Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Jau vairāk nekā astoņus gadus Nordea aicina Latvijas augstskolu vecāko kursu studentus pieteikties pilna laika apmaksātām prakses vietām vairāk nekā 30 bankas struktūrvienībās. Pēdējo gadu tendences rāda – studentu interese par apmaksātām prakses vietām turpina pieaugt - šī gada laikā vairāk nekā 60 studenti no lielākajām Latvijas augstskolām iepazinuši ikdienas darbu bankā. Prakses ilgums ir sākot no 3 līdz 9 mēnešiem. Pieteikšanās notiek sadarbībā ar Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Attīstības fondu, aizpildot pieteikuma anketu.
Šobrīd aktuālajām prakses vakancēm aicināti pieteikties studenti, kuri vēlas gūt vērtīgu pieredzi un pilnveidot savas profesionālās iemaņas bankas Kontaktu centrā, Komunikācijas departamentā, Aizdevumu, karšu un kontu administrēšanas nodaļā, Mazo un vidējo uzņēmumu departamentā.
Pērn veiktajā Nordea un Omnicom Media Group veiktajā Snapshots interneta lietotāju aptaujā noskaidrots, ka daļa studentu, kas izmantojuši prakses iespēju, jūtas nepārliecinātāki par savu gatavību darba tirgum, proti, 43% aptaujāto, kas praktizējušies uzņēmumā sevis izvēlētajā nozarē, atzīst, ka nejūtas pietiekami zinoši un sagatavoti darba tirgum. Neraugoties uz to, studenti atzīst, ka prakse ir iespēja gan apzināt savas patiesās spējas praksē, gan tās pilnveidot - par galvenajiem prakses ieguvumiem aptaujātie studenti min iespēju apgūt praktiskas iemaņas (78%), iepazīt izvēlēto darbības jomu (69%) un turpināt darbu uzņēmumā, kur izieta prakse un iegūtas jaunas zināšanas (60%).
“Jauniešiem svarīga ir dinamiska ikdiena un daudzveidīgi darba uzdevumi, kuru izpildei seko līdzi pieredzējuši prakses vadītāji. Atbalsts, ko prakses laikā sniedz uzņēmums, ir būtisks profesionālās izaugsmes garants. Tomēr jāatceras, ka nozīmīga ir arī jauniešu iniciatīva un vēlme pilnveidoties. Prakse ir veids, kā pierādīt sevi topošajam darba devējam, savukārt uzņēmumiem – atrast jaunos talantus,” komentē Zigmārs Valtmanis, Nordea Personāla vadības daļas vadītājs Latvijā
Pēdējo gadu tendences liecina - studenti arvien biežāk praksi izvēlas pēc pašu iniciatīvas, turklāt pieprasītākās prakses vietas nemainīgi ir bankas Lielo uzņēmumu departamentā, Mārketingā, Komunikācijas/Sabiedrisko attiecību departamentā, Kontaktu centrā, Personāla vadības departamentā un Klientu apkalpošanas centros, vidēji saņemot 10 pieteikumus uz vienu vietu. Pieaugot pieprasījumam pēc prakses vietām, palielinās arī to jauniešu skaits, kuri pēc veiksmīga prakses termiņa beigām kļūst par pastāvīgiem darbiniekiem – vidēji katrs piektais praktikants savu karjeru turpina veidot bankā.
“Mans prakses laiks Komunikācijas departamentā viennozīmīgi ir bijis izaicinājumu piepildīts. Šo desmit mēnešu laikā esmu iepazinusi sabiedrisko attiecību nozari, tādēļ varu apgalvot, ka priekšstats par korporatīvo komunikāciju un to, kas ietilpst sabiedrisko attiecību speciālista pienākumos, ir krietni paplašinājies. Manuprāt, prakse ir tā vienreizējā iespēja pārliecināties, ka ej pareizo ceļu – veidojot turpmāko karjeru, jau zināsi, ko proti, kas ir tavas stiprās puses un pie kā vēl ir jāpiestrādā,” tā Renāte Rumbina, Nordea Komunikācijas departamenta praktikante.
Novērtējot Latvijas veiksmīgākos prakses devējus, biedrības “Latvijas Darba devēju konfederācija” un portāla Prakse.lv rīkotā konkursa “Labākais prakses devējs 2016” žūrija, Nordea banku atzinusi par vienu no 10 labākajiem uzņēmumiem valstī, kas jauniešiem sniedz iespēju iegūt praktisku darba pieredzi.
Papildu informācijai:
Signe Lonerte, Komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīs, tālr.: 6 700 5469, mob.: 29 116 146, signe.lonerte@nordea.com