Ja veido e‑veikalu un izlēmi veidot savu “no nulles”, neizmantojot jau gatavās platformas (eBay, Amazon, Etsy utt.), arī tad ir pieejami dažādi e‑komercijas risinājumi, kas atvieglos tavu darbu un ko iespējams pielāgot tava biznesa un mājaslapas prasībām. Šoreiz detalizētāk aplūkosim tādas platformas kā Shopify, Magento un Woocommerce.

Pirmais solis – izvērtē savu biznesu!

Iepriekšējos rakstos jau daudzreiz pieminēts, taču, šķiet, nebūs lieki atkārtot vēlreiz – jebkurai darbībai biznesā jāsākas ar plānošanu un analīzi. Arī šajā gadījumā vispirms izvērtē dažādus aspektus, piemēram:

  • Kurā kategorijā ir tavs bizness;
  • Kāda veida produktus pārdod;
  • Kas ir tavi mērķa tirgi un auditorijas;
  • Kādas ir īstermiņa un ilgtermiņa iespējas un mērķi – cik daudz vienību pārdosi, kā attīstīsi savu biznesu utt. 


 
E‑veikalu platformas – 2 galvenie veidi

Kad vērtēšanas darbi pabeigti, var ķerties pie platformas izvēles. Būtībā e‑veikalu platformas var iedalīt divos galvenajos virzienos:

  1. Gatavās “plug‑n‑play” tipa platformas, piemēram, Shopify. Tās parūpējušās jau par ļoti daudz ko lietotāja vietā – atliek vien reģistrēties, izvēlēties izskatu, ievietot produktus un gatavs! Parasti jāmaksā ikmēneša maksa par pārdoto vienību skaitu. Šīs platformas lieliski piemērotas ātrai darbības uzsākšanai mazākiem biznesiem, kam nav nepieciešama liela dizaina vai funkcionalitātes pielāgojamība.
  2. Izstrādes platformas, piemēram Woocommerce un Magento. Šīs ir platformas, kurās jāpavada ilgāks laiks, e‑veikalu izstrādājot, taču tās piedāvā iespēju gandrīz pilnīgu brīvību spēlēties ar vajadzīgo funkcionalitāti un dizainu. Sākotnējās uzsākšanas izmaksas ir lielākas, taču ilgtermiņā būs vieglāk paplašināt biznesu, jo nebūs jāmaksā ikmēneša maksa, kas atkarīga no tā, cik veiksmīgs ir tavs bizness.

 
SHOPIFY – ātrai pārdošanas uzsākšanai

  • Ātri un vienkārši. Šī “plug‑n‑play” tipa platforma piedāvā uzsākt preču vai pakalpojumu pārdošanu ir ātri, ērti, vienkārši.
  • Par visu padomāts. Shopify daudz ko ir atrisinājuši jau tavā vietā – sākot no dizaina, beidzot ar maksājumiem.
  • Klientu atbalsts. Pieejams atbalsta centrs e‑veikalu veidotājiem. Ja veido e‑veikalu paša spēkiem bez speciālistu piesaistes, tev būs iespēja kontaktēties ar Shopify atbalstu.
  • Mainīga Ikmēneša abonēšana. Mēneša maksa par šo platformu ir atkarīga no pārdošanas apjoma – tas nozīmē, ka, augot biznesam, augs arī ikmēneša izmaksas.
  • Maksas papildinājumi. Jāatceras, ka dažādu papildinājumu jeb “pluginu” ieviešana e‑veikalā izmaksās papildus. Tas nozīmē, ka ikmēneša izmaksas var pieaugt diezgan strauji.


 
WOOCOMMERCE – plašas iespējas personalizēt un pielāgot funkcionalitāti

  • Wordpress spraudnis, jeb “plugins”. Woocommerce būs lieliski piemērots risinājums, ja tev jau ir sava lapa – it īpaši, ja tā veidota Wordpress.
  • Labākam SEO. Woocommerce piedāvā kvalitatīvas SEO iespējas, tāpēc tavs e‑veikals būs vieglāk atrodams organiskajos (nemaksājot papildus) meklēšanas rezultātos.
  • Nav jāmaksā par katru darījumu. Mēneša maksa nav atkarīga no pārdošanas apjoma – attiecīgi, biznesam paplašinoties, izmaksas krasi nepieaugs.
  • Ērta pielāgošana. Šajā platformā tiek dotas iespējas veidot dažādus pārdošanas modeļus.
  • Personalizēta funkcionalitāte. Salīdzinot ar Shopify, Woocommerce piedāvā krietni plašākas iespējas personalizēt visus procesus, taču tam nepieciešamas tehniskas prasmes.
  • Sarežģītas izmaksas. Ja visu darīsi paša spēkiem – sākotnēji būs grūti novērtēt kopējās izmaksas, jo dažādi spraudņi, jeb “plugini” var izmaksāt papildus.
  • Nav klientu atbalsta. Nav pieejams klientu atbalsts e‑veikalu veidotājiem kā Shopify, tāpēc var nākties meklēt ārējo speciālistu palīdzību.


 
MAGENTO – plašam preču klāstam un strauji augošam biznesam

  • Pilnīga modificēšanas brīvība. Magento priekšrocība ir tāda, ka uz šīs platformas bāzes ir iespējams veidot veselas mājaslapas un ļoti sarežģītas struktūras. Protams, ja ir nepieciešamās zināšanas vai piesaistīti speciālisti.
  • Nav mēneša maksas. Tev būs jāmaksā tikai par sava e‑veikala izstrādi. Tas nozīmē augstākas izmaksas izstrādes posmā, taču vēlāk, uzturēšanas posmā, kas viss gatavs, izmaksas būs zemākas.
  • Ērti paplašināt biznesu. Ja bizness paplašināsies un pārdošanas apjoms strauji augs, šī platforma ļaus vieglāk pielāgoties jauniem tirgiem un citām izmaiņām.
  • Piemērots lielākiem katalogiem. Noteikti ir ērtākais risinājums, ja tev ir plašs pārdoto produktu saraksts vai jau ir liels esošais loģistikas, veikalu un mērķa valstu tīkls.
  • Pieeja dažādām sistēmām. Ja, piemēram, uzturi noliktavas sistēmu, Magento savietojamība ar dažādām profesionālajām noliktavas un grāmatvedības sistēmām būs labāka.
  • Galvenais risks. Gan izstrādes, gan uzturēšanas izmaksas var būt augstas, tāpēc šo risinājumu biežāk izmanto tieši lielie uzņēmumi.
  • Neērtāks ikdienas lietotājam. Jārēķinās, ka Magento būs mazāk ērts lietotājam “no malas”, piemēram, administrācijas panelis ir sarežģīts.

Vēlam veiksmi pareizās platformas izvēlē un lai veiksmīgi pārdošanas rezultāti!

 

Ekspertu viedoklis un ieteikumi par tev svarīgām tēmām