Nordea peļņa Baltijas valstīs 2016. gadā sasniedza 98 miljonus EUR, kas ir pieaugums par 7% salīdzinājumā ar 2015. gadu.

Kopējie ienākumi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājās par 9%, kurus galvenokārt noteica finanšu produktu pārdošanas pieaugums un klientu pieprasījums pēc riska pārvaldības risinājumiem. Komisiju ieņēmumi palielinājās par 12%, pateicoties lielākam ikdienas bankas pakalpojumu pieprasījumam, darījumu apjoma pieaugumam gan privātpersonu, gan korporatīvo klientu segmentā, kā arī investīciju un pensiju produktu arvien augošai popularitātei. 2016. gadā, koncentrējoties uz bankas mērķauditorijas segmentiem, Nordea ir demonstrējusi stabilu aizdevumu apjomu pieaugumu, tai pat laikā samazinot finansējuma deficītu (Funding Gap) –  kopējie aizdevumi gada laikā palielinājušies par 4%, sasniedzot 8,4 miljardus eiro. Kopējie noguldījumu apjomi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājušies par 9%, sasniedzot 4,8 miljardus eiro. Kopējie izdevumi palielinājušies par 5%, ko noteica pastiprināts darbs pie atbilstības un regulatoru prasību ievērošanas.

“Nordea Baltijas valstīs 2016. gadā nodrošinājusi pārliecinošus biznesa rezultātus. Liekot uzsvaru uz stratēģijas īstenošanu, mēs turpinājām vērst uzmanību galvenajām biznesa prioritātēm – finansējuma deficīta samazināšanai un kapitāla efektivitātes uzlabošanai. 2016. gada laikā esam ievērojami attīstījuši bankas digitālo pakalpojumu iespējas un tiešsaistes kanālus. Vairāk nekā 30% Nordea klientu visā Baltijā dod priekšroku bankas konsultācijām tiešsaistē. Pagājušogad ieviesto unikālo un mūsdienu prasībām piemēroto autentifikācijas rīku – Nordea Kodu lietotni – šobrīd izmanto jau apmēram 50% mūsu aktīvo klientu. Tikko esam prezentējuši arī jauno mobilo bankas pakalpojumu lietotni, kas ir vēl viens solis ceļā uz izcilu servisu ar plašu digitālo iespēju klāstu, kuru pozitīvi novērtē klienti,” uzsver Inga Skisaker, Nordea bankas Baltijas organizācijas vadītāja. “2017. gadā plānojam turpināt strādāt pie svarīgākajām stratēģijas iniciatīvām, gan veidojot ilgtspējīgu bilances struktūru, gan samazinot finansējuma deficītu un palielinot bankas pieejamību tiešsaistē.”

Nordea banka 2016. gadu noslēdz ar 38,7 miljonu eiro peļņu

 
2016. gada kopējie ieņēmumi Nordea bankas filiālei Latvijā sasniedz 72,1 miljonus eiro, pieaugumu par 4% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Savukārt operacionālā peļņa, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaugusi par 26%, sasniedzot 38.7 miljonus eiro. Tīrie procentu ieņēmumi samazinājušies par 8%, ko ietekmējušas zemās procentu likmes, kamēr komisiju ieņēmumi palielinājušies par 20%, sasniedzot 14 miljonus eiro.

Kopējais noguldījumu portfelis uzrāda stabilu pieaugumu, sasniedzot 1.83 miljardus eiro. Privātpersonu noguldījumi, salīdzinot ar pērnā gada periodu, pieauguši par 9%, savukārt noguldījumu portfelis korporatīvajā biznesā – par 24%. Kopējie aizdevumu apjomi sasnieguši 2.63 miljardus eiro.

“Kopumā esam apmierināti ar bankas finanšu sniegumu 2016. gadā visos klientu segmentos. Esam pielikuši pūles, lai veiktu vērienīgus uzlabojumus bankas digitālajos kanālos, tādējādi palielinot pieejamību gan privātpersonu, gan korporatīvo klientu segmentos. Piemēram, Nordea Online konsultācijas, ir viens no piemēriem – Nordea 2016. gadā bija pirmā banka Baltijas valstīs, kas ieviesa šādu pakalpojumu un tas šobrīd guvis lielu klientu atzinību, saņemot attālināti gan bankas konsultācijas, gan ērti un ātri – dažādus citus ikdienas finanšu pakalpojumus. Tāpat mēs arī esam pirmā banka, kas saviem klientiem savlaicīgi uzsākusi piedāvāt pavisam unikālu autentifikācijas metodi -  Nordea kodu lietotni -, kas īpaši aktuāla būs visiem klientiem, sākot no 2017. gada pavasara pēc tradicionālo autentifikācijas metožu nomaiņas. Arī šis gads neskaidrās ekonomiskās izaugsmes un pasaules politisko procesu ēnā prasīs daudz enerģijas, taču līdz šim izdarītais ļauj raudzīties nākotnē ar lielu pārliecību,” norāda Nordea bankas vadītājs Latvijā Jānis Buks.

* Šis finanšu ziņojums ir balstīts uz vadības grāmatvedības datiem.


Papildu informācijai:
Signe Lonerte, Nordea bankas Komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīts, tālr.: 6 700 5469, mob.: 29 116 146, signe.lonerte@nordea.com.