Maksājumu kontu maiņas process
Iesniedz kontu maiņas pieprasījumu saņemošajam maksājumu pakalpojuma sniedzējam, papildus ņem vērā:
- Patērētājs iesniedz atsevišķu kontu maiņas pieprasījumu par katru kontu;
- Patērētājs kontu maiņas pieprasījumu paraksta un iesniedz personīgi, ierodoties pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja. Patērētājam ir tiesības saņemt kontu maiņas pieprasījuma kopiju bez maksas;
- Maksājumu kontu maiņas pakalpojums attiecas tikai uz EUR valūtas kontiem;
- Esošā maksājuma konta slēgšana un maksājumu pārcelšana var notikt ne ātrāk kā trīspadsmitajā darba dienā no konta maiņas pieprasījuma iesniegšanas saņemošajam maksājuma pakalpojuma sniedzējam.
Kontu maiņas pieprasījumā norāda:
- konkrētus ienākošos pārskaitījumus un regulāro maksājumu rīkojumus, Regulāro rēķinu apmaksas līgumus, uz kuriem tiks attiecināta maiņa;
- to, vai vēlas aizvērt pie nododošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja atvērto kontu un izpildīt visus ar kontu saistītos maksājumu pakalpojumus no konta, kas atvērts pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja;
- datumu, no kura kredīta pārvedumu regulāro maksājumu rīkojumus izpilda no maksājumu konta, kas atvērts vai tiek turēts pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja, bet ne ātrāk kā trīspadsmitajā darba dienā no konta maiņas pieprasījuma iesniegšanas saņemošajam maksājuma pakalpojuma sniedzējam.
- nodrošina patērētājam iespēju iepazīties ar informāciju par maksājumu kontu maiņu, t.sk. paskaidro patērētājam, kādos gadījumos nav iespējams veikt konta maiņu;
- identificē patērētāju un pieprasa Klientu izpētei nepieciešamo informāciju;
- pieņem no patērētāja kontu maiņas pieprasījumu;
- atver patērētājam maksājumu kontu, ja tas nav jau izdarīts iepriekš:
- divu darba dienu laikā no kontu maiņas pieprasījuma pieņemšanas dienas nosūta nododošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam pieprasījumu ar lūgumu veikt kontu maiņas pieprasījumā norādītos uzdevumus, kā arī nosūta patērētājam atvērto konta numuru pie saņemošā maksājumu pakalpojuma sniedzēja.
- pārbauda, vai nepastāv izslēdzošie apstākļi kontu maiņai un kontu maiņa var notikt;
- ja nepastāv nekādi izslēdzošie apstākļi, atbilstoši kontu maiņas pieprasījumā norādītajam nosūta saņemošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam informāciju par patērētāju:
- sarakstu ar esošajiem regulāro maksājumu rīkojumiem/ Regulāro rēķinu apmaksas (ERRA) līgumiem, uz kuriem tiek attiecināta maiņa;
- informāciju par ienākošajiem pārskaitījumiem un to periodiskumu, kas iepriekšējo 13 mēnešu laikā veikti patērētāja maksājumu kontā. - ja pastāv izslēdzošie apstākļi kontu maiņai, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs informē saņemošo maksājumu pakalpojumu sniedzēju, ka maksājumu kontu maiņu nav iespējams veikt. Informāciju par iemesliem, kas bijuši par šķērsli kontu maiņai, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs var izpaust tikai pašam patērētājam.
- noformē patērētāja pieprasītos regulārā maksājuma rīkojumus/ Regulāro rēķinu apmaksas (ERRA) līgumus un izpilda tos, sākot ar kontu maiņas pieprasījumā norādīto datumu;
- nosūta patērētājam standarta vēstuli, kurā sniegta sīkāka informācija par maksājuma kontu un kontu maiņas pieprasījumā norādīto sākuma datumu.
- atceļ regulārā maksājuma rīkojumus/ Regulārās rēķinu apmaksas līgumus;
- pārskaita jebkādu atlikušo pozitīvo atlikumu no maksājuma konta uz maksājumu kontu, kas atvērts pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja;
- slēdz maksājumu kontu, ja patērētājam minētajā maksājumu kontā nav nekādu nenokārtotu saistību un ir pabeigts viss process par kontu maiņu. Ja šādas neizpildītas saistības patērētājam neļauj slēgt maksājumu kontu, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs nekavējoties informē patērētāju.