Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Esošā situācija valstī un visā pasaulē ir padarījusi cilvēkus atvērtākus dažādām digitālajām aktivitātēm, tai skaitā pirkumu veikšanai internetā. E‑veikala izveide šobrīd būtu pareizs solis. Taču, lai e‑veikals būtu patiešām veiksmīgs un ienesīgs, ir daudz faktoru, kas jāņem vērā, pirms ķeries pie darba. Izlasi 10 padomus, kā uzsākt savu e‑veikalu – no sagatavošanās līdz izstrādei.
1. Sagatavošanās: radi digitālajai videi piemērotu zīmolu
Lai pārdotu savu produktu vai pakalpojumu e‑veikalā, noteikti liela uzmanība ir jāpievērš zīmolam. Būtiski, lai tas atbilstu digitālajai videi. Jāapsver tādi aspekti kā, piemēram:
Zīmola stāstu ir viegli paskaidrot sarunā, taču jāņem vērā, ka interneta vidē šo informāciju cilvēks redzēs pēc savas iniciatīvas. Un tad galvenais jautājums it – vai viņu spēsi uzrunāt?
2. Sagatavošanās: definē biznesa modeli
Tāpat pirms ķeršanās pie darba jāizlemj, kādu funkciju tavā biznesa ietvaros e‑veikals pildīs. Vispirms noteikti jāizpēta:
Pēc tam var viegli izdarīt secinājumus par to, kā vajadzētu rīkoties tev. Vai e‑veikals būs papildinājums esošam biznesam vai pilnīgi jauna platforma?
3. Sagatavošanās: izvēlies tehnisko risinājumu
Nākamais svarīgais sagatavošanās solis ir izvēlēties tehnisko risinājumu jeb platformu, kurā e‑veikalu veidot. No vienkāršiem un viegli izveidojamiem, taču mazāk elastīgiem funkciju un iespēju jomā līdz sarežģītākiem, bet plašāka pielietojuma – šobrīd iespēju ir daudz:
Lai neapjuktu plašajā piedāvājumā, vispirms noteikti jārod atbildes uz dažādiem jautājumiem, piemēram:
4. Sagatavošanās: sakārto piegādes un maksājumu jautājumus
Lai nodrošinātu veiksmīgu e‑veikala darbību, jau pašā sākumā jāsakārto divi būtiski jautājumi:
5. Izstrāde: sāc veidot e‑veikalu
Kad sagatavošanās darbi veiksmīgi paveikti, laiks ķerties pie darba! Neatkarīgi no tā, vai piesaisti partnerus vai veido e‑veikalu paša spēkiem, īpaša uzmanība jāpievērš dažādām svarīgām detaļām:
6. Izstrāde: neaizmirsti par mobilo vidi
Mobilo ierīču lietošanas apjoms un ilgums joprojām strauji aug, tāpēc cilvēki visā pasaulē arvien vairāk tās izmanto arī produktu un pakalpojumu pirkšanai tiešsaistē. Teorētiski – pašsaprotami, taču e‑veikalu izveidotāji ne vienmēr piedomā, kā tas izskatīsies un cik ērti lietojams tas būs mobilajās ierīcēs.
7. Izstrāde: veido plašus produktu aprakstus
Viens no galvenajiem jaunu e‑veikalu trūkumiem – nav norādīts pietiekami daudz informācijas! Noteikti vajadzētu pievērst uzmanību teksta saturam e-veikalā:
Potenciālais pircējs būs piesardzīgs attiecībā uz jaunizveidotu e‑veikalu, taču vide, kurā nav nodrošināts pietiekams informācijas daudzums, var radīt īpašu neuzticību.
8. Izstrāde: ievies analītikas rīkus un seko to rādītājiem
Analītika ļaus izprast lietotāju darbības e‑veikalā un to, kā viņi veic pirkumus. Tāpat analītika sniedz ieskatu reklāmas atdevē un kopējā biznesa virzībā. Analītikas rīkus ieteicams ieviest jau no pašiem darbības pirmsākumiem, lai var skaidri izprast, kā veicas, kāda ir esošā situācija un ko varētu vai vajadzētu mainīt nākotnē.
9. Izstrāde: notestē, pirms publicē
Jaunizveidotam veikalam tiek pievērsta pastiprināta uzmanība, tāpēc īpaši svarīgi, lai pirmajiem klientiem iepirkšanās būtu patīkama. Neaizmirsti par e-veikala notestēšanu, pirms tas kļūst pieejams publiski. Pārbaudiet, kā viss darbojas, gan kolēģu vidū, gan ar draugiem, radiem, paziņām.
Tas palīdzēs saprasts, vai ir kas neskaidrs un vai vajag ko uzlabot. Vienmēr vērtīgi arī pašam pārbaudīt, kā viss darbojas – veic pirkumu no A-Z (no produkta atrašanas līdz ielikšanai grozā, apmaksai un pat piegādei).
10. Pēc palaišanas: ieguldi reklāmā
E‑veikals palaists, un tagad? Ar atvēršanu vien nepietiks – cilvēki par tavu e‑veikalu nezinās un tāpat vien pirkumus neveiks. Tagad svarīgākais ir darbs ar auditoriju un reklāmu – klientu (gan esošo, gan jauno) atvešanu uz tavu e‑veikalu.
Veiksmi darbā, daudz pirkumu un apmierinātu klientu!