Bezkontakta tehnoloģija

Bezkontakta tehnoloģija (bezkontakta norēķini) — ko tas nozīmē?

Bezkontakta tehnoloģija ļauj ātri un vienkārši norēķināties par precēm līdz 50 EUR apmērā, neievadot PIN kodu.

Bezkontakta kartē ir iebūvēta antena, kas maksājuma brīdī pārraida darījuma informāciju uz termināli pārdošanas punktā (turpmāk — POS termināls) un no tā. Lai veiktu darījumu, ir tikai īslaicīgi jāpieliek bezkontakta karte POS terminālim.

Kādi ir bezkontakta karšu lietošanas ieguvumi?

Bezkontakta norēķini šobrīd ir visātrākais un vienkāršākais norēķinu veids.

Nav jāraizējas par skaidro naudu kabatā, lai veiktu nelielus pirkumus.

Tāpat nav jāievada PIN kods, ja pirkuma summa nepārsniedz 50 EUR (dažos gadījumos drošības un kartes autorizācijas apsvērumu dēļ jums būs jāievada PIN kods, lai pārliecinātos, ka vēl arvien lietojat savu karti).

Kā varu uzzināt, vai ar manu karti var veikt bezkontakta maksājumus?

Uz visām bezkontakta maksājumu kartēm ir šāda ikona 

Kā varu iegūt bezkontakta norēķinu karti?

Saņemot jaunu karti pēc tam, kad ir beidzies esošās kartes derīguma termiņš, vai aizstājot jau esošu karti, automātiski tiks izsniegta bezkontakta karte.


Bezkontakta norēķini

Vai es varēšu veikt bezkontakta maksājumus uzreiz pēc kartes saņemšanas?

Nē. Vispirms jums būs jāveic standarta maksājums, ievietojot karti POS terminālī un ievadot PIN kodu vai izņemot skaidru naudu no Luminor bankomāta.

Kā man rīkoties ar bezkontakta karti?

  1. Atrodiet POS termināli ar “bezkontakta” ikonu.
  2. Norēķinieties par precēm, kuru vērtība nepārsniedz 50 EUR.
  3. Īsu brīdi pietuviniet karti POS terminālim.
  4. Maksājums būs apstiprināts, tiklīdz parādīsies zaļā gaisma un izdzirdēsit pīkstienu. Papildu drošībai jums laiku pa laikam būs jāieraksta PIN kods.

Kā zināšu, vai veikalā pieņem bezkontakta maksājumus?

Jūs varat izmantot bezkontakta karti jebkurā pārdošanas punktā, kurā ir attēlota šāda ikona  

Kur es varu izmantot bezkontakta karti?

Jūs varat izmantot bezkontakta karti pārdošanas punktos, kuros ir attēlota “bezkontakta” ikona.

Vai es varu izmantot bezkontakta tehnoloģiju, lai izņemtu naudu no bankomāta?

Diemžēl ne, naudas izņemšana no bankomātiem nav iespējama ar bezkontakta tehnoloģijām.

Cik tuvu POS terminālim ir jātur karte, lai veiktu bezkontakta maksājumu?

Attālums no bezkontakta kartes līdz POS terminālim nedrīkst pārsniegt vienu centimetru.

Kāda ir maksimālā preču summa, par kuru var norēķināties ar bezkontakta maksājumu?

Jūs varat izmantot bezkontakta karti, lai norēķinātos par precēm, kuru summa nepārsniedz 50 EUR. Norēķinoties par pirkumiem virs 50 EUR, jums būs jāievada PIN kods.

Vai bezkontakta norēķiniem piemēro papildu maksu?

Par bezkontakta norēķiniem papildu maksu nepiemēro. Taču tiks piemērota standarta maksa.

Kā varu zināt, ka maksājums ir izpildīts?

POS terminālis signalizē, ka maksājums ir izpildīts ar zaļu gaismiņu un pīkstienu.

Vai es saņemšu POS termināļa izdruku, lai pārbaudītu maksājumu?

Bezkontakta maksājumus veic par nelielām summām, cik ātri un ērti vien iespējams. Ja vēlaties saņemt POS termināļa izdruku, lai pārbaudītu bezkontakta maksājumu, palūdziet to kasierim.

