Maksājumi

Kādā laikā izpildās maksājumi?

Ja maksājumu veiksi darba dienā līdz pulksten 16.00, to ieskaitīs naudas saņēmēja kontā līdz dienas beigām.

Ja maksājumu veiksi pēc pulksten 16.00 – nākamajā darba dienā. Savukārt, ja gaidi ienākošo maksājumu, kas veikts darba laikā – nauda tavā kontā būs līdz pulksten 19.00. Bet, ja maksājums veikts pēc darba laika – tu to saņemsi nākamajā darba dienā.

Kādi ir maksājumu limiti?

Rūpējoties par naudas līdzekļu drošību, esam noteikuši dažādus maksājumu limitus – tie atšķiras, ņemot vērā identifikācijas līdzekli, ko klients izmanto.

Limitus vari apskatīt internetbankas sadaļā Uzstādījumi → Internetbankas uzstādījumi → Kontu un klienta uzstādījumi.

Privātpersonām
Kodu kalkulators Digipass 260/270 un Smart-ID – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits

  • Operācijas limits – 3 000 € / 1 500 000 €
  • Dienas limits – 5 000 € / 1 500 000 €
Uzņēmumiem
Kodu kalkulators Digipass 260/270 un Smart-ID – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits
  • Operācijas limits – 200 000 € / 5 000 000 €
  • Dienas limits – 200 000 € / 5 000 000 €
Ja nav norādīti limiti, Luminor tos nosaka pēc noklusējuma. Limitu vari mainīt internetbankā sadaļā Pieteikumi → Internetbankas maksājumu limitu maiņa, tomēr tie nevar pārsniegt Luminor noteiktos maksimālos limitus.

Dienas limita atlikums norāda summu, par kādu šodien vēl var nosūtīt maksājumus. Šajā aprēķinā netiek iekļauti sagatavotie, bet neapstiprinātie maksājumi, kā arī rīkojumi, kas nosūtīti mums kā iesniegums no internetbankas sadaļas Ziņojumi.

Kā varu atsaukt maksājumu?

Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Maksājumi → Maksājumu saraksts. Atver maksājumu, kuru vēlies atsaukt, un apakšā, kreisajā stūrī atzīmē izvēlni Atsaukt maksājumu.

Ņem vērā – par maksājuma atsaukšanu piemēro komisijas maksu saskaņā ar cenrādi.

Kā man rīkoties, ja apstiprināts maksājums ar kļūdaini norādītiem rekvizītiem?

Ja maksājums vēl nav apstrādāts, tas nekavējoties jāatsauc. Lai uzzinātu, kā to izdarīt, skati jautājumu Kā varu atsaukt maksājumu?

Ja maksājums jau ir apstrādāts un līdzekļi vairs nav tavā kontā, ir jāveic maksājuma labojums. Raksti mums ziņu internetbankā, norādot pareizos rekvizītus.

Ņem vērā – par maksājuma labošanu vai atsaukšanu piemēro komisijas maksa saskaņā ar cenrādi.

Kā saglabāt vai iesniegt saņēmējam maksājuma uzdevumu, kas veikts internetbankā?

Dodies uz Internetbankas pilnās versijas sadaļu Maksājumi → Maksājumu saraksts.

Izvēlies konta numuru, no kura veici maksājumu, laika periodu, kad veikts maksājums un labajā pusē spied pogu Atlasīt. Lai saglabātu maksājuma uzdevumu PDF formātā, atver maksājumu un apakšā, labajā pusē spied pogu Drukāt.

Vai Luminor ir zibmaksājums?

Nē, šobrīd nepiedāvājam zibmaksājumus. Vari veikt maksājumu 3 veidos: 

  • Standarta SHA/OUR maksājuma rīkojums, kas saņemts Digitālajos kanālos darba dienā, tiek pārskaitīts uz korespondentbanku 2 darba dienu laikā;
  • Steidzams SHA/OUR maksājuma rīkojums, kas saņemts Digitālajos kanālos darba dienā, tiek pārskaitīts uz korespondentbanku nākamajā darba dienā;
  • Ekspress SHA/OUR maksājuma rīkojums, kas saņemts Digitālajos kanālos darba dienā līdz 16.00, tiek pārskaitīts uz korespondentbanku tajā pašā darba dienā.
Maksājuma rīkojumus klientu apkalpošanas centros un, izmantojot attālināto apkalpošanu, pieņem līdz plkst. 15.00. Maksājuma rīkojums, kas saņemts pēc tam vai ārpus darba dienas, tiek izpildīts nākamajā darba dienā pēc norādītā Izpildes termiņa. 

