre - Jansone
„P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības”
Tālr. 28606399
e-pasts: lelde.sare-jansone@prae.lv