Biežāk uzdotie jautājumi par Luminor E‑komercijas savienojumu

Vispārējie jautājumi

Kāpēc izmantot E-komercijas savienojumu?

Luminor E‑komercijas savienojums ir ātrs un efektīvs veids ērtai maksājumu saņemšanai no taviem klientiem e‑veikalā vai sociālajos tīklos.

Kas ir Maksājumu iniciēšanas pakalpojums?

Tiešsaistes pakalpojums, kas nodrošina piekļuvi lietotāja maksājumu kontam, lai lietotāja vārdā un ar viņa piekrišanu, un autentifikāciju veiktu līdzekļu pārskaitījumus. Maksājumu iniciēšanas pakalpojums e‑komercijas vidē ir alternatīva Banklink vai maksājumiem ar karti. Maksājumu iniciēšanu var veikt no Swedbank, SEB, Citadele un LHV bankām.

Kā Luminor iekasē komisijas maksu?

Komisiju par maksājumiem ar karti aprēķina un ietur no summas, pirms norēķinu veikšanas uz tirgotāja kontu. 

Komisiju par darījumiem, kas ir apstrādāti ar Luminor Link vai Maksājumu iniciēšanas pakalpojumu, aprēķina un ietur katra mēneša sākumā (līdz 10. datumam), ņemot vērā pēdējā mēneša laikā veikto maksājumu summu.

Kādas komisijas maksas tiks piemērotas, kad beigsies īpašais piedāvājums?

Pēc īpašā piedāvājuma beigām, spēkā stāsies standarta cenrādis.


Konts un līgums

Vai ir nepieciešams Luminor konts, lai lietotu E‑komercijas savienojumu?

Jā, ir nepieciešams konts Luminor bankā naudas līdzekļu saņemšanai.

Kā atvērt kontu Luminor?

Aizpildi pieteikumu Luminor mājaslapā.

Cik ilgs laiks ir nepieciešams pieteikuma izskatīšanai pirms līguma saņemšanas?

Parasti pieteikuma apstrāde un līguma sagatavošana aizņem 2 darba dienas. Ilgāks laiks var paiet gadījumos, kad nepieciešams atvērt kontu Luminor bankā. 

Kādi ir nākamie soļi pēc līguma parakstīšanas?

1. Ja pārdošana notiek e‑veikalā, mēs nosūtīsim pārbaudes un produkcijas drošības atslēgas.
2. Mēs nodrošināsim piekļuvi Tirgotāju portālam.
3. Ievies pakalpojumu tad, ja pārdošana notiek e‑veikalā.
4. Apliecini komunikācijas, tīmekļa vietnes satura un noformējuma prasību izpildi.
5. Mēs aktivizēsim pakalpojumu.
6. Sāc pārdot un pieņem maksājumus, izmantojot Luminor E‑komercijas savienojumu.


Tirgotāju portāls

Vai Tirgotāju portālu var izmantot, ja nav e‑veikala?

Jā, Tirgotāju portālu var lietot, ja nav e‑veikala. Tirgotāju portāls izsūtīs rēķinus ar saiti maksājuma veikšanai, nodrošinot vieglu un ērtu maksājumu saņemšanu no pircēja.

Kurš var kļūt par Tirgotāju portāla administratoru?

Par Tirgotāju portāla administratoru var kļūt tikai bankas identificēta, uzņēmuma pilnvarota paraksttiesīgā persona.

Kā citi lietotāji, izņemot administratoru, var saņemt piekļuvi Tirgotāju portālam?

Administrators Tirgotāju portāla var izveidot piekļuvi citiem Tirgotāju portāla lietotājiem.

Cik ātri administrators saņems piekļuvi Tirgotāju portālam?

2 darba dienu laikā pēc līguma parakstīšanas un saņemšanas.


Integrācija un spraudņi

Kādā platformā man jāveido e‑veikals, lai ātrāk varu ieviest risinājumu?

Var izmantot WooCommerce; Opencart; Shopify; Magento; PrestaShop; Mozello platformas. 

Vai ir pieejama spraudņa instalācijas pamācība?

Instrukcijas spraudņu instalēšanai ir pieejamas izstrādātāja portālā.

Kāda kodēšanas valoda jālieto E‑komercijas savienojuma integrēšanai?

Būtiski izvēlēties kodēšanas valodu, ja netiek izmantots spraudnis. E‑komercijas savienojuma integrēšanai izmanto REST API komunikāciju un programmētājs izvēles sev ērtāko kodēšanas valodu.

Kādi ir atbalstītie e‑komercijas veikala spraudņi un versijas?

WooCommerce – versija 3.5 un jaunāka
Opencart – versija 3.0 un jaunāka
Shopify
Magento – versija 2.0 un jaunāka
PrestaShop – versija 1.7 un jaunāka

Ko darīt, ja saņemu WooCommerce kļūdas paziņojumu: „PlugIn configuration error”

Pārbaudi pieslēguma ID vai drošības atslēga nesatur kļūdainus simbolus vai nevajadzīgas atstarpes atslēgas sākumā vai beigās. 

Vai pakalpojumu var integrēt telefona lietotnē?

Jā, pakalpojuma integrēšanai telefona lietotnē izmanto REST API.

