DNB saviem klientiem ir aktivizējusi jaunas attālinātās saziņas iespējas, līdz ar to mūsdienās bankas fiziskās atrašanās vietas nozīme arvien samazinās.

Izmantojot Skype sniegtās iespējas, privātpersonas un uzņēmumi attālināti var saņemt dažādu pakalpojumu spektru no informatīvām konsultācijām līdz pat darījumu slēgšanai un līgumu parakstīšanai.
 
Vēlme iegūt pašiem savu mājokli ir iedzīvotājiem visā Latvijā, taču ne katrā Latvijas apdzīvotā vietā ir pieejama banka. Kā risinājums visiem, kas interesējas par mājokļu iegādes finansējumu, ir pieejamas Skype video konsultācijas – ir iespējams pārrunāt iespējas un soļus, sagatavot nepieciešamos dokumentus, pat klātienē nesatiekoties. Ņemot vērā, ka mājokļa kredīts nav 10 minūtēs izrunājams jautājums un daudziem darba laikā ir grūtības izbrīvēt pat šo laiku, konsultācijas ir arī vakaros līdz plkst. 21.00, kā arī sestdienās no plkst. 10.00 līdz 16.00.
 
Savukārt Skype klientu darījumu telpa ir īpaši ierīkota telpa atsevišķās bankas filiālēs, kurā tiek nodrošināta juridisko personu attālināta apkalpošana. Šajā telpā ar klientu tiek izrunāti neskaidrie jautājumi, kā arī pastāv iespēja parakstīt dokumentus. Pašlaik šādas telpas ir izveidotas DNB Āgenskalna filiālē (Mazā Nometņu ielā 29) un reģionālajā filiālē Valmierā (Rīgas ielā 13).
 
“Lai arī šobrīd esam Skype risinājumu sākuma fāzē, jau tagad redzam, ka klienti pozitīvi novērtē iespēju satikties ar profesionāļiem arī attālināti. Iedzīvotāji Latvijā šādu kanālu akceptē, un nav jūtama komunikācijas barjera,” stāsta Anita Bērziņa, DNB bankas valdes locekle un viceprezidente. “Digitalizācijas process ir būtisks nosacījums bankas pilnveidošanai, jo īpaši saziņā ar klientiem, kuru ikdiena kļūst arvien aizņemtāka un izbrīvēt brīdi, lai klātienē tiktos ar banku, ir izaicinājumu pilns laika menedžments. Tādēļ svarīgi, lai banka aktīvi pielāgotos savam klientam, un ar tādiem rīkiem kā Skype konsultācijas ļausim cilvēkiem būtiski ietaupīt laiku.”
 
Skype iespējas ir tikai daļa no DNB attālinātajām konsultācijām. Jau no 2015. gada klienti aktīvi izmanto iespēju ar banku sazināties Facebook vietnē – vēstuļu sadaļā. Savukārt šī gada sākumā DNB bija pirmā banka Baltijā, kas ieviesa konsultācijas aplikācijā WhatsApp. Kopš šāda iespēja ir pieejama, konsultāciju skaits aplikācijā ir audzis par vidēji 30 % ik nedēļu. Auditorija, kas izmanto šādu saziņas veidu, ir gan esošie klienti, kā arī tie, kas interesējas par iespēju kļūt par tādiem. Biežākās sarakstes tēmas ir jautājumi par ikdienas norēķiniem, kredītiem, kartēm un internetbankas bloķēšanu vai atbloķēšanu. Tāpat arī par konta atlikumiem, kredīta nosacījumu maiņu, kā arī uzkrājošo dzīvības apdrošināšanu.  

“Cilvēkiem ir tāda daba – vienmēr ir laiks izteikt kādu sūdzību, bet labiem vārdiem laika trūkst. Tādēļ ir dubultā patīkami no klientiem saņemt pozitīvus komentārus un atsauksmes par jauno saziņas veidu. WhatsApp sarakstes ir daudz dzīvākas un emocionālākas nekā sarakstes e-pastos un internetbankā. Abpusēji tiek izmantotas vienkāršas, īsas frāzes ar iespēju uzreiz pārjautāt neskaidro informāciju,” turpina A. Bērziņa.    

Lelde Sāre – Jansone
P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības
Tālr. 28606399, e-pasts: lelde.sare-jansone@prae.lv