Informējam, ka 2014. gada 20. augustā stāsies spēkā grozījumi AS DNB banka cenrādī un šādos noteikumos:

  • Vispārējie darījumu noteikumi
  • Kontu apkalpošanas un karšu lietošanas noteikumi
  • Maksājumu noteikumi
  • Termiņnoguldījuma konta atvēršanas un apkalpošanas noteikumi
  • Attālinātas pieejas līdzekļu izmantošanas noteikumi
  • Automātiskās rēķinu apmaksas noteikumi

Izmaiņas attiecas gan uz fiziskajām, gan juridiskajām personām. 

Ieskats būtiskākajās noteikumu izmaiņās:

Vispārējos darījumu noteikumos:

  • noteikta kārtība, kādā banka nodrošina klientu apkalpošanu pa telefonu, t.i., Kontaktu centra apkalpošanu;
  • noteikti iemesli, uz kuru pamata banka var vienpusēji grozīt bankas noteikumus un cenrādi, ja klients ir patērētājs;
  • noteikti saziņas līdzekļi, kurus banka izmanto, lai informētu patērētājus par grozījumiem bankas noteikumos un cenrādī, ja klients ir patērētājs un grozījumi attiecas uz maksājumu pakalpojumiem;
  • precizēti noteikumi, kas attiecas uz saziņas līdzekļiem, kas izmantojami paziņojumu nodošanai un informācijas apmaiņai starp klientu un banku, tai skaitā noteiktas bankas tiesības nosūtīt ar pakalpojumiem saistītus paziņojumus klientam, izmantojot elektronisko pastu;
  • papildināti noteikumi, kas regulē valūtas maiņas darījumu veikšanu;
  • iekļauti noteikumi, kas piemērojami gadījumā, ja patērētājs noslēdz ar banku pakalpojuma līgumu, izmantojot distances saziņas līdzekļus (piemēram, internets, telefons, e-pasts u.tml.);
  • iekļauts finanšu ķīlas regulējums;
  • papildināti noteikumi saistībā ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu un starptautisko organizāciju un citu institūciju noteiktajām sankcijām;
  • noteiktas bankas tiesības vienpusēji izbeigt uz nenoteiktu laiku noslēgtu pakalpojuma līgumu, brīdinot par to klientu noteikumos noteiktajā termiņā;
  • iekļauta klientu sūdzību izskatīšanas un strīdu risināšanas kārtība, kas līdz šim bija noteikta katra pakalpojuma noteikumos.

Kontu apkalpošanas un karšu lietošanas noteikumos:

  • precizēti noteikumi, kas regulē maksājumu kartes paroles izmantošanu;
  • noteikta kārtība, kādā banka paziņo klientam par tādu ar kartes lietošanu saistītu komisijas maksu un noteikumu izmaiņām, kas atšķiras no standarta komisijas maksām un noteikumiem (piemēram, par izmaiņām komisijas maksās sakarā ar to, ka tiek izbeigtas darba tiesiskās attiecības starp klientu un viņa darba devēju, kas noslēdzis ar banku sadarbības līgumu par darbinieku maksājumu karšu apkalpošanu ar izdevīgiem nosacījumiem);
  • noteikti papildu noteikumi, kas piemērojami, ja kartes lietotājs ir cita persona;
  • noteikti informatīvo īsziņu nosūtīšanas pakalpojuma - SMS info pakalpojuma - izmantošanas noteikumi;
  • noteikti gadījumi, kuros patērētājam atbilstoši patērētāju tiesību aizsardzības normatīvajiem aktiem ir tiesības izmantot atteikuma tiesības;
  • izslēgti ar valūtas maiņu un piemērojamā valūtas maiņas kursa noteikšanu saistītie noteikumi, sūdzību izskatīšanas un strīdu risināšanas kārtība un nodaļa par noteikumu interpretāciju, ko turpmāk regulēs bankas Vispārējie darījumu noteikumi.

Maksājumu noteikumos

  • papildināti noteikumi, kas piemērojami regulārā maksājuma veikšanai;
  • precizēti ar valūtas maiņu un piemērojamā valūtas maiņas kursa noteikšanu saistītie noteikumi;
  • izslēgta sūdzību izskatīšanas un strīdu risināšanas kārtība un nodaļa par noteikumu interpretāciju, ko turpmāk regulēs bankas Vispārējie darījumu noteikumi.

Attālinātas pieejas līdzekļu izmantošanas noteikumos

  • grozīts līdzšinējā pakalpojuma „Virtuālā filiāle” nosaukums, aizstājot to ar „Kontaktu centra apkalpošanu”;
  • grozīts līdzšinējais Virtuālās filiāles informatīvais režīms, aizstājot to ar Kontaktu centra apkalpošanas limitēto režīmu, kas paredz plašākas lietotāja tiesības;
  • precizēts termiņš, kādā banka aptur vai anulē lietotāja tiesības, ja paziņojums par to iesniegts bankai pa telefonu, izmantojot kontaktu centra apkalpošanu;
  • izslēgta daļa no noteikumiem, kas regulē Kontaktu centra apkalpošanu un kas turpmāk būs atrunāti bankas Vispārējos darījumu noteikumos;
  • izslēgta sūdzību izskatīšanas un strīdu risināšanas kārtība un nodaļa par noteikumu interpretāciju, ko turpmāk regulēs bankas Vispārējie darījumu noteikumi.

