Biznesa plāna sadaļa
Īsumā izklāsta visu biznesa plāna saturu un galveno, kas nepieciešams tā īstenošanai, rentabilitātes un pievilcīguma novērtēšanai. Apjoms – 1-1,5 lappuses.
Uzņēmuma nosaukums, juridiskā forma, reģistrācijas numurs (ja uzņēmums jau darbojas), reģistrācijas laiks un vieta, darbības adrese, uzņēmuma kontakti un ziņas par īpašniekiem.
Uzņēmuma aprakstā jāiekļauj tā tapšanas vēsturi un dibināšanas mērķus, norādot uzņēmuma misiju un koncepciju, konkrētus tās īstenošanas pasākumi. Šī biznesa plāna sadaļa ir pamats uzņēmējdarbības attīstīšanai.
Analizē faktorus, kas ietekmē uzņēmējdarbības vidi: uzņēmējdarbību regulējošos tiesību aktus, makroekonomiskos un nozares attīstības virzienus, resursus, bet vajadzības gadījumā arī vietējos faktorus, kas ietekmē uzņēmējdarbību.
Sniedz uzņēmuma pamatprodukcijas vai galveno pakalpojumu raksturojumu, aprakstot ražošanas vai pakalpojumu sniegšanas procesu un tā attīstības plānus. Arī blakus izstrādājumi vai papildu pakalpojumi, ja tādi ir paredzēti.
Jānorāda, cik un par kādu cenu aprakstītajos tirgos un konkurences apstākļos iespējams pārdot šo produkciju vai pakalpojumus. Raksturo klientus, tagadējo un perspektīvo tirgu un tajā esošos konkurentus. Min priekšrocības konkurences cīņā, veic SWOT analīzi. Pēc tam apraksta produkcijas vai pakalpojuma cenas veidošanas principus, izvirzot mārketinga mērķus, kas ir galvenā pārdošanas prognozes sastāvdaļa.
Īstermiņa darbības plāns konkrēto mērķu sasniegšanai. Darbības plāna mērķis ir paskaidrot, kādi pasākumi ir iecerēti tuvākajos darbības periodos (mēnesī, ceturksnī, gadā).
Nosaka iespējamos riskus un to pārvarēšanas metodes. Risku analīze ļauj uzņēmumam vai investoram kritiskāk novērtēt investīciju peļņas aprēķinus.
Finanšu prognožu veidā iesniedz peļņas aprēķinu, prognozēto naudas plūsmu un bilanci. Šo dokumentu sastādīšana balstās uz finanšu plānā iekļautajiem pieņēmumiem un peļņas un zaudējumu, peļņas sliekšņa, investīciju un uzņēmuma finansējuma aprēķiniem.