Neraugoties uz globālajiem politiskajiem procesiem, kas ietekmējuši arī finanšu tirgu, un augsto konkurenci nozarē, pagājušais gads DNB grupai Latvijā ir bijis ļoti veiksmīgs.

DNB grupa Latvijā 2016. gadu noslēgusi ar 33,5 miljonu eiro peļņu, tādējādi vairāk nekā divas reizes jeb par 128 % pārsniegusi iepriekšējā gada rādītājus. Pērn sasniegti augsti rezultāti hipotekārajā un juridisko personu kreditēšanā, kā arī radīti vairāki jauni produkti un risinājumi.

Pērn DNB grupas Latvijā operacionālā peļņa bijusi 32,5 miljoni eiro, kas ir par 85 % vairāk nekā gadu iepriekš. Papildus pieaugošajiem pamatdarbības rādītājiem 2016. gada peļņu ietekmējusi arī DNB bankai piederošo „VISA Europe Limited” akciju pārdošana pagājušā gada vasarā.

DNB grupas noguldījumu portfelis pērn veidoja 1,2 miljardus eiro, bet kopējais aizdevumu portfelis - 1,6 miljardus eiro. Kopumā privātpersonām un juridiskajām personām 2016. gadā ir izsniegti kredīti 353,4 miljonu apmērā, kas ir par 69 % augstāks rādītājs nekā 2015. gadā.

Pagājušajā gadā DNB turpināja aktīvi iesaistīties valsts mājokļu programmā, attīstīt Būvniecības finansēšanas centru un izstrādāt uz klientu vajadzībām vērstus pakalpojumus, tostarp ikmēneša regulāro maksājumu apdrošināšanu hipotekārā kredīta ņēmējiem. Tas 2016. gadā rezultējies ar mājokļu iegādei un būvniecībai izsniegtiem kredītiem 78,4 miljonu eiro apmērā. Salīdzinājumam – tas ir par 79 % vairāk nekā 2015. gadā. Savukārt patēriņa un karšu kredītu jomā apjomi ir palielinājušies par 47 % – pērn šim nolūkam izsniegti 14,2 miljoni eiro.

Stabila tirgus pozīcija saglabāta arī uzņēmumu kreditēšanā. Izsniegto kredītu apmērs ir kāpināts par 108 %, 2016. gadā sasniedzot 163,4 miljonus eiro. Ikdienā arvien vairāk sadarbojoties ar uzņēmumiem, DNB banka jaunā veidolā ir atjaunojusi projektu „Latvija var!”. Tā mērķis ir izcelt Latvijas uzņēmumus – veiksmes stāstus - un ļaut no tiem iedvesmoties arī citiem.

Savukārt DNB grupas Latvijā pērn piešķirto līzinga darījumu apmēri sasnieguši 92,2 miljonus eiro, kas ir par 24 % vairāk nekā gadu iepriekš un ir labākais rezultāts kopš 2010. gada. Vērtējot pēc finansēto objektu tipa, būtiski – par 44 % - ir izdevies audzēt industriālā līzinga un komerctransporta līzinga izsniegšanas apjomu. Tas lielā mērā panākts ar aktīvu darbību lauksaimniecības nozarē, un izmantojot Eiropas Savienības fondu sniegtās iespējas - no jaunajiem industriālā un komerctransporta līzinga darījumiem 40 % tika izsniegti tieši lauksaimniecības nolūkiem.

Klienti pieprasa un novērtē viena kontakta risinājumu, un to arvien vairāk piedāvā arī DNB, stiprinot savu konkurences pozīciju pilnīgāka servisa nodrošināšanā. Bankā ir iespējams saņemt arvien plašāku, vēsturiski ar bankām nesaistītu pakalpojumu spektru vienuviet, tostarp apdrošināšanu, un klienti to izmanto. Piemēram, pērn bankā prēmijas dzīvības apdrošināšanā parakstītas par 18 % vairāk nekā 2015. gadā.

DNB aktīvi strādā ne tikai ar viena kontakta risinājumu. Mainoties klientu paradumiem un dzīves stilam, DNB aktīvi attīsta digitālus risinājumus, kļūstot par pirmo banku Baltijā, kas saziņai ar klientiem izmanto arī WhatsApp. Klienti – juridiskas personas var attālināti saņemt kompetentu bankas ekspertu konsultācijas arī filiālēs, kurās šādu speciālistu nav uz vietas, izmantojot īpaši aprīkotas digitālo konsultāciju telpas. Pērn ieviesti arī robotizētie informatīvie zvani klientiem, un šī jaunieveduma iespējas tiks attīstītas plašāk. Šī gada februārī DNB bankas klientiem kļuva pieejamas arī bezkontakta kartes.

DNB grupa Norvēģijā 2016. gadā strādājusi ar NOK 19,3 miljardu peļņu. Tādējādi grupa ir izpildījusi noteiktās kapitāla prasības gadu ātrāk, nekā plānots.
Visi iepriekš minētie ir 2016. gada neauditētie finanšu rezultāti.

Papildu informācija:
Lelde Sāre - Jansone
"P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības"
Tālr. 28606399
e-pasts: lelde.sare-jansone@prae.lv