Automātiskās rēķinu apmaksas noteikumos

  • sakarā ar nosaukuma maiņu grozīts bankas sadarbības partnera, kas nodrošina tehnisko risinājumu automātiskai rēķinu apmaksai, nosaukums no „Itella Information” uz "OpusCapita";
  • noteikts, ka patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, ja līgums par automātisko rēķinu apmaksu noslēgts, izmantojot distances saziņas līdzekli;
  • izslēgti noteikumi par piemērojamiem normatīvajiem aktiem, strīdu risināšanu un noteikumu interpretāciju, ko turpmāk regulēs bankas Vispārējie darījumu noteikumi.

Termiņnoguldījuma konta atvēršanas un apkalpošanas noteikumos

  • noteikts, ka patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, ja vienošanās par termiņnoguldījuma līguma noslēgšanu ir notikusi, izmantojot distances saziņas līdzekli;
  • iekļauta informācija par riskiem, kas saistīti ar valūtas kursa izmaiņām, ja klients, veicot noguldījumu un vēlāk to izņemot, veic noguldījuma summas valūtas maiņu;
  • attiecībā uz Īstermiņa noguldījumu, Termiņnoguldījumu, Īpašā piedāvājuma termiņnoguldījumu un Starta krājkontu noteikts klienta pienākums visā termiņnoguldījuma līguma darbības laikā uzturēt norēķinu vai kartes kontu, uz kuru izmaksas gadījumā banka pārskaita noguldījuma atlikumu un aprēķinātos procentus;
  • grozīti noguldījuma “Uzkrājums bērnam” izņemšanas noteikumi, nosakot, ka gadījumā, ja tiek izņemta daļa no noguldījuma pirms, par šo daļu aprēķinātos procentus banka neizmaksā klientam vienlaikus ar noguldījuma daļas izmaksu, bet ieskaita noguldījuma atlikuma papildināšanai saskaņā ar noteikumiem;
  • izslēgti noteikumi, kas regulē Termiņnoguldījumu plus 30;
  • precizēti Starta krājkonta noteikumi;
  • izslēgti noteikumi par strīdu risināšanu un noteikumu interpretāciju, ko turpmāk regulēs bankas Vispārējie darījumu noteikumi.

Visos noteikumos veikti arī citi grozījumi, kas veikti, lai padarītu noteikumus precīzākus un vieglāk saprotamus vai lai nodrošinātu Bankas darbības atbilstību normatīvajiem aktiem vai citiem Bankai saistošiem tiesību aktiem.

Cenrādī:

  • vienādotas komisijas maksas par norēķinu konta un karšu darījumu izrakstu saņemšanu filiālē. Par periodu līdz vienam mēnesim komisija ir palielināta, nosakot to 2,50 EUR apmērā par katru kontu, bet samazināta karšu darījumu izrakstiem par periodu virs viena mēneša, nosakot jebkuram kontam komisiju 2,85 EUR apmērā par kalendāro mēnesi. Iepriekš komisija par izraksta saņemšanu filiālē par periodu līdz vienam mēnesim bija: norēķinu kontiem – 0,71 EUR / 0,50 LVL par vienu kontu; kartēm – 1,42 EUR / 1 LVL. Iepriekš komisija par izraksta saņemšanu filiālē par periodu virs viena mēneša bija noteikta neatkarīgi no pieprasītā izraksta perioda garuma: norēķinu kontiem 2,85 EUR / 2,00 LVL par katru kontu; kartēm – 7,11 / 5 LVL. Kā arī visiem izrakstiem par periodu, kas ir ilgāks par vienu mēnesi, tiek noteikta maksimālais komisijas apmērs – 17 EUR.
  • palielināta komisijas maksa par maksājumu kartes steidzamu izgatavošanu / aizvietošanu, nosakot to 23 EUR / 16,16 LVL apmērā (iepriekš šī maksa bija 14.23 EUR / 10 LVL).

Ar šobrīd spēkā esošajām noteikumu redakcijām, kā arī tām noteikumu redakcijām, kas stāsies spēkā 20. augustā, aicinām iepazīties.

Nepieciešamības gadījumā aicinām Jūs tās saglabāt. Informējam, ka Bankas mājas lapā pēc jauno noteikumu spēkā stāšanās datuma būs  pieejamas tikai aktuālās dokumentu redakcijas. 

Spēkā esošā cenrāža redakcija:

  • Fiziskām personām
  • Juridiskām personām 

Cenrāža redakcija, kas stāsies spēkā no 20. augusta:

  • Fiziskām personām
  • Juridiskām personām 

Informācija par šiem grozījumiem ir pieejama arī jebkurā DNB bankas filiālē vai zvanot pa tālruni +371 67 17 1880.

Gadījumā, ja Jūs nepiekrītat bankas veiktajiem grozījumiem cenrādī vai noteikumos, saskaņā ar bankas Vispārējiem darījumu noteikumiem Jums ir tiesības līdz šo grozījumu spēkā stāšanās brīdim vienpusēji atkāpties no attiecīgā pakalpojuma līguma, kuru skāruši attiecīgie grozījumi, rakstveidā paziņojot par to bankai un izpildot visas no attiecīgā pakalpojuma līguma izrietošās saistības. Ja noteiktajā termiņā Banka no klienta nesaņems šādu rakstveida paziņojumu, tiks uzskatīts, ka klients piekrīt šiem grozījumiem.