Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Luminor Bank AS starpposmu pārskats par 2020. gada pirmo ceturksni liecina, ka banka gadu ir sākusi ar uzlabotu finansiālo pozīciju, kas tiks izmantota, lai atbalstītu Luminor klientus COVID‑19 krīzes laikā.
Luminor finansēšanas struktūra pirmajā ceturksnī turpināja uzlaboties, aizdevumu un noguldījumu proporcijai samazinoties līdz 99.7 % 2020. gada 31. martā no 108.4 % gadu iepriekš. Noguldījumu apmērs pieauga par 567 miljoniem eiro, savukārt aizdevumu portfelis samazinājies par 1.4 miljardiem eiro, kas ir plānotu darbību rezultāts, lai nodrošinātu taisnīgas riska cenas un uzlabotu rentabilitāti. Ir uzlabojusies arī organizācijas operatīvā darbība, ko atspoguļo izmaksu un ienākumu attiecība – bez ārkārtas izmaksām tā sasniegusi 57.5%, salīdzinot ar 59.7% līdzvērtīgā periodā pirms gada. Zaudējumi pirmajā ceturksnī bija 21.2 miljoni eiro, to galvenais cēlonis bija kredītuzkrājumu uzkrājumu veidošana COVID‑19 izplatības dēļ, liela daļa no tiem bija palielinājums 1. un 2. posma uzkrājumiem.
Arī ārkārtas situācijas laikā Luminor turpināja piedāvāt saviem klientiem bankas pakalpojumus un finanšu infrastruktūru, sniedzot savu pienesumu Baltijas ekonomikā. Vienlaikus Luminor īstenoja visaptverošus pasākumus, lai gādātu par bankas darbinieku un klientu drošību. Lai palīdzētu mazināt pandēmijas radīto ekonomisko kaitējumu, Luminor turpina nodrošināt finansējumu saviem esošajiem un jaunajiem klientiem un piedāvā gan privātpersonām, gan korporatīvajiem klientiem risinājumus maksājumu atvieglojumiem.
Šī gada 4. martā Luminor banka emitēja Baltijas reģionā pirmās nodrošinātās obligācijas 500 miljonu eiro vērtībā ar 25 bāzes punktu starpību virs vidējo maiņas (swap) darījumu likmes. Obligāciju ienesīgums sasniedza -0,18%, kas ir līdz šim zemākā likme nevalstiskajam emitentam Baltijā. Saņemtie līdzekļi tika izmantoti pieejamā bankas finansējuma bāzes dažādošanai un turpmākam kapitāla rezervju likviditātes palielinājumam.
Luminor bankas valdes priekšsēdētājs Erki Rāzuke norādīja, ka 2020. gada pirmajā ceturksnī Luminor, tāpat kā citi uzņēmumi, strauji pārkārtoja noteiktās prioritātes, koncentrējoties uz bankas darbinieku, klientu drošību ārkārtas situācijas laikā. “Mums jau bija spēcīga izejas pozīcija, un mūsu jaunais darbības modelis ļāva efektīvi pielāgot bankas darbu pandēmijas laika mainīgajiem apstākļiem. Arvien turpinām uzlabot savas organizācijas iespējas, lai atbalstītu klientus. Strādājam arī pie dažādu scenāriju plānošanas, lai būtu gatavi rīkoties, ja krīzes situācija attīstītos. Īpaši mēs domājam par savu lomu ekonomikas veicināšanā un gatavojamies sniegt savu ieguldījumu šajā procesā,” teica Erki Rāzuke.
2020. gada pirmajā ceturksnī Luminor banka ieviesa inovatīvu risinājumu – kļūt par bankas klientu tagad var pilnībā attālināti no jebkuras vietas pasaulē. Šogad šo pakalpojumu plānots ieviest arī Lietuvā un Igaunijā. Savukārt, lai veicinātu tiešsaistes biznesa attīstību, Luminor radīja ērtu risinājumu – e‑komercijas savienojumu, kas kopš marta ir pieejams tirgotājiem visās trīs Baltijas valstīs.
Tāpat šī gada pirmajā ceturksnī tika pabeigta no līdzšinējām mātes bankām neatkarīgas maksājumu infrastruktūras izveide visās trīs Baltijas valstīs. Kā arī tika panākts nozīmīgs progress, veicot izmaiņas starptautisko maksājumu plūsmās.
"Luminor šī gada pirmajā ceturksnī ir izdevies veiksmīgi noturēt savas tirgus daļas Latvijā, turklāt bankas noguldījumu portfelis gada griezumā pieaudzis par 2%, sasniedzot 2.85 miljardus eiro. Neskatoties uz ārkārtas stāvoklī ieviestajiem ierobežojumiem, esam veiksmīgi pielāgojušies situācijai, gan attīstot attālinātās apkalpošanas iespējas, gan sniedzot atbalstu saviem klientiem. Tāpat turpinām būt aktīvi kreditēšanas tirgū, saglabājot savu pozīciju starp vadošajiem kreditētājiem Latvijā ar 22,9% tirgus daļu, kredītportfeļa apjomam sasniedzot 2.87 miljardus eiro. Mēs plānojam turpināt aktīvu finansējuma izsniegšanu kā privātpersonām, tā arī uzņēmumiem.
Viena no mūsu prioritātēm ir klientu datu pārcelšana no līdzšinējās Nordea sistēmas un vienotu Luminor platformu. Uz šo brīdi jau Latvijā pārcelti vairāk nekā 70% klientu datu, plānojam šo procesu pabeigt šovasar,” saka Kerli Gabrilovica, Luminor vadītāja Latvijā.
Luminor 2020. gada 1.ceturkšņa ziņojumu varat skatīt šeit.