Kāpēc mans maksājums ir aizturēts? Ko darīt?

Ja jūsu maksājums neizpildās vai tas tika aizturēts, pārbaudiet ziņojumus savā Internetbankā un e-pastā.

Kā izveidot maksājumu paraugus?

Ja tu jau esi veicis maksājumu un vēlies to saglabāt savos paraugos, dodies uz internetbankas pilno versiju, jāizvēlas sadaļu Maksājumi → Maksājumu saraksts, jāatrod veiktais maksājums un jānospiež poga Veidot paraugu.

Vari izveidot paraugu, veicot jaunu maksājumu. Ievadi visus parametrus un lejā atzīmē Saglabāt kā paraugu. Bankas paraugus vari atrast internetbankas pilnajā versijā, sadaļā Maksājumi → Maksājuma paraugi → Bankas paraugi.
 

Cik ilgu laiku maksājums ar statusu “Pieņemts” gaidīs izpildi, ja kontā nav pietiekama naudas summa?

Maksājumu ar statusu Pieņemts saglabāsim desmit kalendārās dienas. Ja desmit dienu laikā tavā kontā nebūs pietiekami daudz līdzekļu, tad maksājums tiks atcelts un netiks izpildīts.

Kā varu pārliecināties, ka maksājums ir izpildīts?

Tev ir jāpārbauda maksājuma statuss – ja tas ir Apstrādāts, kā arī ir redzams konta pārskatā, un konta atlikums ir samazinājies par maksājuma summu, tad maksājums ir izpildīts.

Kā pareizi veikt starptautisko maksājumu?

Visos starptautiskajos maksājumos ir jānorāda arī saņēmēja adrese atsevišķos laukos. Ja saņēmēja adrese nebūs norādīta, starptautiskais maksājums netiks izpildīts.

Kāds maksājuma veids jāizvēlas, vēloties pārskaitīt naudu uz ārzemēm?

Maksājuma veids atkarīgs no maksājuma valūtas:

  • SEPA Eiropas maksājums - paredzēts standarta steidzamības EUR pārskaitījumiem LV un EEZ ietvaros uz SEPA sistēmas valstīm bez papildus komisijas maksas;
  • Starptautiskais maksājums - paredzēts EUR pārskaitījumiem uz visām pārējām valstīm, kā arī citu valūtu pārskaitījumiem uz jebkuru valsti.

Kā varu vienkāršāk un ērtāk samaksāt ikmēneša regulāros maksājumus?

Ja rēķinu un citu maksājumu summa katru mēnesi ir nemainīga, izmanto regulāro maksājumu. Ja summa ir atšķirīga un ar pakalpojumu sniedzēju ir noslēgts līgums par ikmēneša rēķinu apmaksu, piesaki regulāro rēķinu apmaksu.

Kā noformē regulāro rēķinu apmaksu un regulārā maksājuma līgumu, kā tos pārtraukt vai veikt izmaiņas?

Dodies uz internetbankas pilnās versijas sadaļu Maksājumi → Regulārā rēķinu apmaksa.

Iepazīsties ar regulārās rēķinu samaksas noteikumiem.

Rēķinu apmaksai var sekot līdzi rekini.lv un savā internetbankā.

Cik maksā regulāro maksājumu izpilde un ikmēneša rēķinu apmaksa?

Ja tev ir Mini komplekts, par regulāro maksājumu vai ikmēneša rēķinu apmaksu ietur komisijas maksu saskaņā ar cenrādi. Citos komplektos šis pakalpojums ir iekļauts bez maksas. Pārbaudi savu pakalpojuma komplektu internetbankas pilnās versijas sadaļā Konti un kartes → Komplekti.