Kādas ir Prasības attiecībā uz komunikāciju, mājaslapas saturu un dizainu?

Pamatprasības, kas tirgotājam jāievēro, ir nodrošināt savu pircēju maksimālu izpratni par produkciju, norēķiniem, piegādi, naudas atgriešanu un personas datu apstrādi. Mājaslapas prasības vari apskatīt šeit.

Kā es varu apstiprināt atbilstību prasībām attiecībā uz komunikāciju, tīmekļa vietnes saturu un noformējumu?

Lai apstiprinātu atbilstību prasībām attiecībā uz komunikāciju, mājaslapas saturu un dizainu, jāiesniedz parakstīts iesniegums. Apstiprinājuma formu meklē šeit.

Vai pēc aktivizēšanas e‑pasta saņemšanas ir jāveic vēl citas papildu darbības?

Ar e‑pasta paziņojumu banka informē, ka ir aktivizējusi pakalpojumu produkcijas vidē. Šis ir brīdis, kad tirgotājs produkcijas platformā var sākt izmantot iepriekš e‑pastā saņemto drošības atslēgu vai izsūtīt rēķinus no Tirgotāju portāla. 

Kad tiek izsniegtas testa un produkcijas drošības atslēgas?

2 darba dienu laikā pēc līguma parakstīšanas un saņemšanas.

Ko darīt ar drošības atslēgām?

Izmanto pieslēguma ID un testa drošības atslēgu, lai pārbaudītu integrāciju - veiksmīga un neveiksmīga darījuma scenāriju.

Izmanto pieslēguma ID un produkcijas drošības atslēgu e‑veikalā pēc tam, kad banka ir apstiprinājusi pakalpojuma aktivizāciju.

Vai ir pieejams spraudnis Mozello platformai?

Mozello Premium Plus paketē jau ir integrēts Luminor E‑komercijas savienojums.

Kā nodrošināt klientam atbilstošo valodu maksājumu apstrādes logā?

Pirkuma priekšmeta parametros jāiestata „valoda”, norādot vienu no:
lt – lietuviešu
lv – latviešu
et – igauņu
en – angļu
ru – krievu


Maksājumu metodes un izpilde

No kurām bankām es varu saņemt maksājumus, izmantojot risinājumu?

Luminor; Swedbank; SEB; Citadele, LHV bankas, izmantojot Luminor Link vai maksājumu iniciēšanas pakalpojumu.

Kuras norēķinu kartes klients var izmantot maksājumu veikšanai?

Visa, Mastercard, Maestro privātās un uzņēmumu kredītkartes un debetkartes. 

Vai banka nodrošina karšu automātiskos maksājumus (recurring payments)?

Šobrīd Luminor nepiedāvā automātiskos maksājumu, taču mēs strādājam pie tā, lai šis pakalpojums būtu pieejams. 

Pēc cik ilga laika saņemšu paziņojumu, ka darījums ir izpildīts un naudas līdzekļi ir saņemti?

Parasti šāds paziņojums tiek saņemts 5 minūšu laikā, tiklīdz pircējs apstiprina darījumu (neskatoties uz to, ka maksājums ir veikts ar karti, Luminor Link vai Maksājumu iniciēšanas pakalpojumu).

Cik ilgā laikā tirgotājs saņems naudu, pēc norēķinu veikšanas?

  • Maksājumi ar karti, tiks saņemti nākamajā darba dienā. 
  • Luminor Link maksājumi, kas veikti tās pašas valsts ietvaros, tiks saņemti 5 minūšu laikā.
  • Luminor Link starptautiskie maksājumi (maksātāja un saņēmēja konti atrodas dažādās valstīs) tiks saņemti saskaņā ar maksātāja bankas SEPA maksājumu apstrādes nosacījumiem. Parasti šādi maksājumi tiek saņemti tās pašas darba dienas laikā, ja maksājums ir apstiprināts līdz ~16.00, vai nākamajā darba dienā, ja maksājums ir apstiprināts pēc 16.00.
  • Pārskaitījumi, kas veikti no Swedbank, SEB, Citadele vai LHV ar Maksājumu iniciēšanas pakalpojumu tiks saņemti saskaņā ar maksātāja bankas SEPA maksājumu nosacījumiem. Parasti šādi maksājumi tiek saņemti tās pašas darba dienas laikā, ja maksājums ir apstiprināts līdz ~16.00, vai nākamajā darba dienā, ja maksājums ir apstiprināts pēc 16.00.

Kā nodot maksājuma mērķi Luminor Link un Maksājumu iniciēšanas pakalpojumam?

Jāiestata vērtība Pirkuma priekšmeta parametrā „raksturojums”.

Kā uzzināt maksājuma statusu?

Pārbaudi maksājuma statusu:
1) Tirgotāju portālā
2) Ja lieto REST API, detalizētu informāciju meklē šeit.

Kāpēc tiek piemērots drošības depozīts?

Drošības depozītu piemēro dažos gadījumos, ja slēdzot līgumu par e‑komercijas savienojumu tiek pieslēgta arī karšu norēķinu maksājumu metode un tirgotāja saimnieciskās darbības nozare ir pakļauta augstākam riskam. Banka piemēro drošības depozītu sadarbībai ar konkrēto tirgotāju, lai samazinātu risku.