Vai es varu izmantot bezkontakta karti ārzemēs?

Jā, bezkontakta karti varat izmantot gan ārzemēs, gan Lietuvā. Bezkontakta maksājumus pieņem vietās, kurās ir parādīta “bezkontakta” ikona  

Kā rīkoties, ja nevēlos izmantot bezkontakta funkciju?

Varat atspējot savas kartes bezkontakta funkciju: pierakstieties internetbankā, sadaļā “Kartes” izvēlieties Bezkontakta karti un uzklikšķiniet uz izvēles “Atspējot bezkontakta norēķinus”. Lai sekmīgi apstrādātu pieteikumu, jums ir jāveic maksājums, novietojot karti uz POS termināļa un ievadot PIN kodu (vai izņemot naudu Luminor no bankomāta).

Vai bezkontakta tehnoloģija ir droša?

Jā, tā ir droša. Bezkontakta tehnoloģija ir balstīta uz nākamās paaudzes kodēšanas metodēm (piem., mikroshēma un PIN kods), tāpēc varat būt droši, veicot norēķinus. Viena maksājuma ierobežojums ir 50 EUR, un laiku pa laikam jums pieprasīs ievadīt PIN kodu, lai pārliecinātos, ka esat kartes likumīgais turētājs. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, jūs esat aizsargāts pret krāpniecības radītiem zaudējumiem. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzam mūs informēt pēc iespējas ātrāk.

Vai ir iespējams nejauši veikt maksājumu, vienkārši paejot garām POS terminālim?

Nē, tas nav iespējams. Pirkuma brīdī kasierim ir jāievada summa POS terminālī, un tikai tad jums lūgs uzrādīt bezkontakta karti un pietuvināt to pie termināļa vairākas sekundes.

Vai maksājuma brīdī ir iespējams, ka tiks pārtverti manas kartes dati?

Bezkontakta norēķini notiek, kad karte ir pietuvināta POS terminālim. Tas būtībā novērš risku, ka informācija maksājuma brīdī tiks pārtverta. Turklāt visi POS termināļi ir aprīkoti ar nepieciešamajiem drošības elementiem atbilstoši nozares standartiem.

Vai ir kaut vismazākā iespēja, ka viens maksājums tiks veikts divreiz?

Nē, tas nav iespējams. Bezkontakta POS termināļi vienlaicīgi var apstrādāt tikai vienu maksājumu. Papildu drošības līdzeklis: maksājumam ir jābūt pabeigtam vai noraidīta, pirms var veikt nākamo.

Kā varu zināt, ka maksājuma informācija ir drošībā?

Bezkontakta maksājumi ir balstīti uz pārbaudītām mikroshēmu un PIN tehnoloģijām, kas nodrošina gan datu aizsardzību, gan maksājumu drošību, izmantojot atslēgu un nākamās paaudzes kodēšanas metodes.

Maksājumus apstrādā ar to pašu maksājumu infrastruktūru, ko izmanto standarta mikroshēmu un PIN maksājumiem.

Kāpēc man nepieprasa ievadīt kartes PIN kodu?

Lai veiktu bezkontakta maksājumus tikpat ērti un vienkārši kā skaidras naudas norēķinus, komersanti, kas pieņem bezkontakta maksājumus, nepieprasa ievadīt PIN kodu pirkumiem zem 50 EUR.

Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, vai to var atkārtoti izmantot cita persona?

Ja kāds veic vairākus bezkontakta maksājumus pēc kārtas, tiks pieprasīts ievadīt PIN kodu, lai pārbaudītu kartes turētāja identitāti. Bezkontakta maksājumu maksimālā summa ir 50 EUR, un šajā 50 EUR summā ir iespējams veikt vienu vai vairākus maksājumus. Ja pirkuma summa pārsniedz 50 EUR, PIN kods ir jāievada obligāti vai karte jāievieto POS terminālī. Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzu, informējiet banku, tiklīdz tas ir iespējams, lai varam bloķēt vai nomainīt jūsu karti.

Kā man rīkoties, ja karte ir nozaudēta vai nozagta?

Ja karte ir nozaudēta vai nozagta, lūdzu, informējiet banku, tiklīdz tas ir iespējams. Zvaniet uz tālruni +371 67 17 1880.