Kā importēt maksājumus?

Automātiski importē savā grāmatvedības sistēmā sagatavotos maksājumus:

  1. Grāmatvedības programmā izveido failu ar importēto maksājumu/-iem un saglabā savā datorā.
  2. Atver sadaļu Maksājumi Jauns maksājums.
  3. Kreisajā pusē izvēlies Maksājumu imports.
  4. Nospied Izvēlēties failu, izvēlies failu ar maksājumu/-iem.
  5. Spied pogu Augšupielādēt.
  6. Skati paziņojumu par augšupielādētiem maksājumiem. Visi veiksmīgi augšupielādētie maksājumi tiek automātiski pievienoti Neapstiprināto maksājumu sarakstam.
  7. Dodies uz Neapstiprinātie maksājumi, lai ievadītu apstiprinājuma kodu un nosūtītu ieimportētos maksājumus izpildei.
Lai importētajos maksājumos korekti atspoguļotos latviešu valodas simboli, grāmatvedības programmai maksājumi ir jāsagatavo ar kodēšanu Windows 1257.

Kļūdainie maksājumi netiek importēti, bet attēlots kļūdas paziņojums. Veic maksājuma labošanu grāmatvedības sistēmā un atkārtoti augšupielādē atlikušos maksājumus. Ja nepieciešams ieimportēt vairākus failus, veic maksājuma importu atkārtoti.

SWIFT pāreja uz ISO 20022 standartu

Kāpēc SWIFT pāriet uz jauno ISO 20022 standartu?

ISO 20022 ievieš fundamentālas pārmaiņas maksājumu nozarē izmantotajā tradicionālajā komunikācijas valodā. Tā ir nozares mēroga pāreja uz vienotu standartu maksājumiem un izrakstiem/atskaitēm. Šobrīd maksājumu pakalpojumu sniedzēji vadās pēc dažādiem standartiem, kas noved pie darbību neefektivitātes, automatizācijas šķēršļiem un globālās savstarpējās komunikācijas problēmām. 

ISO 20022 nāk klajā ar jauniem datu elementiem, plašām izvēles iespējām un bagātīgāku struktūru, nodrošinot strukturētāku un uzticamāku ziņojumu apmaiņu, lai ieviestu globālu saziņas standartu.

Reaģējot uz nepieciešamību pēc šāda standarta, SWIFT ir paziņojusi par starptautisko maksājumu un izrakstu/atskaišu plūsmas migrāciju uz ISO 20022.

Vai SWIFT pārtrauc MT ziņojumu pārsūtīšanu savā tīklā?

Sākot no 2023. gada marta, SWIFT atbalsta gan ISO 20022 ziņojumus, gan MT formāta ziņojumus. SWIFT plāno pārtraukt nodrošināt MT standarta maksājumu un izrakstu/atskaišu atbalstu 2025. gada novembrī.

Vai Luminor sūta/saņem ISO 20022 ziņojumus?

  • Sākot ar 2023. gada 20. martu, Luminor nosūta/saņem Target2 maksājumus ISO20022 formātā.
  • Luminor veic pakāpenisku izejošo un ienākošo starptautisko maksājumu, tostarp starpbanku naudas pārvedumu, plūsmas migrāciju uz ISO 20022. 
  • Luminor plāno ieviest ISO 20022 standartu klientu izrakstiem/atskaitēm 2024. gadā.

Vai migrācija uz ISO 20022 ietekmē bankas klientus?

Migrācija ietekmē šādus bankas pakalpojumus:

  • Maksājumu apstrāde - Izmaiņas skars starpbanku vidi, un maksājumu apstrāde notiks kā parasti, bez pārtraukumiem. Klientiem maksājumu apstiprinājumi pašreizējā MT103 formāta vietā būs pieejami ISO20022 standarta pacs.008 formātā. 
  • Maksājumu ierosināšana - Izmaiņas skars starpbanku vidi. Kad klients pieprasīs veikt maksājumu no sava konta uz citu banku, nosūtot Luminor ziņojumu pain.001 formātā, Luminor nosūtīs pieprasījumu par maksājumu otrai bankai formātā MT101, kas tiks migrēts uz pain.001 saskaņā ar ISO 20022 standartu.  
  • Kontu informācijas pakalpojumi (MT940, MT941, MT942) - Kontu izraksti un atskaites no klienta kontiem citā bankā pašreizējo MT940, MT941, MT942 formātu vietā tiks saņemtas ISO20022 standarta camt.053.001.08 un camt.052.001.08 formātā.

