Mēs izmantojam sīkdatnes, lai padarītu lietošanas pieredzi ērtāku. Piekrīti sīkdatņu izmantošanai!
Turpinot rakstu sēriju par veiksmīga e‑veikala izveidi, svarīgi apskatīt arī preču piegādes jautājumu. Ātri saņemta prece ideālā stāvoklī var veicināt ne tikai pozitīvu atsauksmju saņemšanu, bet arī atkārtotus pirkumus. Kā padarīt šo servisu ērtu un izdevīgu ne tikai klientam, bet arī uzņēmējam?
Raksts tapis sadarbībā ar preču piegādes uzņēmumu DPD Latvija.
1. Pirms lēmuma pieņemšanas izvērtē situāciju
Pirms lēmuma pieņemšanas par to, kā sakārtot piegāžu jautājumu, jāizvērtē biznesa modelis, definētā mērķauditorija, tās atrašanās vieta un daudzi citi aspekti. Šobrīd pastāv vairākas sūtījumu piegādes iespējas:
DPD Latvija pārstāvji piebilst: “Klienti ļoti augstu novērtē izvēles iespējas piegādēm, tāpēc e‑veikalam nevajadzētu pieņemt lēmumu klienta vietā, bet dot iespēju izvēlēties ērtāko sūtījuma saņemšanas veidu. Biežākās kļūdas, ko e‑veikali pieļauj saistībā ar piegādēm, ir izvēle par labu tikai vienai piegādes opcijai vai pārāk daudz piegādes opciju ar visiem iespējamiem sadarbības partneriem.”
2. Definē skaidrus piegādes cenas nosacījumus
Noteikti jāparūpējas par to, lai visā iepirkšanās laikā klientam būtu uzreiz saprotams, kādas būs piegādes izmaksas, neatkarīgi no izvēlētās cenu politikas:
“Ir svarīgi, lai tiek norādīta pilna informācija par piegādes izmaksām pirms pasūtījuma veikšanas. E‑veikali bieži sastopas ar situāciju, ka klienti pārtrauc pasūtījuma veikšanu tieši maksāšanas posmā, jo tikai beigās tiek uzrādītas piegādes izmaksas,” pieredzē dalās DPD Latvija.
3. Definē skaidrus atpakaļ sūtīšanas nosacījumus:
Klienti novērtēs ilgtermiņā pretimnākšanu attiecībā uz preču sūtīšanu atpakaļ – vai tā būtu preces apmaiņa vai naudas atmaksa. Arī šeit būtiski ir noteikt skaidrus un klientam saprotamus preču atpakaļ sūtīšanas nosacījumus, laikus, cenas utt.
DPD Latvija paredz, ka jau pavisam drīz arī Latvijā vispārpieņemta kļūs Eiropas prakse, kad klientiem tiek sniegta iespēja bez maksas atsūtīt atpakaļ iegādāto preci. Potenciālajiem klientiem, kuri šaubās par pirkumu, šāda iespēja bieži kalpo kā galvenais arguments pirkumu tomēr veikt.
4. Sakārto piegādes procesus arī uzņēmuma iekšienē
Lai piegādes noritētu veiksmīgi, jāizvēlas ne tikai labākie partneri, bet šie procesi jāsakārto arī uzņēmuma iekšienē. Tādējādi ne tikai klienti būs ieguvēji, bet arī tavs uzņēmums darbosies daudz efektīvāk. Noteikti uzmanība jāpievērš tādiem faktoriem kā:
Bieži vien nekvalitatīvi veikta piegāde – kavēta vai vienkārši pavirša – var sarūgtināt lietotāju, tāpēc atkārtots pirkums tavā e‑veikalā netiks veikts.
5. Iekļauj piegādi kopējā pārdošanas stratēģijā
Preču piegāde lielākā vai mazākā apmērā veido uzņēmumam izmaksas, taču, rīkojoties gudri, to var izmantot arī kā papildu pārdošanas rīku un sasniegt daudzus mērķus:
6. Pastāvīgi kontrolē kvalitāti
Pastāvīga kvalitātes kontrole ļaus nodrošināt, ka preces patiešām nonāk pie pircējiem laicīgi un vislabākajā stāvoklī.
Piemēram, DPD Latvija ar vislielāko rūpību gādā par to, lai sūtījums piegādes laikā netiktu sabojāts, tāpēc vienmēr iepako preces atbilstoši striktiem norādījumiem, piemēram, kastēm jābūt triecienizturīgām, prece kastē nedrīkst kustēties, trausli priekšmeti tiek jāiepako burbuļplēvē u.c.
Pārliecinies, vai piegādes noris veiksmīgi – pārbaudi gan personīgi, gan papildus aicini arī klientus atstāt atsauksmes īpaši šim mērķim paredzētā e‑veikalā sadaļā.