Kas ir jaunais SWIFT standarts, kas regulē ISO 20022 ziņojumus?

Jaunā SWIFT standarta nosaukums ir Cross-Border Payment Reporting plus (CBPR+). Dažādas tēmas saistībā ar ISO 20022 standartu un maksājumiem tā ietvaros ir izskaidrotas CBPR+ lietotāja rokasgrāmatā.

Kas notiek, ja es nemigrēju uz ISO20022?

Sākot ar 2025. gada novembri, camt.053 formāts kļūs obligāts visiem SWIFT dalībniekiem. Līdz 2025. gada novembrim varēsiet saņemt izrakstus/atskaites MT94X formātā. Sākot no 2025. gada novembra, banka automātiski mainīs formātu.

Kādi ir MT94X aizstāšanas ar camt.053/052 ieguvumi?

  • Camt.053/052 satur vairāk datu.
  • Informācija ir pieejama strukturētā formātā, kas sniedz potenciālu datu rekonsilācijas automatizācijai nākotnē (straight-through processing).

Vai SWIFT migrācija uz ISO 20022 ietekmē manu Luminor konta izrakstu esošajā camt.053 formātā?

Nē. Jūsu Luminor konta izrakstu formāti netiks mainīti.

Kā es varēšu apskatīt informāciju ienākošajā izrakstā/atskaitē, kas saņemts camt.05X formātā, nevis MT94X formātā?

Informāciju redzēsiet tādā pašā veidā, kā to pašlaik redzat Luminor Bridge. Luminor Bridge to ģenerēs camt.053.001.02 formātā atbilstoši “Noteikumiem par ISO 20022 standarta izmantošanu LUMINOR atbilstoši datu formāta KLIENTS – BANKA  operācijām”.

Ja es izmantoju Luminor Web Services kanālu, kas man ir jādara, lai iegūtu informāciju no camt.053, kas nāk no citas bankas?

Jums jāzina jaunā faila tipa nosaukums, lai izveidotu pareizu Luminor Web Services pieprasījumu. Papildu informāciju Luminor sniegs vēlāk.

Kad es sākšu saņemt izrakstus/atskaites jaunajā camt.05X formātā?

Kad Luminor un sūtītāja banka būs gatavas camt.05X ziņojumu apmaiņai un kad būs panākta divpusēja vienošanās ar sūtītāja banku par camt.05X plūsmas aktivizēšanas datumu.

Vai man ir jānoslēdz jauns līgums par ienākošo izrakstu camt.05x formātā līguma par MT94x formātu vietā?

Nē. Esošais līgums būs spēkā.

Vai man ir jānoslēdz jauns līgums par izejošo izrakstu camt.05x formātā līguma par MT940 formātu vietā?

Nē, tas nav nepieciešams. Kad esat gatavs saņemt izrakstus/atskaites par savu Luminor kontu camt.05X formātā citā bankā, jums būs jāpieprasa Luminor sākt sūtīt izrakstus/atskaites camt.05X formātā. Luminor sāks sūtīt izrakstus/atskaites par jūsu kontu camt.05X formātā, kad saņēmēja banka būs gatava saņemt izrakstus camt.05X formātā. Tas tiks saskaņots ar katru saņēmējbanku atsevišķi.

Kad izraksta formāts mainīsies no MT940 formāta uz camt.053 formātu, vai Luminor nodrošinās izrakstu kārtas numuru secības nepārtrauktību?

Jā, izrakstu kārtas numuru secības nepārtrauktība tiks nodrošināta.

Neatradi atbildi? Rezervē tikšanos klātienē